Mirror Photography Tips Header

Fotografowanie z wykorzystaniem lustra - wskazówki

Lustra to szybki i prosty sposób na dodanie kolejnego wymiaru do fotografii portretowych. Poznaj nasze wskazówki dotyczące fotografii z wykorzystaniem lustra, dzięki którym z łatwością wykonasz zachwycające zdjęcia.

Wypróbuj różne kombinacje luster i efektów. Lustra doskonale sprawdzają się w fotografii, zarówno w studio, jak i w domu. Są tanie, mają różne rozmiary i kształty i można wykorzystać je na wiele sposobów, aby poprawić fotografie portretowe.

Używaj prostych kompozycji i wykorzystaj kolor: tak jak w przypadku tego surrealistycznego portretu z wykorzystaniem jednego lustra.

Spróbuj uzyskać maksymalnie dużo światła w portretach. Dzięki temu będziesz w stanie użyć niskiej czułości ISO, która zredukuje do minimum zakłócenia i krótkiego czasu naświetlania, który zapobiegnie drganiom aparatu.

Efekt nieskończoności: w tym przykładzie fotograf użył dwóch luster, aby uzyskać efekt nieskończoności. Ustaw lustra pod takim kątem, aby nie uchwycić swojego odbicia lub odbicia oświetlenia.

Głębia ostrości – kontroluj nieostre obszary, ustawiając przysłonę na f/5,6 lub mniejszą. W ten sposób większe obszary zdjęcia będą ostre, np. skupiając ostrość na oczach, jednocześnie uzyskasz ostry obraz nosa i uszu.

Połóż lustro na podłodze i fotografuj odbicie, a następnie obróć obraz, aby stworzyć naprawdę interesujący efekt.

Mów o swoich planach – podczas fotografowania ludzi pamiętaj o przekazywaniu informacji. Wyrażaj swoje myśli, używając prostego języka, aby fotografowane osoby mogły z łatwością wykonywać Twoje instrukcje. Nie zapominaj: w tego typu fotografii osoba fotografowana może nie mieć pojęcia o tym, jak będzie wyglądało ostateczne ujęcie. Dlatego też możesz zrobić kilka ujęć próbnych i pokazać je fotografowanej osobie, by zrozumiała ideę takiej fotografii. Bardzo ważna jest tutaj kreatywność. Słuchaj opinii fotografowanych osób – bardzo możliwe, że również będą mieć wspaniałe pomysły.

Eksperymentuj. Tego typu ujęcia rzadko kiedy poddają się ustalonym regułom i zazwyczaj trzeba sprawdzić, co działa, a co nie. Przygotuj się na wypróbowanie wielu różnych kątów, kombinacji, ustawień i luster, zanim osiągniesz rezultat, który Ci się spodoba. Kiedy znajdziesz kąt, który zadziała, rób wiele zdjęć, aż poczujesz, że wykonane ujęcie jest takie, jakie powinno być.