Wszystko tkwi w danych

To zrozumiałe, że dostawcy usług druku (PSP) od zawsze skupiali się na swojej podstawowej działalności czyli przekazie drukowanym. Wnioski płynące z najnowszego opracowania Insight Report firmy Canon Zaplanuj swoją przyszłość z drukiem, potwierdzają to i wskazują, że dostawcy realizują potrzeby klientów w tym zakresie. Nadszedł jednak czas, aby dostawcy usług druku spojrzeli na swoją ofertę bardziej kompleksowo: co nowego, wykraczającego poza sferę druku, można zaoferować klientom, aby pozostać konkurencyjnym?

Badania sugerują, że choć PSP oferują dobry stosunek ceny do jakości i realizują zamówienia na czas, wielu z ich klientów oczekuje bardziej nowatorskich i kreatywnych rozwiązań. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest zintegrowanie druku z mediami innymi niż drukowane w celu stworzenia bardziej wartościowej i efektywnej komunikacji. Prawie połowa nabywców druku ma poczucie, że ich dostawcy nie są w stanie zrealizować ich potrzeb spoza sfery druku, a zaledwie 56 procent[1] ma poczucie, że są informowani o nowych rozwiązaniach i alternatywnych sposobach komunikacji.

Dostawcy usług druku dostrzegają potrzebę zmiany, aż 80 procent[2] PSP uważa, że nie może kontynuować pracy w dotychczasowy sposób. Kluczową kwestią jest tu zestawienie subiektywnej oceny dostawców na temat świadczonych przez nich usług w porównaniu z postrzeganiem ich działalności w oczach nabywców. Dla dostawców usług druku to zestawienie może wypaść niekorzystnie. Zdaniem większości dostawców wyróżnienie własnej działalności na rynku jest trudne i często opiera się jedynie na jakości usług, doświadczeniu w branży, terminach realizacji i bardziej inteligentnych rozwiązaniach, takich jak procesy logistyczne.

W tym miejscu z pomocą przychodzą producenci. Inicjatywy, takie jak Essential Business Builder Program firmy Canon, przynoszą wiedzę i inspirację, aby pomóc dostawcom usług druku dostosować się i spełniać potrzeby współczesnego nabywcy druku. Insight Report 2014 „Zaplanuj swoją przyszłość z drukiem” wykazało, że 42 procent[3] nabywców druku chce, aby ich dostawcy korzystali z najnowszych technologii i aplikacji, a 34 procent[4] poszukuje szerszego zakresu usług, obejmującego tworzenie stron internetowych, realizację kampanii e-mail marketingowych oraz koordynowanie kampanii wielokanałowych.

Szkolenia, warsztaty i regularne konsultacje prowadzone przez firmę Canon pomogą dostawcom usług druku zweryfikować swoje dotychczasowe podejście oraz zakres świadczonych usług tak by ich oferta była dopasowana do dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów.

Formy i sposoby komunikacji nieustannie ewoluują - czy jesteście gotowi uczestniczyć w tych zmianach?



Referencje:

[1] Insight Report 2014, strona 19; Zadowolenie nabywców z usług druku.  Zadaniem dostawcy usług druku jest informowanie o najnowszych dostępnych rozwiązaniach.
[2] Insight Report 2014, strona 6; Dostawcy pod presją w kierunku zmian.  Nie można kontynuować pracy w dotychczasowy sposób. Niezbędne są zmiany.
[3][4] Insight Report 2014, strona 20; Jakie są oczekiwania nabywców usług druku.  Jakie zmiany u obecnych dostawców druku oprócz obniżenia cen byłyby mile widziane?