Możliwości druku wielkoformatowego są widoczne czarno na białym

B+W

Możliwości druku wielkoformatowego są widoczne czarno na białym

Niezależnie od tego, czy pomyślimy o pracach Roberta Capy, o efektownych krajobrazach Ansela Adamsa czy o niepozowanych fotografiach Henriego Cartier-Bressona, czarno-białe obrazy bez wątpienia wywołują emocje.

Niektórzy twierdzą, że wynika to z wrażenia ponadczasowości, które wywołują te prace, a inni wskazują na ich monochromatyczną klasyczną prostotę. Jeszcze inni moc fotografii czarno-białej przypisują spektakularnym efektom, które można osiągnąć poprzez wykorzystanie światła, cienia i kontrastu.

Niezależnie od poglądów na ten temat, trudno nie zgodzić się z faktem, że czarno-biała fotografia ma w sobie pewien ładunek emocjonalny. Dlatego właśnie wielu profesjonalnych fotografów stawia na nią zwłaszcza, jeśli chodzi o fotografię ślubną i krajobrazową.

Znaczenie wydruku

Rejestracja i dalsza obróbka obrazu są kluczowe dla fotografii czarno-białej, ale jakość wydruku obrazu jest równie ważna. Może ona zadecydować o pozytywnym odbiorze obrazu lub zniweczyć jego sukces, dlatego bardzo ważne jest to, aby wydruki wiernie odwzorowywały odcienie uchwycone przez fotografa.

Jeff Ascough, uznawany powszechnie za jednego z najlepszych fotografów ślubnych na świecie, słynie ze swoich czarno-białych fotoreportaży. Z uwagi na koszty samodzielnego wywoływania zdjęć Jeff przez wiele lat zlecał druk u zewnętrznych dostawców. Po zakupie 12-kolorowej drukarki Canon imagePROGRAF mógł przejąć kontrolę nad procesem wydruku i kontynuować pracę w swoim studiu.

Jak twierdzi, jedną z największych zalet tej decyzji jest to, że teraz jego „czarno-białe obrazy są drukowane w czystej czerni i bieli” i uzyskują „pożądany zakres odcieni”. Kontrastuje to z kolorystyką wydruków zlecanych na zewnątrz, które często są drukowane na papierze do druku kolorowego z wykorzystaniem ustawień właściwych dla druku kolorowego. – Użycie kartridży z czarnym i szarymi atramentami tworzy fantastyczną gradację odcieni, dzięki czemu odbitki są tak dobre, jak te wywołane w ciemni – dodaje fotograf.

Nowe możliwości

Po zainstalowaniu drukarki wielkoformatowej imagePROGRAF, studio Ascougha mogło uzyskać lepszą jakość czarno-białych wydruków, a ponadto zyskało nowe strumienie przychodów. Jeff tworzy własne wystawy i całą masę artystycznych wydruków krajobrazów w czerni i bieli, a także wydruki na płótnach, wydruki panoramiczne i metaliczne oraz wiele innych indywidualnych zleceń.

W przypadku profesjonalnych fotografów lub dostawców usług druku wzbogacenie swojego ekosystemu pracy o drukarki wielkoformatowe może zapewnić podobne możliwości rozszerzenia oferty i wykorzystania szans rynkowych.

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.