Popularność personalizacji

A Passion for Personalisation

Masowa produkcja była znana już w starożytności, np. w Mezopotamii zaczęto odciskać cylindryczne pieczęcie na glinianych tabliczkach, co przyspieszyło zwielokratnianie przekazu. Obecnie dzięki dostępnym technologiom produkcja masowa zaczęła być kojarzona z masową personalizacją. Jak pokazało doświadczenie ostatnich kilku lat, rozwoju usług personalizacji w zakresie druku komercyjnego raczej nie da się już zatrzymać.

Masowa personalizacja jest narzędziem marketingowym i produkcyjnym, które zawdzięczamy rozwojowi technologii druku cyfrowego i 3D. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne w zakresie druku zapewniają wiele korzyści zarówno klientom, jak i firmom. Łączą w sobie elastyczność i indywidualny charakter produktów tworzonych na zamówienie z niskimi kosztami utożsamianymi z produkcją masową.

O ile kiedyś typowym przykładem produkcji masowej był Ford Model T, obecnie przykładem masowej personalizacji może być wszystko – od zdobień wycinanych laserowo z tyłu obudowy iPoda po nadruki na koszulkach z wybranymi przez klienta ikonami i tekstem. Inne przykłady obejmują etui na telefon z najróżniejszymi wzorami, karty kredytowe ze zdjęciami rodziny i usługę spersonalizowanego malowania praktycznie wszystkiego – od samochodów po szafki kuchenne. Zmiana ta nie jest przypadkowa. Jest to logiczny krok naprzód będący wynikiem oczekiwań klientów. Marketing spersonalizowany (w porównaniu do ogólnych materiałów marketingowych) może zwiększyć zyski o 31%1 i wzmocnić lojalność klientów o ponad 40%2.

Dlaczego więc inwestowanie w technologie druku cyfrowego jest tak ważne dla wszystkich firm?

Po pierwsze: każda firma ceni sobie oszczędność czasu. Masowa personalizacja oznacza krótszy cykl produkcji. Najbardziej oczywistą zaletą druku cyfrowego jest to, że między drukowaniem kolejnych produktów dostawca druku cyfrowego musi tylko wyczyścić platformę. Dzięki ogromnemu wyborowi podłoży, na których można drukować, personalizacja jest teraz dużo bardziej skuteczna niż kampanie prowadzone drogą korespondencji masowej.

Po drugie: druk cyfrowy jest rozwiązaniem pozwala na skalowalność produkcji. W związku ze skrócaniem cykli produkcji dostawcy usług druku potrzebują ekonomicznych urządzeń. Przykład: obecnie wiele cykli produkcji w przypadku masowej personalizacji obejmuje nie więcej niż setki bądź tysiące sztuk w ramach jednej partii, a coraz częściej zdarzają się też wydruki jednorazowe. Korzystają z tego też mniejsi dostawcy usług druku, którzy mogą dzięki temu konkurować z większymi dostawcami bez konieczności ponoszenia ogromnych kosztów początkowych.

Po trzecie: personalizacja wymaga wydajności. W przypadku dostawców usług druku, którym zależy na możliwości personalizacji, niezwykle ważne są nie tylko urządzenia, ale też organizacja pracy. Prawidłowe ułożenie procesów – od etapu projektowania aż po planowanie produkcji – oraz wykorzystanie odpowiednich technologii ułatwiają personalizację i umożliwiają szybkie osiągnięcie wysokiej jakości rezultatów. . Dostępne obecnie technologie nie tylko przynoszą korzyści klientom, lecz zapewniają także niezwykłe możliwości firmom oferującym usługi druku. Dostawcy usług druku powinni wykorzystać tę okazję, by dokonać oceny przyszłych potrzeb i podjąć decyzję o wyborze rozwiązań, które będą służyć im nie tylko teraz, lecz także w miarę rozwoju firmy.

Firmy, które personalizują produkty lub treści, niezależnie od tego, czy mowa o działalności internetowej czy tradycyjnej, mogą liczyć na większą liczbę zleceń i lepszy kontakt z klientami3. Wraz ze zwiększaniem się zależności między drukiem a marketingiem, dostawcy usług druku muszą oferować coś więcej niż tylko zwyczajne drukowanie. Muszą rozszerzyć swoją działalność na bardziej wyspecjalizowane usługi. Ważna rola druku jako czynnika zwiększającego skuteczność działań marketingowych jest coraz bardziej doceniana. Właśnie dlatego teraz warto zainwestować w nowy trend personalizacji.

1 From innovation to implementation: emerging print for packaging technologies and how to apply them, Smithers Pira, 2016–2020
2 From innovation to implementation: emerging print for packaging technologies and how to apply them, Smithers Pira, 2016–2020
3 https://crimtan.com/uncategorized/personalisation-drives-engagement-and-conversions/ wrzesień 2015

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.

    Kolejne kroki

    A Passion for Personalisation

    Pobierz przewodnik Think Personal, aby dowiedzieć się więcej