A green cutting mat with printed stickers resting on top, with a smartphone and tablet.

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE DRUKOWANIA

Odmień nie tylko swój telefon ale i inne urządzenia dzięki wydrukom

Wszyscy uwielbiamy swoje smartfony, tablety i laptopy, ale gdy wyjmujemy je z pudełka, niczym się nie wyróżniają. Na szczęście można to szybko zmienić dzięki ulubionym zdjęciom, projektom lub wzorom. Wystarczy do tego samoprzylepny papier fotograficzny Canon RP-101 oraz drukarka Canon PIXMA. Samoprzylepny papier fotograficzny pozwala zmieniać wygląd przedmiotu tak często, jak tylko chcemy. Możemy nawet dostosowywać przedmiot do swojego stroju.

Gdy odmienisz swój telefon, tablet i laptop, na pewno zaczniesz zauważać inne rzeczy w domu, które można udekorować. Na przykład możesz zmienić wygląd lodówki, drukując ulubione zdjęcia na samoprzylepnym papierze fotograficznym lub wypróbować magnetyczny papier fotograficzny MG-101, który doskonale nadaje się do drukowania elementów na urządzenia wykonane z metalu.

Potrzebne elementy

Drukowanie

Magnetyczny papier fotograficzny i samoprzylepny papier fotograficzny Canon o wymiarach 4 × 6 cali (10,16 × 15,24 cm) idealnie nadają się do drukowania zdjęć, ale można je także ciąć, aby uzyskać mniejsze naklejki i magnesy o nietypowych kształtach. Jeśli dobrze przemyślisz sprawę, możesz stworzyć więcej niż jedną naklejkę z jednego arkusza papieru.

Jak to działa:

1. Wybierz wzór

A smartphone showing Creative Park, a tablet with printed stickers on it and a green cutting mat.
Bez względu na to, czy chcesz wydrukować własne zdjęcia czy grafikę z serwisu Creative Park, aby udekorować swoje urządzenie, możliwości są nieograniczone.

Zdjęcia rodzinne to świetne naklejki, ale możesz także fotografować takie rzeczy jak rysunki dzieci, ręcznie napisaną notatkę lub inne przedmioty, np. liście lub kwiaty. Jeśli nie chcesz, aby zdjęcia wyglądały szablonowo, spróbuj zastosować do zdjęcia filtr na telefonie lub komputerze.

Z serwisu Creative Park można pobrać ciekawe wzory. Znajdziesz tu całą gamę motywów i wzorów, a także kilka typowych szablonów na obudowy smartfonów. Wydruki można dokładnie dopasować do tylnej części telefonu lub istniejącej obudowy.

2. Włóż papier do drukarki

Powiązane artykuły
A woman wears a cotton tote bag, adorned with an iron-on transfer of a panda.

TWÓRCZE DRUKOWANIE

Odmień swoją garderobę

Koszulki z napisem, spersonalizowane torby… Prosty przewodnik po drukowaniu na tkaninach.

A printout on a printer tray of an iron-on transfer of a polar bear, and different print applications: smartphone, cloth bag, T-shirt, party glasses

TWÓRCZE DRUKOWANIE

Uwolnij swoją kreatywność i drukuj

Zobacz, jak za pomocą papieru, aplikacji i drukarki Canon możesz zmienić wygląd domu i spersonalizować niemal każdy przedmiot – od telefonu po lodówkę.

A woman loading photo paper into a white Canon PIXMA printer.
Przed włożeniem papieru do drukarki należy wybrać nośnik, niezależnie od tego, czy zdjęcia mają być wykorzystywane jako magnesy na lodówce czy jako naklejki na laptopie.

Następnie wybierz nośnik do wykorzystania i załaduj go do drukarki PIXMA. Samoprzylepny papier fotograficzny to doskonały wybór do wielu różnych powierzchni, w tym delikatnych przedmiotów elektronicznych, a magnetyczny papier fotograficzny Canon dobrze sprawdza się w przypadku przedmiotów metalowych. Przed wydrukowaniem projektu na magnetycznym papierze fotograficznym upewnij się, że przedmiot, na którym chcesz umieścić magnes, nadaje się do tego celu.

3. Wydrukuj swój wzór

A woman holding a printed photo of a flamingo graphic next to a Canon printer.
Dzięki łączności Wi-Fi z urządzeniem Canon PIXMA można drukować projekty bezpośrednio ze smartfona.

Dzięki aplikacji Canon PRINT możesz drukować swoje projekty na zgodnych drukarkach PIXMA bezpośrednio ze smartfona – a jeśli wolisz, także z komputera. Jeśli drukarka jest zgodna z aplikacją PIXMA Cloud Link firmy Canon, można drukować bezpośrednio z kont w serwisach społecznościowych, w tym z aplikacji Instagram i serwisu Facebook, za pośrednictwem aplikacji Canon PRINT.

4. Wytnij wzór

A printed graphic of a flamingo being cut out on a green cutting mat.
Pamiętaj, aby przyciąć wydruk pod kątem rozmiaru smartfona. W przypadku większych przedmiotów, takich jak laptop lub tablet, przycinanie może nie być konieczne – element można od razu umieścić na urządzeniu.

Jeśli zdjęcie zostało wydrukowane na całym arkuszu papieru, można przejść od razu do następnego kroku, ale jeśli motyw jest mniejszy, należy przyciąć naklejkę do odpowiedniego rozmiaru. Porządna para ostrych nożyczek idealnie nada się do cięcia samoprzylepnego papieru fotograficznego, ale nie spiesz – starannie wytnij wzór, aby krawędź była równa. Jeśli wycinasz obudowę smartfona, pamiętaj, aby sprawdzić pozycję i ustawienie aparatu, a następnie odpowiednio przyciąć zdjęcie. Dobrym pomysłem może być wcześniejsze wykonanie szablonu ze zwykłego papieru lub kartki. Przed wycięciem możesz obrysować kształt ołówkiem.

Do magnetycznego papieru fotograficznego może przydać się ostry nóż, ale trzeba pamiętać o podłożeniu maty do cięcia, czystej deski do krojenia lub grubej warstwy gazety w celu zabezpieczenia powierzchni znajdującej się poniżej. Metalowa linijka lub inne podobne narzędzie ułatwia cięcie prostych odcinków. Warto ciąć płynnym, pewnym ruchem.

5. Odklej i przyklej

A person peeling a printed sticker off the backing paper.
Ostrożnie zdejmij warstwę zabezpieczającą z naklejki i przyklej naklejkę na urządzenie. Jeśli używasz papieru magnetycznego, nie musisz niczego odklejać – wystarczy nałożyć go na odpowiednią powierzchnię.

Nadszedł czas, aby oderwać warstwę ochronną z samoprzylepnego papieru fotograficznego i nałożyć ją na smartfon lub inne urządzenie. Zacznij od jednego rogu lub krawędzi naklejki i ostrożnie odklej warstwę zabezpieczającą, a następnie naklej wydruk na urządzenie jednym powolnym ruchem. Na tym etapie może przydać się linijka, która ułatwi równe, stopniowe odklejenie i naklejenie wzoru.

Magnetyczny papier fotograficzny nie ma warstwy zabezpieczającej i jest gotowy do umieszczenia w dowolnym miejscu od razu po wycięciu.

6. Zmień umiejscowienie

A woman applying a cut-out printed sticker to the back of her smartphone.
Oba nośniki można wielokrotnie przyklejać. Nie pozostawiają one żadnych śladów, dzięki czemu można przenieś magnes np. z lodówki na grzejnik, a naklejkę na laptopie zastąpić innym wydrukiem w dowolnym momencie.

Jedną z najlepszych możliwości związanych z wykorzystaniem samoprzylepnego papieru fotograficznego Canon RP-101 i magnetycznego papieru fotograficznego MG-101 jest możliwość przenoszenia wydruków i nadawanie urządzeniom nowego wyglądu bez pozostawiania śladów po kleju. Twoje urządzenie może wyglądać inaczej każdego dnia.

Autor: Angela Nicholson

* Zgodność z samoprzylepnym papierem fotograficznym (RP-101): seria TS/TR/G, MG7700, MG7500, MG7100, MG6800, MG6600, MG6400, MG5700, MG5600, MG5500, MG3600, MG3500, MG3000, MG2900, MG2500, seria MG2400, MX530, MX490, seria MX470, seria iP2800, iP110
Zgodność z magnetycznym papierem fotograficznym MG-101: seria TS/TR/G, MG7700, MG7500, MG7100, MG6800, MG6600, MG6400, MG5700, MG5600, MG5500, MG3600, MG3500, MG3000, MG2900, MG2500, seria MG2400, MX530, MX490, seria MX470, seria iP8700, iP2800, iP110, seria iX6800

Polecane aplikacje