Trendy w druku cyfrowym

Innowacje w dziedzinie druku cyfrowego otiwierają nowe, atrakcyjne możliwości przed dostawcami usług druku i firmami, które ich wspierają.

Druk cyfrowy otwiera świat nowych możliwości dla firm przemysłowych i dostawców uslug, którzy ich wspierają. Niezależnie od tego, czy chodzi o producentów czy o projektantów reprezentujących przemysł tekstylny, lotniczy, motoryzacyjny czy farmaceutyczny, firmy odkrywają coraz więcej zastosowań dla rozwijającej się technologii druku cyfrowego.

Firmy, które dostarczają rozwiązania druku cyfrowego, mogą bardzo skorzystać na współpracy z sektorem przemysłowym. Jednak nadal wiele firm poligraficznych zamiast myśleć o nowych szansach, stawia czoła wyzwaniom związanym z rosnącą popularnością komunikacji cyfrowej, większymi wymaganiami klientów i skutkami powolnego ożywienia. Zapominają one przy tym, że takich szans nie można ignorować.

To naprawdę ekscytujący moment dla branży, ponieważ rozwój technologiczny materiałów i głowic drukujących umożliwia tworzenie produktów o wysokiej jakości i zwiększa efektywność w sektorze. Dostawcy usług druku powinni doradzać firmom przemysłowym i pomagać im zrozumieć sposób, w jaki druk cyfrowy może wpasować się w ich systemy pracy i przynieść korzyści ich działalności.

Początek dialogu

Początkiem dialogu musi być wyjaśnienie potencjalnych korzyści biznesowych płynących z druku cyfrowego. Najwyraźniejszą korzyścią stosowania druku cyfrowego w przemyśle jest możliwość szybkiego i ekonomicznego tworzenia jednorazowych wydruków. To, co byłoby niesamowicie kosztowne, zarówno jeśli chodzi o pieniądze, jak i czas, w przypadku wykorzystania druku analogowego lub sitowego, jest teraz osiągalne dzięki drukowi cyfrowemu

Wygoda dla drukarni i ich klientów to kolejny przekonujący argument. Druk cyfrowy umożliwia zamawianie przez Internet w dowolnym czasie i miejscu, pozwala także na swobodą modyfikację zamówienia, a także zlecenie wydrukowania, wykończenia, a nawet dostarczenia materiałów pod wskazany adres. To wszystko w terminie, który byłby nieosiągalny w czasach tradycyjnych formularzy składania zamówień i kolejek zadań offsetowych.

Personalizacja i druk na zamówienie są równie istotne i atrakcyjne dla klientów przemysłowych jak dla klientów z sektora marketingu, handlu detalicznego i innych. Możliwość dostarczania materiałów drukowanych odnoszących się bezpośrednio do konkretnej osoby, z wykorzystaniem danych o dotychczasowych zakupach w celu ustalenia danych demograficznych, a nawet lokalizacji, jest niewiarygodnie cenna.

Co więcej, ten stopień personalizacji może być poparty wysoką jakością wykończenia, która kiedyś była ściśle związana z offsetowymi alternatywami. To oraz paleta atrakcyjnych rodzajów papieru, z której korzysta obecnie większość wiodących firm z sektora druku cyfrowego, sprawia, że produkt końcowy po prostu zachwyca klientów. Trudno się z tym nie zgodzić.

W jaki sposób firmy z sekrora przemysłu mogą wykorzystywać potencjał druku cyfrowego?

Zalety druku cyfrowego dla innowacyjnych firm mogą być bardzo różne. Niektóre wykorzystują go do marketingu: zaobserwowaliśmy na przykład producentów samochodów, którzy wykorzystują druk cyfrowy do produkcji przyborników w kształcie swoich samochodów.

Specjalizująca się w grafice firma Screentec zdywersyfikowała swoją działalność poprzez inwestycję w rozwiązania cyfrowe. Ruch ten przyniósł korzyści w postaci zwiększenia obrotów i zdolności do spełniania wymagań klientów. Ponadto zapewnił wyjątkową elastyczność, którą opisuje dyrektor zarządzający Darren James: – Czasami w ciągu jednego ranka musimy drukować segregatory biurowe, membranowe nakładki z przełącznikami i znaki Correx, jedno zadanie po drugim z zachowaniem terminów narzuconych przez wymagajacych klientów. Dzięki Océ Arizona to żaden problem.

Niemiecka firma drukarska Falquon chciała zapewnić klientom – właścicielom domów i korporacjom – możliwość tworzenia podłóg z indywidualnymi obrazami lub logo w celu uzyskania czegoś zupełnie wyjątkowego. Było to przejście z wysokonakładowej produkcji uniwersalnego produktu na realizację małych, indywidualnych zamówień o wysokiej wartości.

Dwa lata po zainstalowaniu Océ Arizona firma Falquon drukowała 2000 m² tygodniowo w szczytowym okresie, a jej kadry zostały powiększone o 20% w celu zaspokojenia rosnącego popytu. To przykład ogromnego sukcesu z wyraźnym zwrotem z inwestycji w rozwiązania cyfrowe.

Firma Falquon to jedna z wielu firm w Europie, które wybierają druk cyfrowy, aby kontrolować koszty, zwiększać sprzedaż i ostatecznie zwiększać zyski. Decyzja o przejściu na rozwiązania cyfrowe pomogła w transformacji firmy. Czy dołączenie do rewolucji druku cyfrowego jest częścią strategii biznesowej?

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.