Fotografowanie z wykorzystaniem lustra - wskazówki

Lustra to szybki i prosty sposób na dodanie kolejnego wymiaru do fotografii portretowych. Poznaj nasze wskazówki dotyczące fotografii z wykorzystaniem lustra, dzięki którym z łatwością wykonasz zachwycające zdjęcia.

Wypróbuj różne kombinacje luster i efektów. Lustra doskonale sprawdzają się w fotografii, zarówno w studio, jak i w domu. Są tanie, mają różne rozmiary i kształty i można wykorzystać je na wiele sposobów, aby poprawić fotografie portretowe.

Używaj prostych kompozycji i wykorzystaj kolor: tak jak w przypadku tego surrealistycznego portretu z wykorzystaniem jednego lustra.

Lustro – autoportret

Spróbuj uzyskać maksymalnie dużo światła w portretach. Dzięki temu będziesz w stanie użyć niskiej czułości ISO, która zredukuje do minimum zakłócenia i krótkiego czasu naświetlania, który zapobiegnie drganiom aparatu.

Efekt nieskończoności: w tym przykładzie fotograf użył dwóch luster, aby uzyskać efekt nieskończoności. Ustaw lustra pod takim kątem, aby nie uchwycić swojego odbicia lub odbicia oświetlenia.

Portret z lustrem – nieskończoność

Głębia ostrości – kontroluj nieostre obszary, ustawiając przysłonę na f/5,6 lub mniejszą. W ten sposób większe obszary zdjęcia będą ostre, np. skupiając ostrość na oczach, jednocześnie uzyskasz ostry obraz nosa i uszu.

Połóż lustro na podłodze i fotografuj odbicie, a następnie obróć obraz, aby stworzyć naprawdę interesujący efekt.

Portret z lustrem – perspektywa

Mów o swoich planach – podczas fotografowania ludzi pamiętaj o przekazywaniu informacji. Wyrażaj swoje myśli, używając prostego języka, aby fotografowane osoby mogły z łatwością wykonywać Twoje instrukcje. Nie zapominaj: w tego typu fotografii osoba fotografowana może nie mieć pojęcia o tym, jak będzie wyglądało ostateczne ujęcie. Dlatego też możesz zrobić kilka ujęć próbnych i pokazać je fotografowanej osobie, by zrozumiała ideę takiej fotografii. Bardzo ważna jest tutaj kreatywność. Słuchaj opinii fotografowanych osób – bardzo możliwe, że również będą mieć wspaniałe pomysły.

Eksperymentuj. Tego typu ujęcia rzadko kiedy poddają się ustalonym regułom i zazwyczaj trzeba sprawdzić, co działa, a co nie. Przygotuj się na wypróbowanie wielu różnych kątów, kombinacji, ustawień i luster, zanim osiągniesz rezultat, który Ci się spodoba. Kiedy znajdziesz kąt, który zadziała, rób wiele zdjęć, aż poczujesz, że wykonane ujęcie jest takie, jakie powinno być.

Mamy nadzieję, że wskazówki dotyczące fotografii z wykorzystaniem lustra zapewnią Ci wiele wspaniałych pomysłów związanych z wykonywaniem kreatywnych zdjęć portretowych. Nie zapomnij podzielić się z nami zdjęciami z których jesteś dumny i udostępnij je w galerii Canon.