To jest handlowa gwarancja oferowana przez firmę Canon Europa N.V., Bovernkerkerweg 59, 1185 XB Amstelveen, Holandia („Canon”) klientom końcowym, którzy kupują projektor firmy Canon na własny użytek, ale nie są konsumentami w myśl przepisów prawa obowiązujących w kraju zakupu projektora.
Jeśli kupujący jest konsumentem, nie jest uprawniony do posługiwania się niniejszą gwarancją, ale może korzystać z ustawowych praw konsumenckich właściwych dla danego kraju.
Niniejszy regulamin i przedstawiona tu oferta podlegają prawodawstwu Anglii i Walii i wyłącznej jurysdykcji sądów angielskich i walijskich.
Europejska gwarancja na projektor firmy Canon zawiera różne oferty usługowe. Oferta, która ma zastosowanie w przypadku użytkownika, zależy od jego miejsca zamieszkania oraz miejsca i daty zakupu projektora. Obowiązują następujące oferty serwisowe:
Projektory firmy Canon przeznaczone na rynek Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG” – Unia Europejska, Islandia, Liechtenstein i Norwegia), Szwajcarii i Zjednoczone Królestwo (i tam zakupione) są objęte europejską gwarancją na projektor firmy Canon. Firma Canon gwarantuje, że jeśli nowy projektor okaże się wadliwy w jego okresie gwarancyjnym, awaria zostanie usunięta bezpłatnie (obowiązuje regulamin – patrz informacje poniżej). W przypadku rozszerzonej gwarancji na projektor z usługą wypożyczenia obowiązują dodatkowe ograniczenia dotyczące terytorium i samych projektorów. Szczegółowe informacje zawiera część dotycząca rozszerzonej gwarancji na projektor z usługą wypożyczenia dostępna poniżej.
Dla każdego produktu spoza obowiązujących warunków gwarancji lub jej okresu oraz w przypadku szkód lub napraw nieobjętych gwarancją, dostępna jest płatna usługa naprawy. Można ją uzyskać, zwracając projektor do dowolnego autoryzowanego punktu serwisowego firmy Canon.
Niniejsza gwarancja jest jedyną i wyłączną formę zadośćuczynienia. Ani firmy Canon, ani jej podmioty zależne czy inne podmioty uczestniczące w programie europejskiej gwarancji na projektor nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody przypadkowe lub następcze wynikające z naruszenia wyraźnych lub dorozumianych warunków gwarancji na ten produkt.
Dodatkowa 3-letnia gwarancja na lampę była zaoferowana wcześniej i nie jest już dostępna. Dalsze informacje znajdują się na stronie promocji dotyczących projektorów.
Pyt.: Jaka gwarancja obowiązuje w przypadku projektorów firmy Canon kupionych w Europie?
Odp.: Na ogół firma Canon zapewnia europejską gwarancję na projektor w przypadku produktów kupionych w następujących krajach:
Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy i Wielka Brytania.
Proszę zapoznać się z regulaminem niniejszej gwarancji.
Pyt.: Jakie informacje dotyczące gwarancji mogę znaleźć w opakowaniu po zakupie produktu firmy Canon?
Odp.: W krajach europejskich objętych programem gwarancji na projektor zazwyczaj każde opakowanie z projektorem zawiera europejską kartę gwarancyjną. Karta wygląda podobnie jak w poniższych przykładzie:
Pyt.: Czy konieczne jest wypełnienie i przekazanie jakichkolwiek dokumentów do firmy Canon w celu zarejestrowania europejskiej gwarancji na projektor?
Odp.: Nie trzeba przekazywać żadnej dokumentacji do firmy Canon w celu zarejestrowania europejskiej gwarancji na projektor. Jeżeli chcesz zażądać naprawy gwarancyjnej w ramach europejskiej gwarancji na projektor, zawsze musisz dostarczyć firmie Canon oryginalny dowód zakupu (z pierwotną datą zakupu) danego projektora.
Pyt.: Jaka dokumentacja jest wymagana w celu zgłoszenia naprawy gwarancyjnej w ramach europejskiej gwarancji na projektor?
Odp.: Jeżeli chcesz zażądać naprawy gwarancyjnej w ramach europejskiej gwarancji na projektor, zawsze musisz dostarczyć firmie Canon oryginalny dowód zakupu (z pierwotną datą zakupu) danego projektora. Promocyjne gwarancje mogą także określać dodatkowe wymagania, więc należy zapoznać się z regulaminem określonej promocji (jeśli ma zastosowanie).
Pyt.: Jak długo jest ważna standardowa europejska gwarancja na projektor firmy Canon?
Odp.: Na ogół projektory firmy Canon są oferowane z 3- lub 5-letnią gwarancję. Jednak mogą występować wyjątki. Dodatkowe informacje znajdują się w karcie Uprawnienie.
Pyt.: Czy projektor firmy Canon kupiony w kraju nieuczestniczącym w programie europejskiej gwarancji na projektor nadal będzie objęty taką gwarancją, jeśli mieszkam w kraju uczestniczącym w tym programie?
Odp.: Szczegóły dotyczące konkretnych gwarancji na projektor są na ogół zawarte w opakowaniu z projektorem. Na ogół produkty są objęte gwarancją, która odnosi się do określonego regionu sprzedaży, a klienci końcowi będą musieli odesłać produkt do właściwego regionu, aby zlecić naprawę gwarancyjną. Firma Canon na ogół nie zapewnia ogólnoświatowej gwarancji, chyba że zostało to wyraźnie określone w przypadku określonych produktów lub regionów.
Pyt.: Które z następujących modeli są objęte rozszerzoną gwarancją na projektor z usługą wypożyczenia?
Odp.: Usługa jest oferowana w wyznaczonym okresie gwarancyjnym dla kwalifikujących się projektorów XEED i LX zakupionych nie później niż 30 listopada 2021 r.
Więcej informacji znajduje się w karcie Uprawnienie.
Pyt.: Gdzie jest dostępna rozszerzona gwarancja na projektor z usługą wypożyczenia?
Odp.: Usługa jest dostępna wyłącznie w następujących krajach: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Łotwa, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania i Włochy.
Pyt.: Kto może zainicjować usługę w ramach rozszerzonej gwarancji na projektor z usługą wypożyczenia?
Odp.: Proces może zainicjować klient końcowy lub sprzedawca – po wykryciu usterki w produkcie. Wypożyczany projektor zostanie wysłany po zdiagnozowaniu projektora, który uległ awarii (w oparciu o pełny regulamin), i zaakceptowaniu oferty związanej z wypożyczanym produktem.
Pyt.: Z kim mam się skontaktować, aby zainicjować usługę w ramach rozszerzonej gwarancji na projektor z usługą wypożyczenia?
Odp.: Klienci końcowi lub sprzedawcy powinni skontaktować się z odpowiednim działem pomocy technicznej firmy Canon. Firma Canon poprosi o wszystkie niezbędne informacje (np. szczegóły dotyczące usterki) i przeprowadzi wstępne dochodzenie na drodze do ustalenia prawdopodobnej przyczyny awarii. Jeśli usterka nie zostanie usunięta, przedstawiciel drugiego szczebla działu pomocy technicznej firmy Canon skontaktuje się z klientem końcowym lub sprzedawcą. Jeśli diagnoza dotycząca usterki zostanie potwierdzona, a serwis zaleci naprawę, do wypożyczenia zostanie zaoferowany taki sam projektor (lub projektor o wyższej specyfikacji).
Pyt.: Jak długo trzeba czekać na dostawę wypożyczanego projektora?
Odp.: Jeśli jest to tylko możliwe, wypożyczany projektor zostanie przekazany dzień po otrzymaniu prośby o wypożyczenie, jeśli taka prośba została odebrana przed godziną 11:00, lub dwa dni po otrzymaniu prośby, jeśli prośba została odebrana po godzinie 11:00, w weekend lub w dzień świąteczny.
Pyt.: Gdzie zostanie dostarczony wypożyczany projektor?
Odp.: Wypożyczane projektory mogą być dostarczane do sprzedawcy lub bezpośrednio do klienta końcowego (jeśli klient końcowy ma wiedzę techniczną umożliwiającą mu przeprowadzenie prac instalacyjnych).
Pyt.: Co się dzieje po odebraniu wypożyczanego projektora?
Odp.: Po odebraniu wypożyczanego projektora sprzedawca lub klient końcowy odpowiada za przekazanie firmie Canon projektora, który uległ awarii. Przekażemy specjalne etykiety dostawcze związane z projektorem, który uległ awarii. Projektor należy umieścić w dostarczonym kartonie. Należy możliwie szybko skontaktować się z firmą dostawczą, aby zorganizować odbiór uszkodzonego projektora w jak najkrótszym czasie. W normalnych warunkach koszty przesyłki pokryje firma Canon.
Pyt.: Co się dzieje po naprawieniu projektora, który uległ awarii?
Odp.: Klient końcowy lub sprzedawca jest odpowiedzialny za zwrócenie wypożyczonego projektora firmie Canon w ciągu 5 dni od zwrotu naprawionego produktu. Przekażemy specjalne etykiety dostawcze związane z wypożyczonym projektorem. Projektor należy umieścić w dostarczonym kartonie. Należy możliwie szybko skontaktować się z firmą dostawczą, aby zorganizować odbiór wypożyczonego produktu. W normalnych warunkach koszty przesyłki pokryje firma Canon.
Pyt.: Kto jest odpowiedzialny za demontaż projektora, który uległ awarii, i jego ponowne zainstalowanie po przeprowadzeniu napraw?
Pyt.: Firma Canon nie jest odpowiedzialna za demontaż i ponowną instalację pierwotnego projektora. Odpowiedzialność spoczywa na kliencie końcowym lub sprzedawcy.
Pyt.: Kto jest odpowiedzialny za instalację wypożyczonego projektora i jego demontaż po zakończeniu napraw?
Odp.: Firma Canon nie jest odpowiedzialna za instalację i demontaż wypożyczanego projektora. Odpowiedzialność spoczywa na kliencie końcowym lub sprzedawcy.
Pyt.: Jakie są konsekwencje w przypadku utraty, uszkodzenia lub kradzieży wypożyczonego produktu?
Odp.: Firma Canon oferuje wypożyczane projektory klientom końcowym lub ich sprzedawcom w oparciu o standardowe warunki wypożyczania produktów firmy Canon, które klient końcowy lub sprzedawca zaakceptował, przyjmując ofertę obejmującą wypożyczany projektor w myśl postanowień rozszerzonej gwarancji na projektor z usługą wypożyczania. Klienci końcowi lub sprzedawcy muszą dopilnować, aby każdy wypożyczony produkt został zwrócony w takim samym stanie, w jakim został dostarczony, i są odpowiedzialni za wszelkie straty, uszkodzenia lub kradzież wypożyczonego sprzętu. Firma Canon może żądać zwrotu kosztów w przypadku konieczności naprawy lub wymiany wypożyczonego sprzętu. Klienci końcowi lub sprzedawcy powinni rozważyć skorzystanie z odpowiedniego ubezpieczenia obejmującego wypożyczany sprzęt.