Nagrywanie abstrakcyjnych filmów kamerą LEGRIA

Wskazówki dotyczące kamer LEGRIA

W poradniku z tego miesiąca przyjrzeliśmy się niektórym technikom ułatwiającym tworzenie efektownych, oryginalnych i abstrakcyjnych filmów. Są to pomysły, które mogą nadać Twoim filmom nowy wymiar i wskazać nowe ścieżki twórczego rozwoju.

Nishanth Jois – „Outside the window there’s light” (Za oknem jest światło)

Nishanth Jois – „Outside the window there’s light” (Za oknem jest światło); informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Pozycja kamery

Często ludzie nagrywają filmy kamerą umieszczoną na statywie lub trzymając ją w ręce na wysokości ramion. Aby Twoje dzieło było bardziej interesujące, spróbuj nagrywać z ekstremalnie wysokiej lub niskiej perspektywy, aby pokazać rzadziej spotykany widok ujęcia.

Sugestia: uchwyć zgiełk miasta z nietypowej perspektywy. Umieść kamerę na ziemi, pomiędzy stopami, aby pokazać ruch nóg przechodzących osób. Ewentualnie nagraj ujęcie z wysokiej wieży czy innego budynku, patrząc na ludzi znajdujących się dużo niżej.

Łączność Wi-Fi dostępna w wielu kamerach LEGRIA umożliwia wyświetlanie podglądu z kamery na smartfonie, więc nawet gdy kamera znajduje się w niedostępnym miejscu, możesz z łatwością śledzić ujęcie.

Kontrast między spokojem i ruchem

Jeśli pozwala na to czas, pokaż kontrast pomiędzy ulicami bardzo wczesnym rankiem, praktycznie bez ruchu i ludzi, oraz późniejszymi porami dnia, aby ukazać, jak kilka godzin może zmienić wygląd ulic w mieście.

Możesz też próbować mieszać długość nagrywanych klipów, używając dłuższych ujęć cichych, spokojnych ulic w połączeniu z krótkimi klipami bardziej ruchliwego otoczenia.

Leo Hidalgo – „Through the window” (Spojrzenie przez okno)

Leo Hidalgo – „Through the window” (Spojrzenie przez okno); informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Obserwowanie cieni

Jeśli nagrywasz to samo miejsce o różnych porach dnia, uważaj podczas edycji: wycinanie jednego klipu o poranku i łączenie go z nagraniem z późniejszych godzin może sprawić problem, ponieważ cienie w kadrze zmienią pozycję. Cienie znajdujące się po lewej stronie obiektu o poranku będą widoczne po jego prawej stronie po południu. Ewentualnie możesz dokładnie obserwować cienie i zmieniać swoją pozycję tak, by współgrały one ze sobą w każdym z poszczególnych klipów nagranych w ciągu dnia.

Bądź na bieżąco

W następnym wydaniu: Obserwuj świat bez wizjera.

Subskrybuj Newsletter