Niezwykła transformacja

The journey from ordinary to extraordinary
The journey from ordinary to extraordinary

  • Firma: Digital Print Zone (DPZ)
  • Rok założenia: 2011
  • Strona internetowa: www.digitalprintzone.co.uk/
  • Siedziba: Surrey, Wielka Brytania
  • Usługi: druk cyfrowy, druk wielkoformatowy, druk na podłożach niepapierowych, projekty kreatywne, tworzenie stron internetowych, produkty promocyjne

Wprowadzenie

Historia firmy Digital Print Zone (DPZ) dowodzi, że dzięki połączeniu wizji, ambicji, pracowitości i nowoczesnych technologii punkt usług kserograficznych może szybko przekształcić się w dostawcę kompleksowych usług poligraficznych i marketingowych.

Od momentu przejęcia firmy w 2011 r. właściciel i dyrektor generalny Ali Buckman chciał, aby jego firma myślała inaczej niż cała branża i proponowała klientom szerszy zakres usług komunikacyjnych i marketingowych. W ciągu zaledwie trzech lat firma zbudowała 11-osobowy zespół, który realizuje różnorodne usługi druku cyfrowego, w tym druk komercyjny, wielkoformatowy i na podłożach niepapierowych (direct-to-substrate). DPZ zajmuje się również tworzeniem projektów kreatywnych i stron internetowych oraz promuje nowy rodzaj usług łączących druk z materiałem wideo, tzw. broszury TV. Jednak najważniejszą rzeczą dla właściciela jest to, że DPZ stała się polecaną firmą w zakresie specjalistycznych porad i pomocy technicznej. — Jeśli Twoja oferta niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji, trudno budować lojalność klientów — mówi Buckman.

Wyzwania

— Od samego początku chodziło mi o to, aby DPZ było czymś więcej niż zwykłym punktem wykonującym cyfrowe wydruki z dostarczonych ilustracji. Chciałem pokazać prawdziwy potencjał wysokiej jakości wydruków, a także nowe zastosowania technologii druku, których wcześniej klienci być może sobie nie uświadamiali — mówi Buckman. Urządzenia, które przejąłem wraz z firmą, były przestarzałe i nie spełniały wysokich oczekiwań moich ówczesnych klientów. Dlatego w pierwszym roku wybraliśmy technologię zapewniającą jakość druku, która umożliwiłaby dalszy rozwój firmy.

Rozwiązanie

Na początku 2012 r. w DPZ rozpoczęła się wymiana dotychczasowych maszyn drukarskich na rozwiązania imagePRESS firmy Canon, które umożliwiły „znaczne zwiększenie wolumenu wysokiej jakości wydruków". — Nie miałem wątpliwości, którego producenta powinienem wybrać, aby zapewnić moim klientom jakość, do której przywykli, oraz pozyskać nowe zamówienia — mówi Buckman. — Urządzenia Canon zapewniają pierwszorzędną jakość obrazu i wydajność, a ich łączny czas dostępności jest znacznie dłuższy niż w poprzednio używanych przez nas maszynach.

Buckman uważa, że w miarę rozwoju firmy DPZ i umiejętności personelu wzrosły również oczekiwania klientów firmy. — Widoczne było zapotrzebowanie na nowe usługi, w tym druk wielkoformatowy, druk na podłożach niepapierowych i marketing wielokanałowy.

Gdy Buckman postanowił rozszerzyć ofertę DPZ o druk wielkoformatowy, ponownie zwrócił się do firmy Canon. W rezultacie zainteresował się serią ploterów płaskich Océ Arizona®, drukarką rolkową imagePROGRAF i trzema systemai do finiszingu Morgana.

— Canon pomógł nam w znalezieniu technologii, która najlepiej odpowiadała na nasze potrzeby — mówi Buckman. — Zespół specjalistów firmy interesuje się naszą działalnością i rozumie nasze cele. To wyjątkowa cecha, z którą jak dotąd nie spotkaliśmy się u żadnego innego producenta. Obsługujący nas przedstawiciel firmy Canon oraz inżynierowie, którzy przyjeżdżają serwisować maszyny, są uważani za członków naszego zespołu i łączą nas z nimi szczególne więzi.

Osiągnięcia

Według Buckmana ta inwestycja podwoiła, a może nawet potroiła, liczbę zleceń cyfrowych realizowanych przez firmę DPZ. — Jeśli przyjąć 40–50-godzinny tydzień pracy, to drukujemy przez około 80% tego czasu, nie wykorzystując nawet 80% zdolności produkcyjnych.

— Dzięki takiemu zapleczu technologicznemu możemy rozmawiać o nowych sposobach współpracy z klientami. Ponieważ jesteśmy w stanie tworzyć szeroką gamę materiałów drukowanych, możemy przedstawiać klientom oryginalne pomysły i wzbogacać ich działalność o nowe elementy, nad którymi się dotąd nie zastanawiali, a na pewno nie wiedzieli o ich istnieniu. Klienci mogą przychodzić do nas z dowolną liczbą pomysłów, a my będziemy mogli je zrealizować.

Obecnie do najważniejszych klientów DPZ należą duże agencje kreatywne i projektowe. Drukarnia realizowała zlecenia dla marek takich jak Bentley, Ferrari, San Tropez, House of Fraser i Silverstone. Dla DPZ „nie ma klientów zbyt dużych ani zbyt małych”.

Chętnie podejmujemy nowe wyzwania i dzięki takiemu podejściu firma znajduje się dzisiaj w takim a nie innym miejscu. Dzięki firmie Canon — zarówno jej produktom, jak i wsparciu — mogliśmy przeobrazić się z punktu usługowego (jakich wiele) w dostawcę usług marketingowych, który oferuje wyjątkowe rozwiązania

— podsumowuje Buckman.

Odbierz swój egzemplarz!

Zarejestruj się, aby otrzymać drukowany lub elektroniczny egzemplarz magazynu Think Digital.