Wykorzystanie jesiennego światła

Wskazówki dotyczące aparatów kompaktowych

Pojawienie się kolorów jesieni jest doskonałym momentem, aby wziąć aparat i wybrać się na spacer. Coraz niższe położenie słońca powoduje, że światło staje się ciepłe i miękkie – idealne do robienia zdjęć w ciągu dnia. Natomiast nadejście chłodniejszych nocy sprzyja tworzeniu się porannych mgieł. Wyjdź na zewnątrz i zrób zdjęcia miasta lub wsi we mgle, zanim przebiją ją promienie słoneczne.

• Przybliżanie
• Wybierz pojedyńczą twarz
• Jak robić portrety w pomieszczeniach
• Nasycenie koloru
• Wybierz punkt AF
• Fotografowanie w miejscach ocienionych

Przybliżanie

Jeśli chcesz zrobić zdjęcia portretowe w świetle wczesnej jesieni, kluczowym jest, uchwycenie fotografowanej osoby w możliwie najlepszy sposób. Jeśli przybliżysz obiekt za pomocą zoomu, to nawet jeśli w razie potrzeby nieznacznie oddalisz się od niego, rezultaty będą bardziej udane. Dłuższe ustawianie przybliżenia spłaszcza rysy twarzy, co zapewnia przyjemniejszy efekt.

Wybierz pojedyńczą twarz

Dostępny w aparacie system wykrywania twarzy potrafi rozpoznać wiele twarzy na zdjęciach. Jeśli wybrana osoba znajduje się w tłumie innych ludzi, należy wybrać jej twarz jako główną w ujęciu. Po wybraniu twarzy aparat będzie ją śledzić w trakcie ponownej kompozycji kadru i będzie ona wyostrzona i prawidłowo naświetlona.

Jak robić portrety w pomieszczeniach

Wczesnojesienna pogoda jest nieprzewidywalna i czasami robienie zdjęć na zewnątrz może okazać się niemożliwe. Rozejrzyj się za jakimś oknem i użyj białego siatkowego lub tiulowego materiału jako dyfuzora. Ustaw obiekt portretu, aby światło zza szyby okiennej padało na jedną stronę twarzy, a następnie poproś fotografowaną osobę, aby obróciła lekko głowę i spojrzała za okno. Teraz miękkie światło równomiernie oświetli twarz. Upewnij się, aby wyłączyć lampę błyskową aparatu i trzymać go nieruchomo w celu uzyskania najlepszych rezultatów.

Kolor jesiennych liści Maple Basin – Catherine
Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Nasycenie kolorów

Ustaw aparat tak, aby wydobyć silnie nasycone kolory i twórz wyraźne oraz przyciągające wzrok obrazy wczesnej jesieni. Żółte, czerwone i złote barwy pejzaży jesieni zazwyczaj bardziej odbijają światło niż kolor zielony. ,Ustawienie kompensacji ekspozycji aparatu, aby zapewnić niedoświetlenie zdjęcia o -1/3 lub -2/3 zatrzymania pomoże uchwycić mocniej nasycone kolory. Możesz użyć funkcji „Moje kolory”, jeśli jest dostępna w aparacie. Wybierz opcję Żywe, by uzyskać mocno nasycone kolory.

Wybierz punkt AF

Niezależnie od tego, czy fotografujesz portrety, pejzaże lub scenerie miejskie, musisz zachować kontrolę nad miejscem ostrości aparatu. Używanie wielopunktowego AF sprawdza się w przypadku wielu obiektów zdjęcia. Jeśli chcesz dokładnie sprecyzować ujęcie i ustawić dokładnie ostrość na oczach obiektu, jednopunktowy AF jest dużo bardziej niezawodny. Przejdź do trybu Ustawienia w aparatach IXUS i PowerShot i wypróbuj różne dostępne punkty ostrości.

Fotografowanie w miejscach ocienionych

Późnym wieczorem w jesienne dni, słońce może świecić jeszce bardzo mocno, co nie jest komfortowe dla fotografowanej osoby. Może to również spowodować, że na zdjęciach będzie widoczny ostrzejszy kontrast i głębsze cienie. Wybór miejsca w cieniu, pod drzewem lub w cieniu budynku zapewni o wiele lepsze rezultaty, ponieważ fotografowana osoba nie będzie mrużyć oczu. Jasne tło za fotografowaną osobą zwiększy spektakularność zdjęcia.