Online Reprographics i Canon - współpraca z myślą o lepszej przyszłości

onlinereprographics

  • Firma: Online Reprographics
  • Rok założenia: 2004
  • Siedziba: Londyn, Wielka Brytania
  • Usługi: kolorowy i monochromatyczny druk cyfrowy, obsługa dużych i małych formatów, skanowanie i usługi wykończeniowe
  • Witryna: http://www.onlinerepro.co.uk

Wyzwanie

Historię firmy Online Reprographics można streścić w dwóch słowach: dalekowzroczność i odwaga. Po oddzieleniu się od dużej firmy reprograficznej w 2004 r. ta nowa, ambitna brytyjska drukarnia chciała stać się ważnym graczem na rynkach obejmujących architekturę, projektowanie i działalność budowlaną.

Założyciel firmy, John Foy, i jego partnerzy spędzili w branży całe życie i byli przekonani, że uda im się zrealizować ten cel. Online Reprographics, mająca swoje dwa swoje oddziały w Londynie, wykorzystała swoje doświadczenie, by zbudować bazę lojalnych klientów z wielu krajów. Zyskała reputację firmy, która szybko i wydajnie realizuje zlecenia, korzysta z technologii cyfrowej i rozumie potrzeby klientów.

Rozwijająca się firma reprograficzna nie chciała spoczywać na laurach, wiedząc, że podstawą sukcesu jest ewolucja. Działając na konkurencyjnym rynku druku materiałów CAD, firma Online Reprographics ustaliła, że szybkość i moce przerobowe to dwa elementy, które mogą wyróżnić ofertę firmy i zapewnić jej przewagę nad konkurencją. – Wszystko sprowadzało się do możliwości szybszej i bardziej ekonomicznej obsługi większych nakładów druku materiałów CAD – wyjaśnia Foy. – Potrzebowaliśmy większej mocy przerobowych i zasobów, które pozwoliłyby nam podbić rynek.

Rozwiązanie 

Firma Online Reprographics podzieliła się swoimi aspiracjami z firmą Canon. – Zawsze mieliśmy znakomite relacje z firmą Canon. Początkowo z uwagi na sprzęt Océ – mówi Foy. – Wraz z moimi partnerami współpracujemy z tą firmą od czasu praktyk zawodowych. Kiedy w 2004 r. postanowiliśmy założyć firmę Online Reprographics, pracownicy Canon bardzo nam pomagali. Nie postrzegali nas przez pryzmat ryzykownej inwestycji, ponieważ znali nasze dokonania i wierzyli w nas. My też wiedzieliśmy, co zyskujemy dzięki tej współpracy: dostawcę znakomitej technologii druku wielkoformatowego i specjalistę w dziedzinie CAD i nie tylko. Nic więc dziwnego, że wspólnie z nimi opracowaliśmy nasz nowy biznesplan.

John i jego partnerzy najpierw skonsultowali się z kilkoma dostawcami, aby mieć pewność, że będą korzystać z najlepszej technologii i wsparcia biznesowego przy realizacji swojej nowej strategii. Dwa londyńskie zakłady firmy w Angel i na ulicy Tower Bridge są wyposażone w rozwiązania cyfrowe różnych dostawców, więc mieli się do kogo zwrócić.

– Nie udaliśmy od razu do firmy Canon – wyjaśnia Foy. – Przeanalizowaliśmy wszystkie dostępne i powstające technologie, które dałyby nam przewagę nad konkurencją na rynku druku wysokonakładowego. Jednak niezwykle wydajna technologia ColorWave firmy Canon była nie do pobicia. Uwzględniając nasze dotychczasowe relacje z tą firmą i siłę marki Canon, czuliśmy, że podejmujemy słuszną decyzję. Nie bez znaczenia w kontekście ostatecznej decyzji była również obsługa posprzedażna i wsparcie techniczne. Niezbędne jest zaufanie do dostawcy i pewność, że ma on infrastrukturę i specjalistyczną wiedzę, które pozwolą zmaksymalizować zwrot z inwestycji.

Obniżenie kosztów produkcji i skrócenie czasu realizacji zleceń wskutek inwestycji w technologię ColorWave sprawiły, że John Foy chciał osiągnąć jeszcze większą szybkość i uniwersalność. Po kolejnej analizie rynku w 2014 r. firma Canon ponownie przedstawiła nową propozycję spełniającą potrzeby firmy Online Reprographics. Canon zaprezentował firmie swój najnowszy produkt do obsługi druku cyfrowego: bardzo szybką drukarkę wielkoformatową nowej generacji ColorWave 900.

– Chcieliśmy zapoznać się z tym urządzeniem zaraz po jego udostępnieniu – mówi Foy. – Chcieliśmy zobaczyć ten model po integracji z urządzeniem składającym, więc firma Canon zorganizowała prezentację w swoim głównym ośrodku badań i rozwoju w Holandii. Wyjaśniono nam dokładnie, że rozwiązanie nie tylko usprawni proces drukowania grafiki w kolorze, lecz także ułatwi realizację naszego celu, jakim było wejście na rynek druku materiałów promocyjnych.

Korzyści

Firma Online Reprographics stała się pierwszym podmiotem w Wielkiej Brytanii, który zainwestował w najnowszy model ColorWave. Najwyższa w branży szybkość działania tego urządzenia i pionierskie podejście tej firmy reprograficznej przyczyniły się do powstania idealnej inwestycji. Firma Online Reprographics nie tylko znacząco zwiększyła ilość drukowanych materiałów, lecz także zmieniła sposób postrzegania druku w kolorze przez klientów.

– Do jakości i precyzji tego urządzenia firmy Canon dochodzi jeszcze szybkość działania technologii – twierdzi Foy. – Jest to niezwykle istotny czynnik w przypadku dynamicznie działających rynków obejmujących architekturę, projektowanie i działalność budowlaną, który może decydować o pozyskaniu zleceń. Duże zlecenie druku materiałów CAD wcześniej zajęłoby nawet 12 godzin. Teraz możemy je zrealizować pięć razy szybciej, w ciągu półtorej godziny. Taka niezawodność i wydajność jest naszą kartą przetargową. Jeśli otrzymamy zlecenie przed godziną 15:00, zwykle możemy je zrealizować w tym samym dniu.

Firma Online Reprographics przekonała do swojej usługi szybkiego drukowania w kolorze ponad 150 klientów. Wielu z nich miało wcześniej wątpliwości. – Wcześniej nasi klienci nie dostrzegali zalet druku w kolorze – rozwija wątek Foy. – Jednak nowy cennik i większa szybkość działania sprawiły, że ponad jedna trzecia zleceń druku w kolorze jest teraz realizowana za pomocą najnowszego modelu wysokonakładowego urządzenia ColorWave.

Jednym z klientów, który skorzystał z nowej oferty Online Reprographics, jest firma HTA Architects. – Zakończyliśmy ostatnio duże zlecenie obejmujące przygotowanie planów i gonił nas czas – wyjaśnia Lucy Smith, partner w firmie. – Zleciliśmy druk ponad 600 rysunków w kolorze, ale z uwagi na ograniczony czas realizacji sądziliśmy, że będzie możliwy tylko druk monochromatyczny. Dzięki firmie Online Reprographics mieliśmy gotowe rysunki, w kolorze, już po kilku godzinach. Czas, który zaoszczędziliśmy na drukowaniu, okazał się bezcenny, ponieważ większość dnia pracy mogliśmy poświęcić na prace projektowe.

W 2012 r. niespełna 20% klientów Online Reprographics zlecało druk materiałów CAD w kolorze, mimo że ta specjalistyczna firma doskonaliła swoje usługi. Dziś liczba ta osiągnęła 50% i ciągle rośnie. Przyczyniło się do ponad 22% wzrostu dochodów firmy w stosunku rocznym dzięki większej sprzedaży.

To dopiero początek, ale uwzględniając nasze moce produkcyjne i stałe wsparcie ze strony firmy Canon, która nieustannie zachęca nas do realizowania nowych pomysłów, opracowaliśmy plan wzrostu dochodów o dodatkowe 12% w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Mamy nadzieję, że przyczynią się do tego zlecenia na niskonakładowy druk materiałów promocyjnych dla sektora sprzedaży detalicznej.


Foy podsumowuje swoją wypowiedź, podkreślając znaczenie relacji biznesowych. Twierdzi, że silne relacje partnerskie stanowią podstawę powodzenia każdej działalności.

Firma Canon wierzyła w nas od samego początku. Staramy się powielać ten model postępowania w naszych relacjach z klientami. Na przykład mała, ale ważna część naszej działalności obejmuje studentów wydziałów architektury i projektowania. Świadczymy dla nich identyczne usługi, co dla większych klientów. Mamy nadzieję, że będą o tym pamiętać, gdy rozpoczną pracę. Kilku obecnych klientów korzystało z naszego wsparcia podczas swoich studiów. To nagroda za nasze podejście.


Zobacz wywiad

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.