Bliżej dynamicznych wydarzeń

W fotografii ważna jest kompozycja oraz świadomość, co powinno, a co nie, znaleźć się na zdjęciu. Podczas robienia zdjęć dynamicznych wydarzeń jednym z najlepszych sposobów na ukazanie dramatyzmu jest wypełnienie kadru fotografowanym obiektem. W ten sposób oglądający poczuje atmosferę wydarzenia.

Postaraj się znaleźć jak najbliżej obiektu. W ten sposób łatwiej zmieścisz wydarzenia w kadrze. Fotografowanie na stadionie czy w hali na poziomie oczu graczy pozwoli Ci uzyskać ładne, rozmyte tło, niedostępne w przypadku fotografowania z punktu położonego wyżej.

Możliwość podejścia do fotografowanego obiektu jest zazwyczaj ograniczona. W takiej sytuacji należy użyć dłuższego obiektywu lub aparatu z większym zoomem, aby zmniejszyć odległość do obiektu.

Korzystanie z zoomu, szczególnie przy dużej ogniskowej, ma zasadniczą wadę – łatwo zgubić obiekt. Firma Canon opracowała nową pomysłową technologię, która rozwiązuje ten problem.

Funkcja Zoom Framing Assist umożliwia utrzymanie obiektu w kadrze dzięki oddalaniu, gdy zbliży się on do jego krawędzi. Gdy obiekt znajdzie się w centrum ujęcia, ponownie zostanie przybliżony.

W ten sposób można korzystać z możliwości, jakie daje znaczne przybliżenie, nie tracąc perspektywy i stale śledząc obiekt.

Fotografowanie dynamicznych wydarzeń – zoom