Przyszłość personalizacji wydruków

The future of personalised experiences in print

Zarówno dostawcy usług druku, jak i właściciele marek doskonale znają zalety personalizacji. Z niedawno przeprowadzonych badań wynika, że 74% osób zajmujących się marketingiem zdaje sobie sprawę z tego, że personalizacja umożliwia znaczną poprawę relacji z klientami1. Udowodniono, że personalizowane produkty skuteczniej przemawiają zarówno do klientów końcowych, jak i do firm, pogłębiając lojalności wobec marki i wpływając na decyzje o zakupie.

Postęp, jaki dokonał się w zakresie druku cyfrowego, umożliwił znaczny rozwój usług personalizacji na przestrzeni ostatnich lat. Sprzedawcy zdobywają coraz większą wiedzę na temat potrzeb i zachowań klientów, a nowe rozwiązania technologiczne umożliwiają dostawcom usług druku pozyskiwanie cennych danych o grupie docelowej. Ale to nie wszystko - drukowanie spersonalizowanych projektów możliwe jest teraz na wielu sztywnych i elastycznych podłożach, co pozwala uwolnić kreatywność.

Dostawcy usług druku mogą obecnie tworzyć wiele produktów – od indywidualnie projektowanych pokrowców na laptopy, tablety i telefony komórkowe po spersonalizowane tapety winylowe i opakowania. Dzięki takiej elastyczności można drukować serię spersonalizowanych produktów na naprawdę masową skalę poprzez łączenie segmentacji danych z indywidualnymi zastosowaniami.

Jednak spersonalizowane serie wydruków to tylko początek i choć marki często obejmują wiele specjalizacji i działów, ich celem i tak jest wielokanałowa obsługa klienta. To dążenie do płynności, szczególnie w sprzedaży, sprawiło, że trend personalizacji zmienił sposób działania hal produkcyjnych. W dzisiejszych czasach klienci oczekują bardziej spersonalizowanej formy zakupów, ujednoliconej dla sklepów internetowych i tradycyjnych. W związku z pojawieniem się tego typu zjawisk wiele marek wprowadziło już w swoich sklepach usługi personalizacji, oferując klientom możliwość tworzenia indywidualnie zaprojektowanych mebli, ubrań i urządzeń elektronicznych.

Dostawcy usług druku mogą spodziewać się, że wraz z przyspieszeniem procesów produkcji i upowszechnieniem się druku w technologii 3D personalizacja będzie odgrywać niezwykle istotną rolę na rynku handlu detalicznego, stając się domeną zarówno rynku produktów luksusowych, jak i rynku produkcji masowej. Rynek handlu detalicznego jest jednym z wielu powodów, dla których tak wielkie nadzieje wiąże się z rozwojem technologii druku 3D i innych rozwiązań w zakresie druku cyfrowego. W przypadku tego rynku proces wytwarzania przyrostowego może zmienić każde ogniwo łańcucha dostaw i wprowadzania produktu na rynek. Obecnie istnieje już wiele platform druku 3D, takich jak Society6 i Shapeways, które przy współpracy z projektantami i na żądanie klienta są w stanie zrealizować indywidualne zamówienia na biżuterię czy elementy dekoracji wnętrz . Technologia ta jest dla klientów prawdziwie rewolucyjnym rozwiązaniem, a jej wpływ na postrzeganie marki odczuwalny jest już teraz i będzie się zwiększał wraz ze wzrostem popytu na produkty spersonalizowane.

Ponieważ zapotrzebowanie klientów i firm na produkty spersonalizowane stale rośnie, dostawcy usług druku powinni ściśle współpracować ze swoimi klientami, aby dowiadywać się, jak mogą zaspokoić istniejący popyt i promować swoją firmę. Co najważniejsze, firmy oferujące usługi druku powinny też współpracować z zaufanymi partnerami, aby móc maksymalnie wykorzystywać dane na temat swoich klientów, a w efekcie uwalniać potencjał druku w sposób tak wyjątkowy, by odpowiednio oddziaływał na odbiorców.

1 eConsultancy: Three major benefits of using personalisation in marketing, sierpień 2013

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.

    Kolejne kroki

    A Passion for Personalisation

    Pobierz przewodnik Think Personal, aby dowiedzieć się więcej