Canon Inc. – wprowadzenie

Canon Inc. – wprowadzenie (PDF)

Pobierz plik Canon Inc. Ltd – wprowadzenie [PDF 149 KB]

Profil korporacyjny: Spółka Canon Inc., z siedzibą w Tokio (Japonia) to światowy lider w dziedzinie innowacji i dostarczania rozwiązań do przetwarzania obrazu dla firm i konsumentów. W 1933 r. została założona pierwsza spółka handlowa firmy Canon, Kwanon, a kilka lat później w 1937 r. założono spółkę Precision Optical Industry Co. Ltd, poprzedniczkę spółki Canon Inc. Obecnie spółka rozwija się, produkuje i sprzedaje szeroką gamę urządzeń do kopiowania, drukarek, aparatów, produktów optycznych i innych produktów, aby spełniać zróżnicowane potrzeby klientów. Marka Canon jest dobrze znana i cieszy się zaufaniem poszczególnych użytkowników, rodzin, sektora biznesowego i przemysłu na całym świecie.

Filozofia korporacyjna – Kyosei: Filozofia korporacyjna firmy Canon zawiera się w słowie Kyosei, które oznacza życie i pracę dla wspólnego dobra. Filozofia ta jest fundamentem wszystkich działań firmy Canon – od rozwijania zrównoważonych metod produkcji do zapewniania klientom szerokiego wyboru produktów i usług.

Priorytety strategiczne: Firma Canon dąży do strategicznego rozwoju poprzez szybką transformację w celu dołączenia do 100 największych globalnych spółek na świecie. Dywersyfikacja w kierunku nowych dziedzin biznesu i ekspansja na nowe obszary, takie jak obrazowanie medyczne, druk produkcyjny, sieciowe kamery przemysłowe, profesjonalna kinematografia i rzeczywistość mieszana, a także rozszerzanie działalności poprzez fuzje i przejęcia, odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu tego celu. Za realizację globalnej strategii odpowiadają trzy struktury regionalne, które dążą do podnoszenia innowacyjności i zaspokojenia potrzeb lokalnych rynków.

Finanse: Skonsolidowana sprzedaż netto firmy Canon dla spółki Canon Inc. w drugim kwartale roku podatkowego 2014 wyniosła 926,8 mld JPY (9,2 mld USD, czyli 6,7 mld EUR*).
* Kwota w jenach za 2. kwartał 2014 r. została przeliczona na dolary i euro wyłącznie dla wygody czytelnika według kursów 101 JPY = 1 USD i 138 JPY = 1 EUR, zbliżonych do kursów wymiany na tokijskim rynku walutowym w dniu 30 czerwca 2014 r.

Struktura spółki:Zdaniem kierownictwa spółki Canon kluczem do ciągłego sukcesu jest utworzenie oddzielnych działów rozwoju, produkcji i sprzedaży w każdym regionie świata.

Zatrudniająca około 194 tys. pracowników na całym świecie spółka Canon ma podmioty zależne ds. produkcji i marketingu w Japonii, Europie, Azji i Oceanii oraz na całym kontynencie amerykańskim, a także globalną sieć badań i rozwoju w postaci firm w Stanach Zjednoczonych, Europie, Azji i Australii.

Główne działania Grupy Canon

Office Business Unit: sieciowe cyfrowe urządzenia wielofunkcyjne (MFD) dla biur, sieciowe cyfrowe kolorowe urządzenia wielofunkcyjne (MFD), urządzenia wielofunkcyjne dla biur, osobiste urządzenia wielofunkcyjne, drukarki laserowe

Production Printing Unit: wielkoformatowe drukarki atramentowe, produkcyjne systemy cyfrowe

Consumer Business Unit: lustrzanki cyfrowe, kompaktowe aparaty cyfrowe, obiektywy, kamery cyfrowe, atramentowe urządzenia wielofunkcyjne, atramentowe drukarki jednofunkcyjne, skanery, broadcast, kalkulatory

Industry and Others Business Unit: sprzęt litograficzny półprzewodnikowy, sprzęt litograficzny LCD, sprzęt medyczny do rejestrowania obrazu, produkty okulistyczne, głowice magnetyczne, mikrosilniki, komputery, terminale ręczne, skanery dokumentowe

Wytwarzanie i produkcja: Procesy produkcyjne firmy Canon stale ewoluują w ramach dążenia do terminowego dostarczania klientom produktów wyższej jakości. Poprzez przemiany, takie jak produkcja komórkowa i produkcja zautomatyzowana, firma Canon dąży do innowacji na każdym etapie procesu – zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Canon stara się także działać z poszanowaniem środowiska, wykorzystując ekologiczne części i materiały oraz stosując się do zasad efektywnej dystrybucji.

Zakład Toride, utworzony w 1961 r., odpowiada w Canon za wytwarzanie produktów dla biur, przy użyciu unikatowego systemu produkcji komórkowej, który wprowadzono około 14 lat temu.

W myśl koncepcji systemu produkcji komórkowej, który eliminuje procesy taśmowe, małe zespoły pracowników (tzw. komórki), wykonują montaż produktów od początku do końca. Liczba czynności wykonywanych przez każdego pracownika zależy od indywidualnego poziomu umiejętności. Ta metoda produkcji pomogła znacząco zwiększyć wydajność produkcji i uelastycznić jej wielkość.

Badania i rozwój oraz technologia: Firma Canon prowadzi zaawansowane działania w zakresie badań i rozwoju, które umożliwiają dostarczanie innowacyjnych, opatentowanych produktów. W roku podatkowym 2013 r. spółka zainwestowała 306,3 mld JPY w badania i rozwój, co stanowiło ponad 8% wartości sprzedaży. W 2013 r. spółka otrzymała 3825 patentów* w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedziły ją pod tym względem tylko dwie firmy. Był to 28. rok z rzędu, w którym firma Canon zdobyła miejsce w pierwszej piątce odbiorców patentów w Stanach Zjednoczonych.


Pięć unikatowych rozwiązań do obrazowania marki Canon stanowi podstawę technologiczną wszystkich obecnych produktów firmy. Powstały one dzięki integracji serii technologii opracowanych na przestrzeni całej historii firmy Canon:

Technologia rejestracji obrazu – wysoka rozdzielczość i wysoka jakość obrazu dla technologii obiektywu, matrycy światłoczułej i przetwarzania obrazu.

Technologia elektrofotografii – jest podstawą działania drukarek z wiązką laserową i kopiarek, które są oceniane jako najlepsze na świecie.

Technologia atramentowa – możliwość podawania mikroskopijnych kropli atramentu o wielkości zaledwie jednego pikolitra (jedna bilionowa litra) umożliwia nawet wytwarzanie mikroukładów DNA.

Technologia fotolitograficzna – technologia ekspozycji półprzewodnikowej firmy Canon integruje najdoskonalsze technologie optyki i ultraprecyzyjnego pozycjonowania.

Monitory płaskie – dzięki technologii nowej generacji dostarczamy duże ekrany o wysokiej jakości obrazu i niskim poborze mocy.

Więcej informacji na temat globalnych działań Grupy Canon można znaleźć na stronie www.canon.com.

* Źródło: Amerykański Urząd Patentów i Znaków Towarowych (Patent and Trademark Office); obliczono na podstawie ogłoszeń sum tygodniowych.