Wyraźne zdjęcia dynamicznych wydarzeń

Podczas fotografowania sportu obiekty ciągle poruszają się z dużą szybkością, przez co mogą być rozmazane. O ile krótki czas naświetlania pomoże zamrozić moment, o tyle korzystanie z dłuższego czasu otwarcia migawki nadaje wrażenie ruchu i dramatyzmu, co wygląda bardzo efektownie.

Wybór czasu naświetlania zależy od wielu czynników, ale w przypadku większości szybko poruszających się obiektów na początek warto wypróbować 1/500 s.

Czy zdecydujesz się na zastosowanie kreatywnego rozmycia (poprzez ustawienie dłuższego czasu naświetlania), czy też nie, zawsze pamiętaj o tym, aby utrzymać ostrość obiektu. Lustrzanka EOS 7D Mark II korzysta z zaawansowanych technologii pozwalających przewidzieć ruch fotografowanego obiektu. Funkcja iTR AF wykorzystuje informacje o kolorach i twarzach do rozpoznawania i śledzenia obiektów poruszających się w obrębie kadru. Funkcja ta wybiera element śledzonego obiektu i podąża za nim utrzymując na nim ostrość. Dzięki temu inne obiekty chwilowo zasłaniające śledzony obiekt nie zakłócają regulacji ostrości.

Fotografowanie dynamicznych wydarzeń – wyraźne zdjęcia