Portrait-Two-Boys

Wybrane przez nas style fotografii portretowej

Czy zastanawialiście się, co sprawia, że niektóre portrety wyróżniają się na tle innych?
Fotograf Canon Miles Willis wybrał kilka zdjęć z Galerii Canon, które najbardziej mu się spodobały i opowiedział nam, dlaczego właśnie one przyciągnęły jego wzrok:

Portrait-Two-BoysDos miradas, Manuel Vilches Benitez

Manuel Vilches Benitez osiągnął doskonały efekt, wykonując naturalne zdjęcie dwójki dzieci. Pod względem kompozycji jest one naprawdę dobre. Warto zwrócić uwagę, jak Manuel umyślnie zdecydował się na nieujęcie w kadrze górnej części głów chłopców. Pozwoliło mu to umieścić oczy wyżej w kadrze, zgodnie z zasadą trójpodziału i osiągnąć niezwykle ciekawy efekt kompozycyjny. To oraz precyzyjne wyostrzenie oczu chłopca tworzy naprawdę silny punkt skupienia uwagi. Dodatkowo czyste tło, piękna faktura i stłumione kolory stanowią o doskonałości ujęcia.

Warto przybliżyć się do obiektu, a w przypadku dzieci zejść z aparatem do poziomu ich oczu. Może warto, w celu uzyskania naturalnych portretów, porozmawiać z nimi zanim rozpoczniemy fotografowanie.

Portrait-Poppies-GirlPoppies, Anna Heupel

Na zachwycającym portrecie wykonanym w naturalnym świetle autorstwa Anny Heupel widać doskonałe wykorzystanie popołudniowego blasku słońca. Czas, często nazywany „złotą godziną”, tuż po wschodzie słońca i tuż przed zachodem słońca, gdy słońce zmienia barwę z żółtej przez pomarańczową na czerwoną, tworzy ciepłe i korzystne oświetlenie portretów.

Fotografowanie pod słońce i ekspozycja cienia tworzą otoczkę światła zza obiektu, dzięki czemu obiekt odróżnia się od tła.

Umieszczając obiekt na środku kadru, Anna wprowadziła lekkie zaciemnienie wzdłuż krawędzi, które kieruje wzrok na obiekt i uwydatnia promienie słońca na polu maków.

Warto szukać ciekawego światła, zwłaszcza na początku i pod koniec dnia, oraz zaobserwować jego wpływ na portrety.

Portrait-Couple-In-Black-and-WhiteWedding Guest, Graham Hunt

W niepozowanych portretach przede wszystkim ważne jest uchwycenie chwili. Graham Hunt osiągnął doskonały efekt na tym zdjęciu.

Wyraz zaciekawienia na twarzy obiektu wzmacnia wrażenie, że podczas wykonywania zdjęcia obiekt nie myślał zbytnio o fotografie.

Blask światła słonecznego na powierzchni listewek tworzy niezwykły wzór oświetlenia, który podkreślono użyciem czerni i bieli, aby zdjęcie było bardziej intrygujące.

Podczas wykonywania portretów niepozowanych lub ulicznych warto mieć aparat pod ręką i być gotowym do wykonania zdjęcia w ułamku sekundy.

Portrait-Group-JumpSpringen in Athen, Beate Korn

Portrety grupowe to prawdopodobnie jeden z najtrudniejszych rodzajów zdjęć. Jeśli poprosimy grupę, aby stanęła w linii, zwykle otrzymamy bardzo statyczną kompozycję, a widoczny dyskomfort grupy nie zapewni interesującego zdjęcia.

Skłonienie grupy do wykonania jakiejś czynności, na przykład skoku w powietrze, jak zrobiła to Beate w tym przykładzie, to doskonały sposób, aby tchnąć życie w zdjęcie grupowe. Ponadto zyskamy gwarancję dobrej zabawy i uśmiechu. Ustawiając ludzi w pozach, należy zadbać o to, aby każda z osób wyraźnie widziała aparat. W przeciwnym razie niektóre osoby mogą być zasłonięte na ostatecznym ujęciu.

Warto zestawić osoby różnego wzrostu, aby rozbić linię, oraz wykonać dużo zdjęć, ponieważ w kluczowym momencie zawsze ktoś mrugnie.

Bądź na bieżąco

W następnym wydaniu: Obserwuj świat bez użycia wizjera.