Uwiecznianie chwili

Uzyskanie doskonałego zdjęcia dynamicznego wydarzenia to nie tylko kwestia odpowiedniego przygotowania, ale i właściwego momentu. Podczas fotografowania wydarzeń sportowych warto jest dobrze znać otoczenie, aby znaleźć się we właściwym czasie i miejscu. Musisz również mieć sprzęt, który pozwoli uchwycić chwilę. Postaraj się odwiedzić miejsce wydarzenia przed jego rozpoczęciem i zastanowić się, gdzie i jak skomponować najlepsze ujęcia.

Potrzebujesz również wiedzy o fotografowanym sporcie. Podczas meczu piłki nożnej należy poszukiwać wzorców ruchu. Uzyskiwanie dobrych ujęć jest o wiele łatwiejsze, gdy możesz przewidzieć, choćby z niewielkim wyprzedzeniem, co się wydarzy.

Czasem akcja toczy się tak szybko, że nie masz czasu na reakcję. Włącz tryb zdjęć seryjnych i funkcję ciągłego ustawiania ostrości AI Servo. Skieruj aparat na fotografowany obiekt i naciśnij spust migawki do połowy, aby rozpocząć śledzenie.Gdy wciśniesz spust do końca, uchwycisz serię wyraźnych zdjęć, co zwiększy szansę na uzyskanie idealnego ujęcia.

Szybkość zależy od modelu aparatu. EOS 7D Mark II jest wyposażony w wykonaną w najwyższej technologii migawkę oraz system luster, a także procesor obrazu Canon DIGIC, który umożliwia robienie dziesięciu zdjęć na sekundę.

Fotografowanie dynamicznych wydarzeń – uwiecznianie chwili