Filmmaker advice from Nehemias Colindres

Porady filmowca Nehemiasa Colindresa

Fotograf i filmowiec Nehemias Colindres udostępnia trzy najlepsze poradniki dotyczące filmów: „nagrywanie krótkich ujęć”, „porady filmowca” i „z drugiej strony obiektywu”.

Filmowanie, tak jak każda forma sztuki, staje się coraz lepsze w miarę praktyki. Zazwyczaj rzecz sprowadza się do określenia dobrych i złych elementów. 

Najważniejsze to nauczyć się kształtować swój gust. To coś, czego można dokonać tylko poprzez ciągłe filmowanie. 

Wcześniej moi znajomi z branży nie oczekiwali po mnie wiele i nie sądzę bym sam wiele oczekiwał. Wszystko zmieniło się po inspirującej rozmowie z moim dawnym mentorem. Rozpaliła on we mnie ogień, chęć bycia najlepszym. Może nie jestem najbardziej utalentowany, ale mam dobry gust i chęć tworzenia. To wiele znaczy. 

Jedną z rzeczy, dzięki którym stałem się lepszy w swoim fachu, było zrozumienie znaczenia sprzętu i fazy planowania. 

Zazwyczaj mam w głowie wyobrażenie ujęcia, które spisuję wraz z informacją o obiektywie, którego chcę użyć. Trzeba znać możliwości każdego z obiektywów i wiedzieć, kiedy go użyć. 

Duży wybór obiektywów i dobry gust pozwolą osiągnąć wyższy poziom zaawansowania. Ważna jest też dobra ekipa, która rozumie każde ujęcie.

Kiedy robię zdjęcia portretowe, lubię przedstawiać ludzi w ich własnym środowisku. Pozwala to nawiązać więź między widzem a przedstawianą osobą. Portrety wykonuję zawsze za pomocą obiektywu 50 mm. Małą głębia ostrości zapewnia wspaniałe efekty. 

Najważniejsze jest jednak to, by uwieczniać to, co się kocha, i nie dać sobie wmówić, że to zła droga. Reszta przyjdzie sama – wystarczy ciężko pracować i mieć odrobinę szczęścia.