Firma LO Media rozpoczyna cyfrową transformację z firmą Canon

  • Firma: LO Media
  • Rok założenia: 1994
  • Siedziba: Oslo, Norwegia
  • Usługi: publikacja, druk, druk z Internetu, usługi wieloplatformowe, filmy
  • Witryna: http://lomedia.no/

Wyzwanie

Lars Langbo, kierownik produkcji norweskiej firmy wydawniczej LO Media, jest otwarty na nowe rozwiązania. Niezależnie od tego, czy chodzi o innowacyjną technologię czy o nowe podejście biznesowe, z zainteresowaniem podchodzi do nowych pomysłów i koncepcji. Zawsze szuka najlepszych sposobów na optymalizację komunikacji i potrzeb biznesowych klientów. Obietnica, którą im składa, jest prosta: „Niezależnie od postawionego celu, pomożemy Ci go osiągnąć”.

Jego podejście znajduje odbicie w historii wcześniejszych inwestycji firmy LO Media, które dotyczyły m.in wdrożenia usługi druku przez Internet czy zakupu technologii druku cyfrowego w latach 2009–2010. Stanowiło to odpowiedź na spadek nakładów i wzrost kosztów, które wynikały ze zmian w branży komunikacyjnej zachodzących pod wpływem cyfryzacji.

Powody dokonania tych inwestycji stają się jeszcze bardziej czytelne, jeśli weźmiemy pod uwagę dwa główne obszary działalności firmy LO Media. To nie tylko największy wydawca czasopism stowarzyszenia Norwegian Press Association (NPA), które tworzy i opracowuje treści wielu wiodących wydawnictw krajowych, ale także dostawca usług komunikacyjnych i marketingowych dla związków zawodowych i partii politycznych.

– Naszą ambicją jest pomaganie związkom i organizacjom w doskonaleniu komunikacji ze swoimi członkami poprzez właściwy i konstruktywny dialog, dostarczanie aktualnych informacji i łatwość reagowania – wyjaśnia Lars.

Możliwość realizacji niskich nakładów i druku zmiennych danych (VDP) pomogła firmie LO Media w przeprowadzeniu efektywnego kosztowo wdrożenia modelu druku na żądanie, a także w redukcji kosztów osiągniętej dzięki wewnętrznemu drukowi krótkich serii czasopism i materiałów marketingowych, które wcześniej zlecano na zewnątrz. Połączenie technologii i kompleksowej oferty druku przez Internet gwarantuje ciągłość zleceń. Zespół buduje i prowadzi dużą liczbę witryn e-commerce'owych dla ponad 2000 klientów oferujących ponad 450 produktów z zakresu druku.

– Oszczędzamy około 500 000 NKR (około 56 699 EUR) rocznie na kosztach drukowania i uzyskujemy ponad 1 mln NKR (około 100 000 EUR) nowych przychodów rocznie – szacuje Lars. – Obejmuje to 1,2 mln NKR ze sprzedaży i 240 000 NKR z tytułu utrzymania systemów klientów. Sprzedaż witryn, za pośrednictwem których realizowane są usługi druku przez Internet to dopiero początek.

Jednak tak przewidujący człowiek jak Lars doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że osiąganie trwałych sukcesów wymaga wejścia na drogę nieustannego rozwoju i że firma LO Media „nie może stać w miejscu”. Widząc, że klientom zależało na zdywersyfikowaniu komunikacji cyfrowej, w 2013 r. Lars rozpoczął prace nad stworzeniem bardziej zaawansowanej usługi komunikacyjnej z wykorzystaniem mechanizmów cross-media.

Rozwiązanie

Firma LO Media przetestowała podstawowe rozwiązanie komunikacji wielokanałowej (cross-media) ze Stanów Zjednoczonych, aby zapoznać się z jego możliwościami. Zespół był pod wrażeniem potencjału technologii i możliwości tworzenia bardzo spersonalizowanego przekazu dla klientów w wielu kanałach. Jednak doświadczenie podpowiedziało Larsowi, że potrzebuje bardziej kompleksowego pakietu oprogramowania, który, co bardzo ważne, obejmowałby lokalne wsparcie dostawcy i szkolenia w celu maksymalnego wykorzystania inwestycji.

Co więcej, ze względu na konieczność obsługi danych poufnych głównych klientów firmy LO Media z sektora polityki kluczowe było także bezpieczeństwo oprogramowania. Lars skonsultował się z wieloletnim partnerem w dziedzinie rozwiązań druku cyfrowego i druku przez Internet, aby posłuchać głosu doradcy.

– Na podstawie poprzednich doświadczeń ze współpracy z firmą Canon wiedzieliśmy, że możemy spodziewać się propozycji, która będzie uwzględiać nie tylko nasze bieżące, ale i przyszłe potrzeby - podsumowuje Lars. – Gdy więc nasz doradca ze strony Canon polecił nam pakiet DirectSmile, mocno zachęcał nas również do tego, by cały zespół ds. produkcji odbył szkolenie u niezależnego eksperta w Szwecji.

Dzięki profesjonalnemu wsparciu Canon uświadomiliśmy sobie, że realizacja wieloplatformowych kampanii marketingowych na zlecenie klientów i prowadzenie komunikacji na wielu platformach będzie wymagać od nas sporej wiedzy. – Dowiedzieliśmy się, że musimy przyjąć strategiczne podejście i wykonać solidną pracę, aby zrobić to właściwie – dodaje Lars. – Jednak tego należy spodziewać się po każdym nowym przedsięwzięciu biznesowym. Na szczęście nasz rozwój nie zakończył się na tym odkryciu. Doradca biznesowy firmy Canon przejawiał duże zaangażowanie, a my mieliśmy zaufanie do jego wiedzy.

Osiągnięcia

Zapotrzebowanie klientów na usługi publikacji cyfrowej rośnie, a dzięki rozszerzonej ofercie usług firma LO Media zawarła dochodowe kontrakty długoterminowe o wartości ponad 1 mln NKR (około 100 000 EUR) rocznie z nowymi organizacjami na wsparcie komunikacji podczas dużych wydarzeń, konferencji i przeprowadzanych na dużą skalę badań opinii.

Choć komunikacja wielokanałowa jest jako usługa ciągle rozwijana w firmie LO media, Lars i jego zespół ciężko pracują z firmą Canon, aby zastąpić sprzedaż opartą na prostych transakcjach, sprzedażą opartą na wartości: – To podejście gwarantuje, że nabywca będzie czuł, że jest najważniejszym elementem równania. Możemy oferować klientom szerszy zakres usług komunikacyjnych i analizować, które będą dla nich najlepsze, stając się doradcą, którego priorytetem jest najlepszy interes klienta.

Obecnie firma LO Media jest w stanie analizować różnorodne dane, aby ustalić, które rozwiązania są skuteczne w przypadku konkretnych klientów. – Na przykład możemy nie mieć adresów e-mail do kontaktu z odbiorcami docelowymi wszystkich naszych klientów, ale mamy ich adresy pocztowe, więc możemy prowadzić spersonalizowany marketing bezpośredni w celu gromadzenia tych informacji – wyjaśnia Lars. – W innym wypadku, jeśli naszym zdaniem badanie ankietowe z wykorzystaniem druku nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, możemy zamiast niej zarekomendować wariant cyfrowy.. Nie ma jednego, najlepszego kanału komunikacji – każdy klient i każda kampania są inne.

Lars podsumowuje:

Wykorzystując wiedzę, którą przekazała nam firma Canon, jak również informacje zdobyte podczas naszego udziału w zewnętrznych szkoleniach, jesteśmy w stanie świadczyć wysokiej jakości usługi w zakresie druku cyfrowego. Naszą przewagę budują dodatkowo jasno nakreślona wizja rozwoju i biznesowa cierpliwość, które pozwalają nam myśleć bardziej długoterminowo. Budujemy perspektywiczne relacje z klientami i liczymy na to, że czekają nas pomyślne lata..

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.