Pięć inspirujących pomysłów na fotografie w 2016 r.

Nowy rok otwiera interesujące możliwości pełnego wykorzystania funkcji aparatu. Spróbuj uchwycić te chwile, które wcześniej nie miały okazji znaleźć się na Twoich zdjęciach. Pozwól, aby zainspirowała Cię Twoja rodzina i znajomi, nowe (lub już poznane) miejsca i doświadczenia. Prezentujemy pięć inspirujących pomysłów, które pobudzą Twoją kreatywność, a także wskazówki, które pomogą w uchwyceniu tych magicznych chwil.

1. Wspaniały plener

Wyjście na zewnątrz stwarza wiele możliwości, aby odkrywać magiczne momenty. Wykorzystaj naturalne światło do fotografowania bliskich osób w pięknych miejscach. Wybierz się na całodniowy spacer po plaży lub kilkugodzinną wędrówkę po lesie. Wyrusz w góry lub po prostu idź do pobliskiego parku. Przekonasz się, że świeże powietrze i naturalne otoczenie pomogą Ci w pełni wykorzystać Twoje fotograficzne umiejętności.

Mój cały świat — Izabela Łabędzka

Mój cały świat, Izabela Łabędzka

W utrzymaniu motywacji przez cały rok, być może pomogłaby wyprawa w miejsce o szczególnym znaczeniu dla Ciebie i Twojej rodziny? Zanotuj datę w dzienniku i odwiedzaj to miejsce ponownie o każdej porze roku. Latem spakuj kosz piknikowy, a zimą zabierz ze sobą gorącą czekoladę. Zawsze pamiętaj o aparacie i uchwyceniu zmian, jakie w ciągu roku zachodzą u Twojej rodziny i w waszym otoczeniu.

2. Wszystkie wydarzenia sportowe

O tej porze roku wiele osób chętnie rozpoczyna pracę nad poprawą swojej kondycji i zdrowia. Skoncentruj się uchwyceniu energii na zdjęciach — im więcej krwi, potu i łez, tym lepiej! Niezależnie od tego, czy jest to mecz siostrzeńca, rozgrywki lokalnej drużyny piłkarskiej czy jeżdżenie na łyżwach z dziećmi, wydarzenia sportowe są zawsze pełne emocjonujących chwil, dzięki którym zdjęcia będą żywe i intensywne.

Mountainbiker i regn — Gorm J Siiger

Mountainbiker i regn, Gorm J Siiger

A może warto fotografować postępy w poprawianiu swojej kondycji? Być może dobiegniesz nieco dalej, odkryjesz nową trasę rowerową lub nareszcie uda Ci się wykonać trudną pozycję jogi. Cokolwiek osiągniesz, uchwyć chwilę, aby móc wrócić do niej w przyszłym roku i wyznaczyć sobie nowy cel.

3. Gwar tłumu

Wydarzenia pełne ludzi mogą stanowić wspaniałe tło dla fotografii. Uchwycenie ekscytacji tłumu na jednym zdjęciu może być wyzwaniem, dlatego warto spróbować pobawić się ostrością, aby wyróżnić pojedyncze osoby. Odwiedzaj zarówno duże, masowe imprezy, jak i te mniejsze, lokalne, aby odnaleźć ten wyjątkowy klimat.

Zombiewalk Düsseldorf — Daniel Mundstock

Zombiewalk Düsseldorf, Daniel Mundstock

Mimo — Juan Carlos Arizmendi Garillete

Mimo, Juan Carlos Arizmendi Garillete

Jeśli poprawa umiejętności fotograficznych i częstsze podróżowanie są wysoko na liście postanowień noworocznych, być może warto wybrać się na pięć imprez masowych organizowanych w całym kraju (a nawet zagranicą). Porównaj kulturę, ludzi, kolory i uchwyć swoje emocje używając aparatu.

4. Krajobrazy ulicy

W Twoim mieście — lub innym, które znasz nieco mniej — z pewnością znajduje się wiele wartych sfotografowania obiektów, które przywołują ducha danego miejsca. Wybierz się na spacer. Nie zapomnij zabrać ze sobą aparatu. Szukaj interesującej architektury — zarówno starej, jak i nowej. Odwiedzaj lokalne targowiska, by uchwycić żywe kolory i widoki. Artyści i grajkowie uliczni zawsze robią duże wrażenie na przechodniach i tworzą doskonałą atmosferę, wartą sfotografowania.

Snooping in Split — James Wilkinson

Snooping in Split, James Wilkinson

Zachowaj inspirację przez cały rok. Z pewnością pomogą Ci w tym fotograficzne wyzwania stawiane każdego miesiąca w naszej galerii. Mogą znaleźć się tam również tematy związane ze sposobem fotografowania miasta. Wybór motywu pomoże Ci skupić się na obszarze, który może wymagać większej poprawy, takim jak odpowiedni czas otwarcia migawki lub fotografowanie w czerni i bieli.

5. Nowy sposób patrzenia na świat

Nowy rok będzie pełny inspirujących chwil. Warto przygotować się do ich sfotografowania. Pomyśl o tym, aby w 2016 roku postępować nieco inaczej. Może zmiana punktu widzenia spowoduje, że w Twoim świecie pojawią się nowe, interesujące perspektywy. Albo spróbuj fotografować o różnych porach dnia, aby uchwycić zmiany oświetlenia. Postawienie sobie takiego wyzwania pomoże Ci w rozwijaniu swojego warsztatu i wykonywaniu coraz lepszych zdjęć w 2016 r.

Winterswijk bij de tijd, Bertie Willemsen

Winterswijk bij de tijd, Bertie Willemsen

Podziel się swoimi sukcesami w 2016 r.

W ciągu roku warto pamiętać o fotograficznych celach. Jak wiadomo, im więcej zdjęć, tym więcej nauki. Nie zapomnij odwiedzać naszej Galerii Canon, w której możesz udostępniać, oglądać i wybierać ulubione zdjęcia wspólnie z innymi fanami firmy Canon.

Odwiedź Galerię