Dla biznesu

CMS_Android

Aplikacja Canon Mobile Scanning for Business dla urządzeń z systemem Android

Jest to darmowa aplikacja, która potrafi zapisywać dane zeskanowane przez urządzenia wielofunkcyjne firmy Canon w urządzeniach z systemem Android, a także przesyłać dane do różnych serwisów oferujących usługi przechowywania w chmurze, dołączać dane do wiadomości e-mail i wysyłać je oraz drukować.

Aplikacja ta nie jest przeznaczona dla urządzeń serii PIXMA, serii SELPHY, serii MAXIFY ani serii imageFORMULA.  Do drukowania przy ich użyciu przeznaczone są aplikacje: PIXMA/MAXIFY Printing Solutions, Canon Easy-PhotoPrint lub CaptureOnTouch Mobile.

Aby korzystać z funkcji drukowania, należy zainstalować aplikację Canon Mobile Printing.

Główne cechy

  • Odbiór i przechowywanie danych zarejestrowanych przez urządzenia wielofunkcyjne w sieci w urządzeniu z systemem Android.
  • Praca z plikami lokalnymi i w pamięci masowej w chmurze za pomocą funkcji zarządzania dokumentami.
  • Drukowanie zeskanowanych danych, zdjęć i dokumentów dzięki połączeniu z aplikacją Canon Mobile Printing.
  • Dołączanie otrzymanych zeskanowanych danych do wiadomości e-mail i wysyłanie ich.
  • Przechwytywanie obrazu za pomocą aparatu.
  • Uruchamianie funkcji zdalnego interfejsu użytkownika urządzenia i sprawdzanie szczegółowych informacji, takich jak stan urządzenia itp.

* Niektóre modele nie obsługują aplikacji Canon Mobile Scanning for Business. Sprawdź listę w karcie Obsługiwane drukarki.

* W przypadku serii imageRUNNER/i-SENSYS może być konieczna aktualizacja oprogramowania urządzenia. Szczegółowe informacje na temat urządzeń i sposobu instalacji znajdują się w instrukcji w polu po prawej stronie.

Jak to działa?

  • Urządzenia mobilne muszą być podłączone do punktu dostępu bezprzewodowej sieci LAN.
  • Urządzenie wielofunkcyjne i punkt dostępu muszą być połączone za pośrednictwem sieci LAN lub bezprzewodowej sieci LAN.

Przydatne porady:

  • Jeśli w urządzeniu imageRUNNER ADVANCE została zainstalowana aplikacja Canon Mobile Scanning MEAP, ustawienia skanowania są konfigurowane za pomocą urządzenia przenośnego. Jeśli nie jest zainstalowana, należy skonfigurować ustawienia skanowania za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij).

Android™ jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Google Inc.

Aktualizacja oprogramowania urządzenia

Instrukcje na temat pobierania i aktualizacji urządzenia

Aplikacja MEAP dla serii imageRUNNER ADVANCE

Instrukcja konfiguracji aplikacji MEAP

Dane techniczne

i-SENSYS/imageRUNNERimageRUNNER ADVANCE*
Charakterystyka ogólnaAplikacja Mobile Scanning dla urządzeń z systemem Android
Obsługiwany system operacyjnyAndroid 4.0–5.0
Obsługiwane drukarkiZobacz tutaj
Językiangielski, francuski, włoski, niemiecki, hiszpański, rosyjski, portugalski
Połączenie siecioweŁączność Wi-Fi przez punkty dostępu sieci LAN. Drukarki muszą być podłączone do sieci LAN (przewodowo lub bezprzewodowo)
Funkcja skanowaniaMetodySkanowanie w trybie pull scan oparte o WSD scanSkanowanie w trybie push scan oparte o Web DAV Send
RozdzielczośćDo 300 dpiDo 600 dpi
Format plikówJPEG, PDFPDF, PDF (kompaktowy), PDF (OCR), PDF (kompaktowy i OCR), PDF (szyfrowany), JPEG, TIFF, OOXML (pptx, docx), XPS
Tryb koloruKolor, odcienie szarościAutomatyczny (kolorowy/szary), automatyczny (kolorowy/czarno-biały), kolorowy, odcienie szarości, czarno-biały
Skanowanie doPoczta e-mail, Moje dokumenty, pamięć w chmurze
Funkcja drukowaniaObsługiwana przez aplikację Canon Mobile Printing
Zarządzanie urządzeniamiWyświetlanie stanu drukarki przez zdalny interfejs użytkownika

* Szczegółowy zakres funkcji skanowania zależy od modelu drukarki.
Jeśli aplikacja Canon Mobile Scanning MEAP została zainstalowana w używanym urządzeniu, ustawienia skanowania są konfigurowane za pomocą urządzenia przenośnego.
Jeśli nie jest zainstalowana, należy skonfigurować ustawienia skanowania za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij).

Obsługiwane drukarki

i-SENSYS

MF8580Cdw, MF8550Cdn, MF8540Cdn, MF8280Cw, MF8230Cn

MF6180dw, MF6140dn, MF5980dw, MF5940dn, MF4890dw, MF4870dn, MF4780w, MF229dw, MF226n, MF217w, MF216n, MF212w

LBP7780Cx, LBP7750Cdn, LBP7680Cx, LBP7660Cdn, LBP7110Cw, LBP7100Cn, LBP5975, LBP5970

LBP6780x, LBP6750dn, LBP6680x, LBP6670dn, LBP6650dn, LBP6230dw, LBP6030w, LBP3460, LBP3370, LBP3360

imageRUNNER ADVANCE

C7280i, C7270i, C7260i, C5255i, C5255, C5250i, C5250, C5240i, C5235i, C3330i, C3325i, C3320i, C3320, C2230i, C2225i, C2220L, C2220i
C351i, C350i, C250i
6275i, 6265i, 6255i, 4225i, 4235i, 4245i, 4251i, 400i, 500i
C9280 PRO
8205 PRO, 8295 PRO, 8285 PRO

imageRUNNER

C1335iF, C1325iF, C1225iF, C1225

1133, 1133A, 1133iF

Możliwości aplikacji Canon Mobile Scanning for Business

Korzystanie z urządzenia wielofunkcyjnego firmy Canon w sieci umożliwia skanowanie dokumentów, zarządzanie nimi i drukowanie ich z urządzenia wyposażonego w system Android, np. smartfona, tabletu itp.


Nowe funkcje w tej wersji

  • Obsługa zarządzania danymi Dropbox/Google Drive.
  • Obsługa drukowania na drukarkach z serii LBP.
  • Obsługa odczytu obrazu za pomocą aparatu.

Przegląd funkcji

Skanowanie

Odbieranie danych zeskanowanych przez urządzenie wielofunkcyjne za pomocą urządzeń przenośnych.



[MASTER] Image_U001_b_drv_WYCD_CMS_scan
Zapisywanie w urządzeniu przenośnym lub w chmurze, wysyłanie pocztą e-mail lub drukowanie zeskanowanych danych.



Wykonywanie zdjęć

Zdjęcia wykonane aparatem mogą być przesyłane do urządzeń przenośnych.

Dane fotograficzne mogą być przechowywane w urządzeniu przenośnym lub w pamięci masowej w chmurze i wysyłane pocztą e-mail lub drukowane.


[MASTER] Image_U001_b_drv_WYCD_CMS_camera


Zarządzanie dokumentami

Pliki zapisane w urządzeniu przenośnym można przesyłać do serwisów Dropbox/Google Drive, wysyłać pocztą e-mail i drukować; można też nimi zarządzać.

Ponadto można drukować i/lub pobierać pliki zapisane w pamięci masowej w chmurze.


[MASTER] Image_U001_b_drv_WYCD_CMS_doc


Łączenie się z aplikacją Canon Mobile Printing

Drukowanie obrazów lub dokumentów w urządzeniu przenośnym.

Konfiguracja szczegółowych ustawień drukowania, takich jak tryb koloru, zakres wydruku, drukowanie dwustronne czy drukowanie „2 na 1”.


[MASTER] Image_U001_b_drv_WYCD_CMS_print



Wyszukiwanie i rejestrowanie urządzeń

Automatyczne lub ręczne wyszukiwanie urządzeń w sieci i rejestrowanie maksymalnie dziesięciu z nich na liście.

Sprawdzanie stanu urządzenia i wyświetlanie zdalnego interfejsu użytkownika urządzenia.


[MASTER] Image_U001_b_drv_WYCD_CMS_regdevice

Informacje o obsługiwanych urządzeniach

Listę obsługiwanych urządzeń można sprawdzić na stronie poświęconej aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.

Dostęp do witryny wsparcia można uzyskać, postępując według procedury opisanej poniżej.

  • W tej aplikacji: wybierz opcję [[MASTER] Image_U002_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego → [Help] (Pomoc) → [App Support Site] (Witryna wsparcia aplikacji).
  • W serwisie Google Play: dostęp ze strony pobierania aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.

UWAGA

W przypadku niektórych modeli urządzeń konieczna może być aktualizacja oprogramowania układowego. (→„Aktualizacja oprogramowania układowego (seria imageCLASS/i-SENSYS)”)

Informacje o funkcjach skanowania

Seria imageRUNNER ADVANCE

Dane zeskanowane w urządzeniu są przesyłane do urządzenia przenośnego.

Jeśli aplikacja MEAP Canon Mobile Scanning została zainstalowana w używanym urządzeniu, ustawienia skanowania są konfigurowane za pomocą urządzenia przenośnego. Jeśli nie jest zainstalowana, należy skonfigurować ustawienia skanowania za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij).

Obsługiwane ustawienia

Kolor/Wybierz kolor

Automatyczny (kolorowy/szary), automatyczny (kolorowy/czarno-biały), kolorowy, odcienie szarości, czarno-biały

Rozdzielczość

150 × 150 dpi, 300 × 300 dpi, 600 × 600 dpi

Rozmiar oryginału/Rozmiar obszaru skanowania

Auto, A4, A4R, A3, A5, A5R, B4, B5, B5R, LTR, LTRR, LGL, STMT, STMTR, 11×17"

Format plików

PDF*1, JPEG, TIFF, OOXML (pptx), OOXML (docx), XPS*2

*1 Można ustawić parametry Compact, OCR i Encryption (Szyfrowanie).

*2 Dostępne tylko w przypadku korzystania z funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij).

Oryginał dwustronny/Dwustronnie

Wyłączone, książka, kalendarz

Typ oryginału

Tekst, zdjęcie, tekst/zdjęcie

Gęstość

Dziewięć poziomów

UWAGA

  • Dostępne ustawienia zależą od modelu urządzenia.
  • W przypadku skanowania obu stron poziomego oryginału za pomocą podajnika parzyste strony mogą nie zostać zeskanowane w prawidłowej orientacji.
  • W przypadku konfigurowania ustawień skanowania w urządzeniu przenośnym opcja <Different Size Originals> (Różne rozmiary oryginałów) jest niedostępna.
  • Podczas skanowania za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) aplikacja nie obsługuje poniższych ustawień miejsca docelowego wysyłania. - [Folder Path] (Ścieżka dostępu do folderu) - Transmisja SSL - [User Name] (Nazwa użytkownika), [Password] (Hasło) - Funkcja <Delayed Send> (Opóźnione wysyłanie)

Seria imageCLASS/i-SENSYS

Urządzenie można obsługiwać z poziomu urządzenia przenośnego i rejestrować zeskanowane dane.

Obsługiwane ustawienia

Położenie oryginału

Automatyczny, ADF (1-stronnie), ADF (2-stronnie), płyta szklana

Kolor

Kolor, odcienie szarości

Rozdzielczość

150 × 150 dpi, 300 × 300 dpi

Rozmiar oryginału

A4, LTR, LGL

Format plików

PDF, JPEG

Oryginał dwustronny

Rodzaj książki, rodzaj kalendarza

UWAGA

  • Dostępne ustawienia zależą od modelu urządzenia.
  • W przypadku niektórych modeli urządzeń konieczna może być aktualizacja oprogramowania układowego. (→„Aktualizacja oprogramowania układowego (seria imageCLASS/i-SENSYS)”)
  • Jeśli wybrano opcję [ADF (2-Sided)] (Podajnik ADF (2-stronnie)) w pozycji [Original Placement] (Położenie oryginału) i zeskanowano poziomy oryginał parzyste strony mogą nie zostać zeskanowane w prawidłowej orientacji.

Informacje o funkcjach drukowania

W celu korzystania z funkcji drukowania należy wcześniej zainstalować w swoim urządzeniu przenośnym aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej.

Dostęp do strony pobierania aplikacji Canon Mobile Printing można uzyskać poprzez wyszukanie hasła „Canon Mobile Printing” w serwisie Goole Play.

UWAGA

  • Więcej informacji na temat metody drukowania można znaleźć w dokumencie „Drukowanie zarejestrowanych danych” lub „Korzystanie z dokumentów lokalnych”.
  • Szczegółowe informacje na temat aplikacji Canon Mobile Printing można uzyskać w dziale pomocy aplikacji Canon Mobile Printing.
  • W przypadku korzystania z aplikacji PIXMA/MAXIFY Printing Solutions lub Canon Easy-PhotoPrint zeskanowane dane można wydrukować na urządzeniu serii PIXMA, serii MAXIFY lub serii SELPHY dzięki aplikacji Canon Mobile Scanning for Business. W celu uzyskania informacji na temat obsługiwanych modeli należy wyszukać hasło „PIXMA/MAXIFY Printing Solutions” lub „Canon Easy-PhotoPrint” w serwisie Google Play i wejść na stronę pobierania.
  • W przypadku niektórych formatów pliku zeskanowanych danych korzystanie z aplikacji PIXMA/MAXIFY Printing Solutions lub Canon Easy-PhotoPrint może nie być możliwe.

Czynności wstępne

  • Sprawdź środowisko połączenia sieciowego. - Urządzenie przenośne musi być podłączone do punktu dostępu bezprzewodowej sieci LAN. - Punkt dostępu i używane urządzenie firmy Canon muszą być podłączone do sieci LAN lub bezprzewodowej sieci LAN.
[MASTER] Image_U006_b_drv_network_image_L

  • Sprawdź, czy obsługa łączności Wi-Fi w urządzeniu przenośnym została włączona.
  • Pobierz aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej i zainstaluj ją.

Wybór/wykrywanie urządzenia

Wybór urządzenia

Wybrane urządzenie jest wyświetlane u dołu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.

Aby wybrać lub zarejestrować dodatkowe urządzenie, wybierz opcję [[MASTER] Image_U007_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego → wybierz opcję [Select Device] (Wybierz urządzenie) → wyszukaj urządzenie na ekranie [Select Device] (Wybierz urządzenie).

[MASTER] Image_style_link.gifAutomatyczne wykrywanie urządzenia w tej samej sieci
[MASTER] Image_style_link.gifRęczne wyszukiwanie na podstawie adresu IP lub nazwy DNS (FQDN)

UWAGA

  • Wybranie ikony szczegółów na ekranie [Select Device] (Wybierz urządzenie) umożliwia sprawdzenie szczegółowych informacji o urządzeniu. (→„Sprawdzanie informacji o urządzeniu”)
  • Jeśli funkcje, które mogą być używane w przypadku urządzenia, nie mogą być używane w przypadku tej aplikacji, można temu zaradzić, usuwając urządzenie, a następnie ponownie je rejestrując. Informacje na temat usuwania urządzenia można znaleźć w rozdziale „Sprawdzanie informacji o urządzeniu”.
  • Wybranie opcji [] lub [] na dole ekranu głównego umożliwia przełączenie zaznaczenia.
  • Jeśli na dole ekranu głównego jest wyświetlana opcja [Detect Device] (Wykryj urządzenie), urządzenie nie jest zarejestrowane. Wybranie opcji [Detect Device] (Wykryj urządzenie) umożliwia wyszukanie urządzenia.
  • W przypadku niektórych modeli urządzeń konieczna może być aktualizacja oprogramowania układowego.
  • Jeśli w pozycji [Enable Canon Mobile Scanning] (Włącz aplikację Canon Mobile Scanning) w urządzeniu jest ustawiona opcja [Off] (Wył.) podczas aktualizacji oprogramowania układowego, które obsługuje tę aplikację, to zostanie wyświetlony komunikat przypominający o aktualizacji oprogramowania układowego przy rejestracji urządzenia. Podczas korzystania z tej aplikacji należy ustawić w pozycji [Enable Canon Mobile Scanning] (Włącz aplikację Canon Mobile Scanning) opcję [On] (Wł.). W przypadku braku ustawień dla pozycji [Enable Canon Mobile Scanning] (Włącz aplikację Canon Mobile Scanning) w używanym urządzeniu ustaw w pozycji [Dedicated Port Settings] (Ustawienia wydzielonego portu) opcję [On] (Wł.).

[MASTER] Image_U007_b_drv_web_preview_01_C

[MASTER] Image_U007_b_drv_select_device_01_C

Automatyczne wykrywanie urządzenia w tej samej sieci

UWAGA

  • Można zarejestrować maksymalnie 10 urządzeń na liście ekranu [Select Device] (Wybierz urządzenie). Jeśli zarejestrowano już 10 urządzeń, należy wykonać wyszukiwanie po usunięciu zarejestrowanego urządzenia. (→„Sprawdzanie informacji o urządzeniu”)
  • W zależności od środowiska sieciowego, do którego podłączone jest urządzenie przenośne, urządzenie może nie zostać wykryte przy użyciu opcji [Select Device] (Wybierz urządzenie) — [Auto Search] (Wyszukiwanie automatyczne). Jeżeli ma to miejsce, należy wprowadzić adres IP urządzenia w pozycji [Manual Search] (Wyszukiwanie ręczne). Jeśli urządzenie nadal nie zostanie wykryte, należy sprawdzić ustawienia sieciowe urządzenia, routera bezprzewodowego i urządzenia przenośnego lub skontaktować się z administratorem sieci.

  1. Wybierz opcję [Auto Search] (Wyszukiwanie automatyczne) na ekranie [Select Device] (Wybierz urządzenie).

    [MASTER] Image_U007_b_drv_auto_search_01_C

    Zostaną wyświetlone wykryte urządzenia.
    Jeżeli urządzenie, którego chcesz użyć, nie jest wyświetlane, postępuj zgodnie z poniższą procedurą „Ręczne wyszukiwanie na podstawie adresu IP lub nazwy DNS (FQDN)”.
  2. Wybierz urządzenie → sprawdź informacje o urządzeniu w wyświetlonym oknie dialogowym → wybierz opcję [Add] (Dodaj).

    Urządzenie zostanie zarejestrowane na liście ekranu [Select Device] (Wybierz urządzenie).

UWAGA

W przypadku korzystania z tabletu wybierz urządzenie, a następnie wybierz opcję [Use This Device] (Użyj tego urządzenia) w wyświetlonej informacji szczegółowej.

Ręczne wyszukiwanie na podstawie adresu IP lub nazwy DNS (FQDN)

UWAGA

Można zarejestrować maksymalnie 10 urządzeń na liście ekranu [Select Device] (Wybierz urządzenie). Jeśli zarejestrowano już 10 urządzeń, należy wykonać wyszukiwanie po usunięciu zarejestrowanego urządzenia. (→„Sprawdzanie informacji o urządzeniu”)

  1. Wybierz opcję [Manual Search] (Wyszukiwanie ręczne) na ekranie [Select Device] (Wybierz urządzenie)
  2. Wprowadź adres IP lub nazwę DNS (FQDN) urządzenia, które ma być użyte → wybierz opcję [OK]. Informacje o sprawdzaniu adresu IP urządzenia znajdują się w części „Sprawdzanie adresu IP urządzenia” w karcie często zadawanych pytań. Jeśli wyszukiwanie jest przeprowadzane na podstawie DNS, należy wprowadzić FQDN (format zawierający nazwę hosta, nazwę subdomeny i nazwę domeny) zgodnie z opisem w części <Przykładowy wpis FQDN> poniżej. <Przykładowy wpis FQDN> Jeśli nazwa hosta to „device01”, nazwa subdomeny to „aaa”, a nazwa domeny to „bbb.com”: device01.aaa.bbb.com
  3. Wybierz urządzenie → sprawdź informacje o urządzeniu w wyświetlonym oknie dialogowym → wybierz opcję [Add] (Dodaj). Urządzenie zostanie zarejestrowane na liście ekranu [Select Device] (Wybierz urządzenie).

UWAGA

W przypadku korzystania z tabletu wybierz urządzenie, a następnie wybierz opcję [Use This Device] (Użyj tego urządzenia) w wyświetlonej informacji szczegółowej.

Sprawdzanie informacji o urządzeniu

Wybierz opcję [[MASTER] Image_U008_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → wybierz opcję [Select Device] (Wybierz urządzenie).
Zostanie wyświetlony ekran [Select Printer] (Wybierz drukarkę).

Ekran [Select Printer] (Wybierz drukarkę)

Lista urządzeń
Zarejestrowane urządzenia są wyświetlane w formie listy.

[MASTER] Image_U008_b_drv_device_list_01_C 

Ikona sygnalizuje następującą zawartość.
[[MASTER] Image_U008_b_drv_a4_ltr_icon_C]: urządzenia o maksymalnej szerokości papieru odpowiadającej formatowi A4/Letter.
Urządzenia, które nie są oznaczone tą ikoną, mogą drukować na papierze o formacie większym niż A4/Letter.
[[MASTER] Image_U008_b_drv_colordevice_icon_C]/[[MASTER] Image_U008_b_drv_bwdevice_icon_C]: drukarki kolorowe/czarno-białe.
[[MASTER] Image_U008_b_drv_PDF_icon_C]:W przypadku urządzeń zgodnych z funkcją bezpośredniego drukowania plików PDF (urządzeń wyposażonych w funkcję bezpośredniego drukowania plików PDF lub drukowania w trybie PS lub z podłączonym dodatkowym dyskiem twardym, pamięcią ROM lub pamięcią RAM)
[[MASTER] Image_U008_b_drv_deviceinfo_icon_C]: informacje z urządzenia.
Wyświetl zdalny interfejs użytkownika z poziomu ekranu [Device Details] (Szczegóły urządzenia) i sprawdź informacje.


Zmiana używanego urządzenia

Wybierz nazwę urządzenia.


Usuwanie urządzenia

Za pomocą smartfona: naciśnij i przytrzymaj nazwę urządzenia, a następnie wybierz opcję [Delete] [Usuń] w wyświetlonym oknie dialogowym.

Za pomocą tabletu: wybierz nazwę urządzenia, a następnie wybierz opcję [Remove from List] (Usuń z listy) w wyświetlanych informacjach szczegółowych.


[[MASTER] Image_U008_b_drv_accesspnt_icon_C] (Punkt dostępu)

Pokazuje stan połączenia z bezprzewodową siecią LAN i identyfikator SSID punktu dostępu.


Ekran [Device Details] (Szczegóły urządzenia)

Wybranie ikony szczegółów na ekranie [Select Printer] (Wybierz drukarkę) umożliwia sprawdzenie szczegółowych informacji.

W przypadku korzystania z tabletu wybranie nazwy urządzenia na liście urządzeń spowoduje wyświetlenie szczegółowych informacji po prawej stronie ekranu.

[MASTER] Image_U008_b_drv_device_detail_00_C
Pokazuje stan urządzenia oraz parametry [Device Name] (Nazwa urządzenia), [Product Name] (Nazwa produktu), [IP Address] (Adres IP) i [MAC Address] (Adres MAC).


[Remove from List] (Usuń z listy)

Można usunąć urządzenie wyświetlane na liście na ekranie [Select Printer] (Wybierz drukarkę).


[Remote UI] (Zdalny interfejs użytkownika)

Można wyświetlić zdalny interfejs użytkownika urządzenia. Kiedy wyświetlony zostaje komunikat [Check the details using the Remote UI.] (Sprawdź szczegóły, używając zdalnego interfejsu użytkownika) w oknie [Scanner]/[Printer] (Skaner)/(Drukarka), wybierz opcję [Remote UI] (Zdalny interfejs użytkownika), aby sprawdzić informacje.

UWAGA

  • Aby wrócić do aplikacji po wyświetleniu zdalnego interfejsu użytkownika, wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M) na ekranie głównym urządzenia przenośnego.
  • W przypadku niektórych urządzeń wyświetlanie zdalnego interfejsu użytkownika w urządzeniu przenośnym może nie być możliwe. W takim wypadku, należy sprawdzić stan urządzenia w zdalnym interfejsie użytkownika wyświetlonym na komputerze lub na panelu sterowania urządzenia.
  • Jeśli zdalny interfejs użytkownika jest wyświetlany w urządzeniu przenośnym, korzystanie z niektórych funkcji, takich jak operacje na plikach, może nie być możliwe. Jeśli ma to miejsce, należy wykonać operacje za pomocą zdalnego interfejsu użytkownika wyświetlonego na komputerze lub panelu sterowania urządzenia.

[Support Site] (Witryna wsparcia)

Umożliwia dostęp do witryny wsparcia firmy Canon.

Skanowanie (seria imageCLASS/i-SENSYS)

Użytkownik może obsługiwać urządzenie wielofunkcyjne firmy Canon z urządzenia przenośnego i przechwytywać zeskanowane dane.

Obsługa urządzenia wielofunkcyjnego

  1. Umieść oryginał na szybie lub w podajniku.
  2. Naciśnij przycisk [Scan] (Skanuj).
  3. Naciśnij przycisk [] lub [], aby wybrać ekran <Remote Scanner> (Zdalny skaner) → naciśnij przycisk [OK]. Zostanie wyświetlony ekran oczekiwania zdalnego skanera (online).

UWAGA

Niektóre modele urządzenia umożliwiają ustawienie w skanerze automatycznego przechodzenia w tryb online. Jeśli w urządzeniu zostało ustawione automatyczne przechodzenie w tryb online, kroki 2 i 3 nie są konieczne.

Operacje urządzenia przenośnego

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).
  2. Na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business wybierz opcję [Scan] (Skanuj).
  3. W razie potrzeby skonfiguruj ustawienia skanowania na ekranie [Scan] (Skanuj). Możliwe jest określenie ustawień [Original Placement] (Położenie oryginału), [Color] (Kolor), [Resolution] (Rozdzielczość), [Original Size] (Rozmiar oryginału), [File Format] (Format pliku) i [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał).

UWAGA

Aby dostosować orientację stron nieparzystych i parzystych podczas skanowania obu stron oryginału za pomocą podajnika, ustaw opcję [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał) w celu zachowania kierunku szycia oryginału.
Natomiast podczas skanowania oryginałów poziomych należy ustawić opcję [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał) w sposób opisany poniżej.

- W przypadku książkowych dwustronnych oryginałów z szyciem wzdłuż krótkiej krawędzi: [Calendar Type] (Rodzaj kalendarza)
- W przypadku kalendarzowych dwustronnych oryginałów z szyciem wzdłuż długiej krawędzi: [Book Type] (Rodzaj książki)

4.Wybierz opcję [Scan] (Skanuj).
[MASTER] Image_U010_b_drv_scanning_04_C

Rozpocznie się skanowanie.
W przypadku skanowania z szyby zostanie wyświetlony w tej aplikacji ekran potwierdzenia.
Aby kontynuować skanowanie: umieść oryginał → wybierz opcję [Scan] (Skanuj).
Aby zakończyć skanowanie: wybierz opcję [Done] (Gotowe).
Kiedy skanowanie zostanie zakończone zarejestrowane dane zostaną zapisane w urządzeniu przenośnym, a w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business zostanie wyświetlony ekran podglądu.

Na zeskanowanych danych można wykonać następujące operacje.

[MASTER] Image_style_link.gifPrzechowywanie zarejestrowanych danych w pamięci masowej w chmurze

[MASTER] Image_style_link.gifWysyłanie zarejestrowanych danych pocztą e-mail

[MASTER] Image_style_link.gifDrukowanie zarejestrowanych danych

Skanowanie (seria imageRUNNER ADVANCE)

Dane zeskanowane przez urządzenie wielofunkcyjne Canon można odbierać za pomocą urządzenia przenośnego.

Po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji MEAP Canon Mobile Scanning w urządzeniu imageRUNNER ADVANCE można konfigurować ustawienia skanowania i uruchamiać skanowanie z poziomu urządzenia przenośnego.

Po uruchomieniu aplikacji MEAP z poziomu panelu dotykowego wyświetlacza urządzenia wielofunkcyjnego można wykonywać operacje w urządzeniu przenośnym.

UWAGA

  • Aplikacja MEAP Canon Mobile Scanning powinna zostać zainstalowana przez administratora urządzenia wielofunkcyjnego. Szczegółowe informacje o procedurze instalacji aplikacji znajdują się w witrynie wsparcia. Dostęp do strony pomocy technicznej można uzyskać poprzez wybranie opcji [App Support Site] (Strona pomocy technicznej aplikacji) na ekranie pomocy tej aplikacji.
  • Po wybraniu opcji [On] (Wł.) w pozycji [Preferences] (Preferencje) > [Network] (Sieć) > [TCP/IP Settings] (Ustawienia TCP/IP) > [Proxy Settings] (Ustawienia proxy) w urządzeniu wielofunkcyjnym skanowanie za pomocą aplikacji MEAP Canon Mobile Scanning może nie przebiegać prawidłowo.
  • Jeśli nie można skorzystać z aplikacji MEAP Canon Mobile Scanning, należy skonfigurować ustawienia funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu przenośnym. (→„Skanowanie (w przypadku używania funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu serii imageRUNNER ADVANCE)”)

Obsługa urządzenia wielofunkcyjnego

  1. Umieść oryginał na płycie szklanej lub w podajniku urządzenia wielofunkcyjnego.
  2. Wybierz ikonę [Canon Mobile Scanning] na wyświetlaczu panelu dotykowego. Jeśli powyższa ikona nie jest wyświetlana, naciśnij przycisk [Show All] (Wyświetl wszystko) w menu głównym, aby zmienić wyświetlane informacje.
  3. Sprawdź pozycje [Device Name] (Nazwa urządzenia) i [IP Address] (Adres IP) na ekranie <Canon Mobile Scanning MEAP Application>. W przypadku pracy z poziomu urządzenia przenośnego należy posłużyć się nazwą urządzenia/adresem IP wyświetlanymi na poniższym ekranie.

Operacje urządzenia przenośnego

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego dotknij opcji [M Scanning] (Skanowanie M).
  2. Sprawdź lub wybierz używane urządzenie wielofunkcyjne na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business. Posłuż się nazwą urządzenia/adresem IP wyświetlanymi na ekranie <Canon Mobile Scanning MEAP Application> urządzenia wielofunkcyjnego. Informacje na temat procedury wprowadzania ustawiań można znaleźć w części „Wybór/wykrywanie urządzenia”.
  3. Wybierz opcję [Scan] (Skanuj).

UWAGA

Jeśli aplikacja MEAP Canon Mobile Scanning nie jest uruchomiona w urządzeniu wielofunkcyjnym, zostanie wyświetlony komunikat. Jeśli ma to miejsce, należy uruchomić aplikację MEAP Canon Mobile Scanning w urządzeniu wielofunkcyjnym, a następnie wybrać opcję [Continue] (Kontynuuj).

  1. W razie potrzeby skonfiguruj ustawienia skanowania na ekranie [Scan] (Skanuj). Możliwe jest określenie ustawień [Color] (Kolor), [Resolution] (Rozdzielczość), [Original Size] (Rozmiar oryginału), [File Format] (Format pliku), [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał), [Original Type] (Typ oryginału) i [Density] (Gęstość).

UWAGA

  • Jeśli wprowadzono ustawienia, które nie mogą być ustawione jednocześnie, zostanie wyświetlony komunikat o konieczności zmiany ustawień. Jeśli wybierzesz opcję [OK], ustawienia zostaną zmienione.
  • Ustaw obsługiwane funkcje skanowania i formaty plików w urządzeniu przenośnym. W przypadku ustawienia nieobsługiwanych funkcji i formatów podczas skanowania zostanie wyświetlony komunikat, a skanowanie zostanie anulowane. Jeśli ma to miejsce, można poprawić działanie urządzenia poprzez zmniejszenie rozdzielczości lub zmianę formatu pliku w ustawieniach skanowania.
  • Aby dostosować orientację stron nieparzystych i parzystych podczas skanowania obu stron oryginału za pomocą podajnika, ustaw opcję [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał) w celu zachowania kierunku szycia oryginału.

Jednak w przypadku urządzeń z oznaczeniem [[MASTER] Image_U035_b_drv_a4_ltr_icon_C] wyświetlanym na ekranie [Select Device] (Wybierz urządzenie) należy ustawić opcję [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał) w sposób opisany poniżej podczas skanowania oryginałów poziomych.

- W przypadku książkowych dwustronnych oryginałów z szyciem wzdłuż krótkiej krawędzi: [Calendar Type] (Rodzaj kalendarza)
- W przypadku kalendarzowych dwustronnych oryginałów z szyciem wzdłuż długiej krawędzi: [Book Type] (Rodzaj książki)

  • Po ustawieniu [Function Settings] (Ustawienia funkcji) > [Common] (Wspólne) > [Generate File] (Generuj plik) > [OCR (Text Searchable) Settings] (Ustawienia OCR (tekst z obsługą wyszukiwania) > [Smart Scan] w urządzeniu wielofunkcyjnym na [On] (Włącz) i wybraniu [PDF] - [OCR] lub [OOXML (docx)] w menu [File Format] (Format pliku) dokument dwustronny może zostać zeskanowany inną metodą niż po ustawieniu opcji [2-Sided Original] (Dwustronny oryginał) w tej aplikacji.

  1. Wybierz opcję [Scan] (Skanuj). W przypadku skanowania z szyby zostanie wyświetlony ekran potwierdzenia na panelu sterowania urządzenia wielofunkcyjnego. Aby kontynuować skanowanie: umieść oryginał → naciśnij przycisk (Start) []. Aby zakończyć skanowanie: naciśnij opcję [Start Sending] (Rozpocznij wysyłanie). Po zakończeniu skanowania zeskanowane dane zostaną zapisane w urządzeniu przenośnym i wyświetlony zostanie ekran podglądu. Metoda wyświetlania podglądu zeskanowanych danych zależy od formatu pliku. JPEG/PDF: podgląd jest wyświetlany na ekranie podglądu. TIFF/OOXML: aplikację wyświetlającą podgląd można wybrać, wybierając ikonę pliku.

UWAGA

  • Aby wyświetlić podgląd pliku formatu TIFF/OOXML, w urządzeniu mobilnym musi być zainstalowana odpowiednia aplikacja.
  • Jeśli podczas skanowania w pozycji [File Format] (Format pliku) zostanie wybrana opcja [OOXML (pptx)], otwarcie zeskanowanych danych za pomocą innych aplikacji może nie być możliwe. Jeśli do tego dojdzie, należy wykonać skanowanie ponownie w innym formacie plików.

Skanowanie (w przypadku używania funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu serii imageRUNNER ADVANCE)

Funkcja <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu wielofunkcyjnym firmy Canon umożliwia odbieranie zeskanowanych danych za pomocą urządzenia przenośnego.

Funkcji tej należy używać, gdy nie można skorzystać z aplikacji MEAP Canon Mobile Scanning.

UWAGA

  • Po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji MEAP Canon Mobile Scanning w urządzeniu imageRUNNER ADVANCE możliwe jest prostsze i łatwiejsze skanowanie za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij). (→„Skanowanie (seria imageRUNNER ADVANCE)”)
  • Po wybraniu opcji [On] (Wł.) w pozycji [Preferences] (Preferencje) > [Network] (Sieć) > [TCP/IP Settings] (Ustawienia TCP/IP) > [Proxy Settings] (Ustawienia proxy) w urządzeniu wielofunkcyjnym skanowanie za pomocą funkcji <Scan and Send> (Skanuj i wyślij) może nie przebiegać prawidłowo.

Operacje urządzenia przenośnego

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego dotknij opcji [M Scanning] (Skanowanie M).   
  2. Na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business wybierz opcję [Scan] (Skanuj).   
  3. Na ekranie skanowania sprawdź nazwę hosta w pozycji [Host Name] (Nazwa hosta). Podczas wykonywania operacji w urządzeniu wielofunkcyjnym wprowadź nazwę hosta wyświetloną na tym ekranie.

Obsługa urządzenia wielofunkcyjnego

  1. Umieść oryginał na płycie szklanej lub w podajniku.

  2. Naciśnij opcję [Scan and Send] (Skanuj i wyślij) → [New Destination] (Nowe miejsce docelowe).

    [MASTER] Image_U009_b_drv_scan_send_01_C

  3. Naciśnij opcję [File] (Plik).

    [MASTER] Image_U009_b_drv_scan_send_02_C

  4. Ustaw miejsce docelowe na ekranie <File> (Plik).
    [Protocol] (Protokół): wybierz opcję [WebDAV].
    [Host Name] (Nazwa hosta): wprowadź nazwę hosta wyświetloną na ekranie [Scan] (Skanuj) aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.

    [MASTER] Image_U009_b_drv_scan_send_03_C

  5. Naciśnij przycisk [OK].
    Zmień ustawienia skanowania w razie potrzeby.

UWAGA

  • Jeśli w szybkim menu zostaną zarejestrowane ustawienia podczas skanowania, można przywołać zarejestrowane ustawienia później — wystarczy nacisnąć przycisk przypisany do nich. (→„Rejestracja ustawień w szybkim menu (Quick Menu) urządzenia (w przypadku używania funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu serii imageRUNNER ADVANCE)”)
  • W aplikacji Canon Mobile Scanning for Business niektóre ustawienia skanowania mogą nie być stosowane. (→„Informacje o funkcjach skanowania”)
  • Ustawienie domyślne numeru portu WebDAV to „8080”. Numer portu można zmienić. (→„Ustawianie portu WebDAV”)
  • Jeśli numer portu został zmieniony, podczas ustawiania nazwy hosta na panelu sterowania urządzenia wielofunkcyjnego wprowadź nazwę zawierającą nowy numer portu. (→„Ustawianie portu WebDAV”)

<Przykładowy wpis> Jeśli adres IP to „192.168.0.xxx”, a nowy numer portu to „8008”: 

http://192.168.0.xxx:8008/


  1. Naciśnij przycisk [] (Start). Rozpoczyna się skanowanie. Po zakończeniu skanowania zeskanowane dane zostaną zapisane w urządzeniu przenośnym, a w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business zostanie wyświetlone okno dialogowe informujące o zakończeniu odbierania danych. Naciśnięcie przycisku [OK] spowoduje wyświetlenie ekranu podglądu. Metoda podglądu zeskanowanych danych zależy od formatu pliku. JPEG/PDF: podgląd jest wyświetlany na ekranie podglądu. TIFF/OOXML/XPS: aplikację wyświetlającą podgląd można wybrać, wybierając ikonę pliku.

UWAGA

  • Aby wyświetlić podgląd pliku formatu TIFF/OOXML/XPS, w urządzeniu mobilnym musi być zainstalowana odpowiednia aplikacja.
  • Jeśli jako format pliku podczas skanowania zostanie wybrana opcja [OOXML], otwarcie zeskanowanych danych za pomocą innych aplikacji może nie być możliwe. Jeśli do tego dojdzie, należy wykonać skanowanie ponownie w innym formacie plików.

Wykonywanie zdjęć

Ta aplikacja pozwala włączyć aparat i wykonywać zdjęcia.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego dotknij opcji [M Scanning] (Skanowanie M).

    [MASTER] Image_U039_b_drv_CMS_icon_C
  2. Na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business wybierz opcję [Camera] (Aparat).

    [MASTER] Image_U039_b_drv_camera_01_C
  3. Naciśnij spust migawki, aby zrobić zdjęcie.

    [MASTER] Image_U039_b_drv_camera_02_C

    Zrobione zdjęcie zostanie wyświetlone.
  4. Jeśli chcesz użyć zrobionego zdjęcia, zapisz je.
    Jeśli chcesz powtórzyć zdjęcie, wróć do kroku 3.

    [MASTER] Image_U039_b_drv_camera_03_C

    Zdjęcie zostanie zapisane w urządzeniu przenośnym i zostanie wyświetlony ekran podglądu.

Na danych fotografii można wykonywać poniższe operacje.

[MASTER] Image_style_link.gifPrzechowywanie zarejestrowanych danych w pamięci masowej w chmurze

[MASTER] Image_style_link.gifWysyłanie zarejestrowanych danych pocztą e-mail

[MASTER] Image_style_link.gifDrukowanie zarejestrowanych danych

Przechowywanie zarejestrowanych danych w pamięci masowej w chmurze

Dane zarejestrowane w ramach operacji „Skanowanie (seria imageRUNNER ADVANCE)”/„Skanowanie (seria imageCLASS/i-SENSYS)” lub „Wykonywanie zdjęć” można zapisać w pamięci masowej w chmurze.

  1. Dotknij opcji [[MASTER] Image_U011_b_drv_share_icon_C] na ekranie podglądu.

    [MASTER] Image_U011_b_drv_preview_01_C
  2. Wybierz używaną pamięć masową w chmurze.
    Zostaną wyświetlone foldery w pamięci masowej w chmurze.

UWAGA

  • Za jednym razem można przesłać maksymalnie 100 plików.
  • Jeśli pamięć masowa w chmurze używana jako miejsce docelowe przechowywania nie jest wyświetlana nawet po wybraniu opcji [[MASTER] Image_U011_b_drv_share_icon_C], wybierz opcji [Account Settings] (Ustawienia konta) i skonfiguruj konto.

3. Wybierz folder i opcję [Save] (Zapisz).
Dane zostaną zapisane.

Wysyłanie zarejestrowanych danych pocztą e-mail

Dane zarejestrowane w ramach operacji „Skanowanie (seria imageRUNNER ADVANCE)”/„Skanowanie (seria imageCLASS/i-SENSYS)” lub „Wykonywanie zdjęć” można wysyłać pocztą e-mail.

Na ekranie podglądu wybierz opcję [[MASTER] Image_U012_b_drv_mail_icon_C] → wybierz program pocztowy.

[MASTER] Image_U012_b_drv_mail_01_C
Zostanie uruchomiona aplikacja poczty e-mail, a plik danych skanowania zostanie dołączony do nowej wiadomości.

UWAGA

  • Za jednym razem można wysłać maksymalnie 5 plików z danymi.
  • Domyślne miejsce docelowe można ustawić za pomocą opcji [[MASTER] Image_U012_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji) → [Send To] (Wyślij do). Warto za każdym razem wysyłać na ten sam adres e-mail. (→„Ustawianie domyślnego miejsca docelowego poczty e-mail”)

Drukowanie zarejestrowanych danych

Dane zarejestrowane w ramach operacji „Skanowanie (seria imageRUNNER ADVANCE)”/„Skanowanie (seria imageCLASS/i-SENSYS)” lub „Wykonywanie zdjęć” można drukować.

UWAGA

W celu korzystania z funkcji drukowania należy wcześniej zainstalować w swoim urządzeniu przenośnym aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej. (→„Informacje o funkcjach drukowania”)

  1. Na ekranie podglądu wybierz opcję []. Zostanie wyświetlony ekran [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing.
  2. Zatwierdź wybór lub wybierz urządzenie, którego chcesz używać. Urządzenie wybrane w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business zostanie wyświetlone w pozycji [Printer] (Drukarka). Jeśli połączenie się z urządzeniem nie jest możliwe, zostanie wyświetlone urządzenie wcześniej wybrane w aplikacji Canon Mobile Printing. Aby wybrać inne urządzenie, wybierz opcję [Printer] (Drukarka) → wybierz urządzenie → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  3. Jeśli istnieje taka potrzeba, wybierz ustawienia drukowania → skonfiguruj wymagane ustawienia → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  4. Wybierz opcję [Printer] (Drukarka) na ekranie [Print] (Drukuj).

    [MASTER] Image_U013_b_drv_file_preview_03_C

UWAGA

  • Wybierz ikonę, aby wrócić na ekran wyświetlany przed ekranem [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing powoduje powrót do ekranu aplikacji Canon Mobile Scanning for Business bez wykonania drukowania.
  • Szczegóły dotyczące czynności związanych z ustawieniami drukowania znajdują się w plikach pomocy lub na stronie pomocy technicznej aplikacji Canon Mobile Printing. Dostęp do strony pomocy technicznej można uzyskać poprzez wybranie opcji [App Support Site] (Strona pomocy technicznej aplikacji) na ekranie pomocy tej aplikacji.
  • W przypadku korzystania z aplikacji PIXMA/MAXIFY Printing Solutions lub Canon Easy-PhotoPrint zeskanowane dane można wydrukować na urządzeniu serii PIXMA, serii MAXIFY lub serii SELPHY dzięki aplikacji Canon Mobile Scanning for Business. W celu uzyskania informacji na temat obsługiwanych modeli drukarek należy wyszukać hasło „PIXMA/MAXIFY Printing Solutions” lub „Canon Easy-PhotoPrint” w serwisie Google Play i wejść na stronę pobierania.
  1. Dotknij opcji [[MASTER] Image_U013_b_drv_share_icon_C] na ekranie podglądu.
  2. Wybierz [Open in] (Otwórz w) → wybierz [Inkjet Print]/[Canon EPP].
  • W przypadku niektórych formatów pliku zeskanowanych danych korzystanie z aplikacji PIXMA/MAXIFY Printing Solutions lub Canon Easy-PhotoPrint może nie być możliwe.

Korzystanie z lokalnych dokumentów

Plikami zapisanymi w urządzeniu przenośnym można zarządzać. Ponadto można je przesyłać do chmury, wysyłać pocztą e-mail i drukować.

Na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business dotknij opcji [Documents] (Dokumenty) → dotknij opcji [Local].

Dane pobrane z pamięci w chmurze są zapisywane w folderze [Local] – [CMSDownload].


[MASTER] Image_U014_b_drv_use_mydocument_01_C

Zostanie wyświetlona lista danych przechowywanych w urządzeniu. Są one pogrupowane w następujący sposób według formatu pliku.

  • [Images] (Obrazy): JPEG (jpg/jpeg/jpe), TIFF (tif/tiff), PNG (png), GIF (gif), BMP (bmp), WebP (webp)
  • [Documents] (Dokumenty): PDF (pdf), XPS (xps), Word (doc), OOXML (docx), Excel (xls), OOXML (xlsx), PowerPoint (ppt), OOXML (pptx)

Dotknięcie nazwy pliku spowoduje otwarcie ekranu podglądu.

UWAGA

Wybranie opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_search_icon_C] umożliwia wyszukiwanie nazw plików.

Szczegółowe informacje na temat procedur obsługi można znaleźć poniżej.

[MASTER] Image_style_link.gifEdytowanie nazw plików
[MASTER] Image_style_link.gifUsuwanie plików
[MASTER] Image_style_link.gifPrzesyłanie do pamięci masowej w chmurze
[MASTER] Image_style_link.gifWysyłanie plików pocztą e-mail
[MASTER] Image_style_link.gifDrukowanie plików

Edytowanie nazw plików

  1. Wybierz ikonę Edit (Edytuj).
  2. Wybierz plik.
  3. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U014_b_drv_share_icon_C].
  4. Wybierz opcję [Rename] (Zmień nazwę).
  5. Wpisz nazwę pliku.

Usuwanie plików

  1. Wybierz ikonę Edit (Edytuj).
  2. Wybierz plik do usunięcia.
  3. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U014_b_drv_trash_icon_C.jpg].
  4. Wybierz opcję [Delete] (Usuń).

UWAGA

Można także usunąć wszystkie pliki w folderze. Dotknij ikony Edit (Edytuj), a następnie [[MASTER] Image_U014_b_drv_share_icon_C] – [Delete All] (Usuń wszystko).

Przesyłanie do pamięci masowej w chmurze

  1. Dotknij ikony Edit (Edytuj).
  2. Wybierz plik do przesłania.
  3. Dotknij opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_share_icon_C].
  4. Wybierz używaną pamięć masową w chmurze.
    Zostaną wyświetlone foldery w pamięci masowej w chmurze.
  5. Wybierz folder i dotknij opcji [Save] (Zapisz).
    Dane zostaną zapisane.

UWAGA

  • Za jednym razem można wybrać maksymalnie 100 plików.
  • Pliki wyświetlane na ekranie podglądu można przesyłać. Na ekranie podglądu dotknij opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_share_icon_C] i wybierz używaną pamięć masową w chmurze.
  • Podczas przesyłania plików do serwisu Dropbox lub Google Drive może wystąpić błąd przesyłania w zależności od nazw plików. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z obsługą klienta używanego serwisu pamięci masowej w chmurze.
  • Jeśli pamięć masowa w chmurze używana jako miejsce docelowe przechowywania nie jest wyświetlana nawet po dotknięciu opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_share_icon_C], dotknij opcji [Account Settings] (Ustawienia konta) i skonfiguruj konto.

Wysyłanie plików pocztą e-mail

  1. Wybierz ikonę Edit (Edytuj).
  2. Wybierz plik do wysłania.
  3. Wybierz opcję[[MASTER] Image_U014_b_drv_mail_icon_C] → wybierz program pocztowy.
    Zostanie uruchomiona aplikacja poczty e-mail, a plik danych skanowania zostanie dołączony do nowej wiadomości.

UWAGA

  • Za jednym razem można wybrać maksymalnie 5 plików.
  • Pliki wyświetlane na ekranie podglądu można wysyłać pocztą e-mail. Dotknij opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_mail_icon_C] na ekranie podglądu.
  • Domyślne miejsce docelowe można ustawić za pomocą opcji [[MASTER] Image_U014_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji) → [Send To] (Wyślij do). (→„Ustawianie domyślnego miejsca docelowego poczty e-mail”)

Drukowanie plików

  1. Wybierz nazwę pliku.
  2. Na ekranie podglądu wybierz opcję [[MASTER] Image_U014_b_drv_print_icon_C].
    Zostanie wyświetlony ekran [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing.
  3. Zatwierdź wybór lub wybierz urządzenie, którego chcesz używać.

    [MASTER] Image_U014_b_drv_file_preview_01_C
    Urządzenie wybrane w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business zostanie wyświetlone w pozycji [Printer] (Drukarka).
    Jeśli połączenie się z urządzeniem nie jest możliwe, zostanie wyświetlone urządzenie wcześniej wybrane w aplikacji Canon Mobile Printing.
    Aby wybrać inne urządzenie, wybierz opcję [Printer] (Drukarka) → wybierz urządzenie → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  4. Jeśli istnieje taka potrzeba, wybierz ustawienia drukowania → skonfiguruj wymagane ustawienia → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  5. Wybierz opcję [Printer] (Drukarka) na ekranie [Print] (Drukuj).

    [MASTER] Image_U014_b_drv_file_preview_03_C

UWAGA

  • W celu korzystania z funkcji drukowania należy wcześniej zainstalować w swoim urządzeniu przenośnym aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej. (→„Informacje o funkcjach drukowania”)
  • Wybranie ikony, aby wrócić na ekran wyświetlany przed ekranem [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing powoduje powrót do ekranu aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.
  • Szczegóły dotyczące czynności związanych z ustawieniami drukowania znajdują się w plikach pomocy lub na stronie pomocy technicznej aplikacji Canon Mobile Printing. Dostęp do strony pomocy technicznej można uzyskać poprzez wybranie opcji [App Support Site] (Strona pomocy technicznej aplikacji) na ekranie pomocy tej aplikacji.

Korzystanie z pamięci masowej w chmurze

Pliki zapisane w pamięci masowej w chmurze można drukować i/lub pobierać.
Na ekranie głównym aplikacji Canon Mobile Scanning for Business dotknij opcji [Documents] (Dokumenty).
Aby pracować z plikami w pamięci masowej w chmurze, wybierz używany serwis pamięci masowej w chmurze.
Pliki należy przesyłać do pamięci masowej w chmurze z folderu [Local] na ekranie [Documents] (Dokumenty). (→„Korzystanie z lokalnych dokumentów”)

[MASTER] Image_U040_b_drv_use_cloudstrg_01_C

UWAGA

  • Pamięci masowe w chmurze, które mogą być używane z tą wersją, wymieniono poniżej.

- Dropbox
- Google Drive

  • Jeśli używana pamięć masowa w chmurze nie jest wyświetlana, wybierz opcję [Account Settings] (Ustawienia konta) i skonfiguruj konto.
  • Nazwy plików można wyszukiwać w polu wyszukiwania na ekranie listy plików każdej pamięci masowej w chmurze.

Szczegółowe informacje na temat sposobów obsługi można znaleźć poniżej.
[MASTER] Image_style_link.gifPobieranie plików
[MASTER] Image_style_link.gifDrukowanie plików
[MASTER] Image_style_link.gifWylogowanie z usługi

Pobieranie plików

  1. Na ekranie [Documents] (Dokumenty) wybierz używaną pamięć masową w chmurze.
  2. Wybierz ikonę Edit (Edytuj).
  3. Wybierz plik do pobrania.
  4. Wybierz opcji [[MASTER] Image_U040_b_drv_share_icon_C].
  5. Wybierz opcję [Save in download folder] (Zapisz w folderze pobierania).
    Plik zostanie zapisany w folderze [Local] – [CMSDownloads].

UWAGA

  • Pliki wyświetlane na ekranie podglądu można pobierać. Na ekranie podglądu wybierz opcję [[MASTER] Image_U040_b_drv_share_icon_C] – [Save in download folder] (Zapisz w folderze pobierania).
  • Podczas pobierania z serwisu Dropbox lub Google Drive plików, których nazwy zawierają poniższe znaki, zastąp je znakiem „_”.

- znaki „:” i „/”

- znak „.” na początku.

<Przykład> „.abc/def.jpg” → „_abc_def.jpg”

Drukowanie plików

  1. Na ekranie [Documents] (Dokumenty) wybierz używaną pamięć masową w chmurze.
  2. Wybierz plik do wydrukowania.
  3. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U040_b_drv_print_icon_C].
    Zostanie wyświetlony ekran [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing.
  4. Zatwierdź wybór lub wybierz urządzenie, którego chcesz używać.
    [MASTER] Image_U040_b_drv_file_preview_01_C
    Urządzenie wybrane w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business zostanie wyświetlone w pozycji [Printer] (Drukarka).
    Jeśli połączenie się z urządzeniem nie jest możliwe, zostanie wyświetlone urządzenie wcześniej wybrane w aplikacji Canon Mobile Printing.
    Aby wybrać inne urządzenie, wybierz opcję [Printer] (Drukarka) → wybierz urządzenie → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  5. Jeśli istnieje taka potrzeba, wybierz ustawienia drukowania → skonfiguruj wymagane ustawienia → wróć do ekranu [Preview] (Podgląd).
  6. Wybierz opcję [Printer] (Drukarka) na ekranie [Print] (Drukuj).

    [MASTER] Image_U040_b_drv_file_preview_03_C

UWAGA

  • W celu korzystania z funkcji drukowania należy wcześniej zainstalować w swoim urządzeniu przenośnym aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej. (→„Informacje o funkcjach drukowania”)
  • Wybranie ikony, aby wrócić na ekran wyświetlany przed ekranem [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing powoduje powrót do ekranu aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.
  • Szczegóły dotyczące czynności związanych z ustawieniami drukowania znajdują się w plikach pomocy lub na stronie pomocy technicznej aplikacji Canon Mobile Printing. Dostęp do strony pomocy technicznej można uzyskać poprzez wybranie opcji [App Support Site] (Strona pomocy technicznej aplikacji) na ekranie pomocy tej aplikacji.

Wylogowanie z usługi

  1. Na ekranie [Documents] (Dokumenty) wybierz opcję [Account Settings] (Ustawienia konta).
  2. Wybierz ikonę informacji o pamięci masowej w chmurze, z której chcesz się wylogować.
  3. Wybierz przycisk [Log Out] (Wyloguj).

Ustawienie domyślnego miejsca docelowego poczty e-mail

Miejsce docelowe do wysyłania zeskanowanych danych pocztą e-mail można ustawić wcześniej. Ponadto można zmienić miejsce docelowe w programie do obsługi poczty.

UWAGA

Niektóre ustawione adresy poczty, np. nieprawidłowo sformatowany adres poczty, mogą nie być wyświetlane jako miejsce docelowe w programie do obsługi poczty.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).
  2. Wybierz opcję [] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji).
  3. Wybierz opcję [Send To] (Wyślij do) → wprowadź adres w wyświetlonym oknie dialogowym → wybierz opcję [OK]. Ustawiony adres zostanie wyświetlony na ekranie [App Settings] (Ustawienia aplikacji) — [Send To] (Wyślij do).

Ustawianie portu WebDAV

Użytkownik może ustawić numer portu WebDAV używanego podczas skanowania za pomocą urządzenia imageRUNNER ADVANCE.

Domyślne ustawienie to „8080”.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).
  2. Wybierz opcję [] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji).
  3. Wybierz opcję [WebDAV Port] → wprowadź numer portu w wyświetlonym oknie dialogowym → wybierz opcję [OK]. Ustawiony numer zostanie wyświetlony na ekranie [App Settings] (Ustawienia aplikacji) – [WebDAV Port] (Port WebDAV). W przypadku skanowania z użyciem funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) serii imageRUNNER ADVANCE należy określić nazwę hosta w pozycji [Host Name] (Nazwa hosta) na panelu sterowania urządzenia. Wprowadź nazwę hosta, w tym numer portu, w podanym formacie, zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie [Scan] (Skanuj). <Przykładowy wpis> Jeśli adres IP to „192.168.0.xxx”, a nowy numer portu to „8008”: http://192.168.0.xxx:8008/

Ustawianie nazwy SNMP

Można ustawić nazwę SNMP Domyślna nazwa to „public”. Zazwyczaj to ustawienie nie wymaga zmiany.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).

    [MASTER] Image_U041_b_drv_CMS_icon_C
  2. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U041_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji).

    [MASTER] Image_U041_b_drv_app_settings_01_C
  3. Wybierz [SNMP Community Name] (Nazwa SNMP).
  4. Wprowadź nazwę SNMP → wybierz opcję [OK].

    [MASTER] Image_U018_b_drv_snmp_01_C
    Ustawiona nazwa SNMP jest wyświetlana na ekranie [App Settings] (Ustawienia aplikacji] – [SNMP Community Name] (Nazwa SNMP).

Wyświetlanie porad w menu

Instrukcje obsługi widoczne na ekranie głównym po pierwszym uruchomieniu tej aplikacji można wyświetlić ponownie.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).

    [MASTER] Image_U042_b_drv_CMS_icon_C
  2. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U042_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji).

    [MASTER] Image_U042_b_drv_app_settings_01_C
  3. Włącz opcję [Menu Tip] (Porady w menu).

    [MASTER] Image_U042_b_drv_menutip_01_C
    Instrukcja obsługi pojawi się przy następnym wyświetleniu ekranu głównego.

Ustawianie proxy

Jeśli do komunikacji z używanym urządzeniem wymagane jest proxy, należy najpierw ustawić proxy.

UWAGA

  • Nie można używać proxy do komunikacji z serwisem oferującym usługę przechowywania w chmurze.
  • Aby uzyskać informacje o ustawieniach, należy skontaktować się z administratorem sieci.

  1. Na ekranie głównym urządzenia przenośnego wybierz opcję [M Scanning] (Skanowanie M).

    [MASTER] Image_U043_b_drv_CMS_icon_C
  2. Wybierz opcję [[MASTER] Image_U043_b_drv_menu_icon_C] w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji Canon Mobile Scanning for Business → [App Settings] (Ustawienia aplikacji).

    [MASTER] Image_U043_b_drv_app_settings_01_C
  3. Wybierz opcję [Proxy Settings] (Ustawienia proxy) → wybierz opcję [Use Proxy] (Użyj serwera proxy).

    [MASTER] Image_U043_b_drv_proxy_01_C
  4. Uzupełnij wymagane pozycje.
  5. Wybierz opcję [OK].

Nie wykryto urządzenia

Sprawdź, czy:

UWAGA

  • Jeśli urządzenie nie zostało wykryte nawet po sprawdzeniu poniższego warunku, należy zrestartować urządzenie przenośne. Urządzenie może zostać wykryte.
  • Jeśli urządzenie nadal nie jest wykrywane, skonsultuj się z administratorem sieci w sprawie środowiska sieciowego.

Urządzenie firmy Canon

  • Czy używane urządzenie obsługuje aplikację Canon Mobile Scanning for Business? (→ „Informacje o obsługiwanych urządzeniach” w karcie Sposób używania)

Model drukarki imageRUNNER ADVANCE C5250/C5240, który nie obsługuje funkcji skanowania, nie zostanie wykryty.

Środowisko sieciowe (jeśli nazwa urządzenia jest określana przez serwer DNS)

Czy adres IP urządzenia został prawidłowo zarejestrowany w tabeli odczytu nazw serwera DNS (odczyt normalny/odwrócony)?

Nawet po zmianie zawartości tabeli odczytu nazw może upłynąć trochę czasu, zanim zmiana zostanie wprowadzona w urządzeniu przenośnym. Jeśli to nastąpi, uruchom ponownie urządzenie przenośne lub rozłącz i ponownie połącz je z siecią Wi-Fi.

Metoda wyszukiwania

(→ „Wybór/wykrywanie urządzenia” w karcie Sposób używania)

  • Czy możliwe jest wykrycie urządzenia przy użyciu opcji [Select Device] (Wybierz urządzenie) — [Manual Search] (Wyszukiwanie ręczne)?

    W przypadku niektórych środowisk sieciowych, do których podłączone jest urządzenie przenośne, urządzenie może nie zostać wykryte przy użyciu opcji [Select Device] (Wybierz urządzenie) — [Auto Search] (Wyszukiwanie automatyczne). Jeżeli ma to miejsce, należy wyszukać ręcznie.
  • Czy możliwe jest wykrycie urządzenia podczas wyszukiwania urządzeń ręcznie na podstawie nazwy FQDN (format obejmujący nazwę hosta, nazwę subdomeny i nazwę domeny)?

    <Przykładowy wpis FQDN> Jeśli nazwa hosta to „device01”, nazwa subdomeny to „aaa”, a nazwa domeny to „bbb.com”:
    device01.aaa.bbb.com

Ustawienia sieciowe urządzenia przenośnego

  • Czy opcja [Settings] (Ustawienia — [Wi-Fi] jest włączona w urządzeniu przenośnym?
  • Czy serwer proxy HTTP jest ustawiony w urządzeniu przenośnym?

W przypadku korzystania z proxy HTTP należy ustawić proxy w menu [App Settings] (Ustawienia aplikacji) – [Proxy Settings] (Ustawienia proxy) w tej aplikacji. (→ „Ustawianie proxy” w karcie Sposób używania)

Jeśli proxy HTTP nie jest używane, należy zmienić ustawienia Wi-Fi urządzenia przenośnego tak, aby proxy nie było używane, lub określić adres IP lub nazwę DNS (FQDN) urządzenia jako hosta, który nie używa proxy.

Ustawienia sieciowe dla tej aplikacji

  • Czy nazwa SNMP ustawiona w pozycji [App Settings] (Ustawienia aplikacji) – [SNMP Community Name] (Nazwa SNMP) jest zgodna z ustawieniem w urządzeniu?

Ustawienia sieciowe urządzenia firmy Canon

  • Czy w ustawieniu SNMPv1 wybrano opcję [On] (Wł.)?
  • Czy adres bramy jest ustawiony poprawnie?
  • Czy maska podsieci jest ustawiona poprawnie?

Wyszukiwanie urządzenia trwa długo

Podczas wykrywania urządzeń przez opcję [Select Device] (Wybierz urządzenie) > [Auto Search] (Wyszukiwanie automatyczne) wykryte urządzenia są wyświetlane na liście w miarę wykrywania. Zazwyczaj proces wyszukiwania urządzenia trwa około 10 sekund.

W przypadku wprowadzenia adresu IP nieprawidłowego serwera DNS w ustawieniach funkcji Wi-Fi urządzenia przenośnego, limit czasu zostanie przekroczony podczas procesu uzyskiwania nazwy hosta i proces wyszukiwania urządzenia może potrwać dłużej.

Sprawdzanie adresu IP urządzenia

Adres IP można sprawdzić na ekranie ustawień sieciowych urządzenia.

Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcjach obsługi dołączonych do urządzenia.

UWAGA

W przypadku urządzenia, dla którego zostały skonfigurowane ustawienia menedżera, należy wprowadzić hasło. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcjach obsługi dołączonych do urządzenia lub można je uzyskać u administratora systemu.

Na których numerach portów należy dopuścić ruch sieciowy w konfiguracji zapory sieciowej

Aplikacja Canon Mobile Scanning for Business wykorzystuje następujące numery portów.

80 (TCP)WSD
161 (UDP)SNMP
427 (UDP)SLP
443 (TCP)Do komunikacji z pamięcią w chmurze (HTTPS)
8000 (TCP)REST
8080 (TCP)WebDAV
8443 (TCP)WSD, REST (HTTPS)
47545 (UDP)Do uzyskiwania informacji o urządzeniu

UWAGA

Można również zmienić numer portu WebDAV. (→„Ustawianie portu WebDAV” w karcie Sposób używania)

Nie można wyświetlić zdalnego interfejsu użytkownika w urządzeniu przenośnym

  • W przypadku niektórych urządzeń wyświetlanie zdalnego interfejsu użytkownika w urządzeniu przenośnym może nie być możliwe. W takim wypadku, należy sprawdzić stan urządzenia w zdalnym interfejsie użytkownika wyświetlonym na komputerze lub na panelu sterowania urządzenia.
  • Jeśli zdalny interfejs użytkownika jest wyświetlany w urządzeniu przenośnym, korzystanie z niektórych funkcji, takich jak operacje na plikach, może nie być możliwe. Jeśli ma to miejsce, należy wykonać operacje za pomocą zdalnego interfejsu użytkownika wyświetlonego na komputerze lub panelu sterowania urządzenia.

Przychodzące połączenie telefoniczne podczas korzystania z aplikacji

Urządzenie przenośne OS obsługuje wielozadaniowość, więc aplikacja działa w tle podczas korzystania z telefonu. Proces skanowania lub proces podglądu trwa maksymalnie 9 minut i 30 sekund.

Podczas skanowania

Jeśli efektywny czas zostaje przekroczony, proces skanowania zostaje anulowany.

Podczas tworzenia podglądu dokumentu lokalnego

Jeśli efektywny czas zostaje przekroczony, proces tworzenia podglądu zostaje czasowo zawieszony i jest wznawiany po zakończeniu połączenia telefonicznego.

Podczas wysyłania do pamięci masowej w chmurze/pobierania z pamięci masowej w chmurze/tworzenia podglądu danych w pamięci masowej w chmurze

Jeśli efektywny czas zostaje przekroczony, proces zapisywania zostaje anulowany.

UWAGA

W przypadkach innych niż wymienione powyżej stan przed odebraniem połączenia zostanie zachowany, a ekran aplikacji zostanie przywrócony po zakończeniu połączenia.

Ograniczenia przy rozdzielaniu plików

Podczas skanowania wielu różnych oryginałów i tworzenia pliku formatu JPEG zeskanowane dane zostaną rozdzielone na wiele plików.

Podczas skanowania na urządzeniu imageRUNNER ADVANCE za pomocą funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) można ustawić w urządzeniu funkcję <Divide into Pages> (Podziel na strony).

W tych przypadkach należy wykonać następujące operacje.

Przesyłanie do pamięci masowej w chmurze

Za jednym razem można przesłać maksymalnie 100 plików.

Wysyłanie plików pocztą e-mail.

Za jednym razem można wysłać maksymalnie 5 plików.

Drukuj/[Open in] (Otwórz w)

W przypadku skanowania wielu oryginałów naraz w formacie JPEG nie można ich wydrukować z ekranu podglądu ani otworzyć w innej aplikacji. W takich przypadkach należy pracować nad nimi z pozycji [Documents] (Dokumenty) na ekranie głównym tej aplikacji. (→ „Korzystanie z dokumentów lokalnych” w karcie Sposób używania)

Podgląd pliku

Wybierz opcję [[MASTER] Image_U027_b_drv_l_arrow_icon_C] lub [[MASTER] Image_U027_b_drv_r_arrow_icon_C.] u dołu ekranu podglądu, aby przełączać się między podglądami plików i sprawdzać je.

Nie można wyświetlić podglądu niektórych plików PDF

Pliki PDF chronione za pomocą szyfrowania 256-bitowego nie mogą zostać wydrukowane ani wyświetlone w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business.

Aby wyświetlić podgląd, należy wybrać ikonę pliku na ekranie podglądu w celu wybrania aplikacji używanej do podglądu. Aby wydrukować dokument w aplikacji Canon Mobile Scanning for Business, należy zmienić poziom szyfrowania PDF na komputerze.

Rejestracja ustawień w szybkim menu urządzenia (w przypadku używania funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu serii imageRUNNER ADVANCE)

W przypadku rejestracji ustawień w Quick Menu podczas skanowania nie jest wymagane wprowadzanie ustawień wysyłania do miejsca docelowego ani ustawień skanowania. Zarejestrowane ustawienia można przywołać później — wystarczy nacisnąć przycisk przypisany do nich.

Rejestrowanie ustawień w Quick Menu

  1. Konfiguracja ustawień skanowania w urządzeniu. Szczegóły znajdują się w punktach od 1 do 5 rozdziału „Obsługa urządzenia wielofunkcyjnego” w dokumencie „Skanowanie (w przypadku używania funkcji <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij) w urządzeniu serii imageRUNNER ADVANCE)” na karcie Sposób używania.
  2. Naciśnij przycisk [].
  3. Naciśnij opcję [Register to Quick Menu] (Rejestrowanie w szybkim menu).
  4. Naciśnij przycisk [Next] (Dalej).
  5. Określ ustawienia przywołania dot. rejestrowanego przycisku → naciśnij przycisk [Next] (Dalej). <Display Confirmation Screen When Recalling> (Wyświetl ekran potwierdzenia podczas przywołania) Aby wyświetlić ekran potwierdzenia ustawień z chwilą przywołania zarejestrowanego przycisku, naciśnij przycisk [On] (Wł.). <Start Operation for Recall> (Uruchamianie operacji do przywołania) Aby wykonać zadanie bez naciskania opcji [] (Start) jednocześnie z naciśnięciem przycisku, naciśnij opcję [On] (Wł.).
  6. Wybierz lokalizację do rejestracji spośród opcji [Personal] (Osobiste) i [Shared] (Udostępnione) → wybierz przycisk do rejestracji → naciśnij opcję [Next] (Dalej).
  7. Ustawianie nazwy i komentarza dot. przycisku. Naciśnij opcję [Name] (Nazwa)/[Comment] (Komentarz) → wprowadź nazwę/komentarz → naciśnij przycisk [OK].
  8. Naciśnij przycisk [OK] → [Close] (Zamknij). Aby zmienić nazwę i komentarz, naciśnij opcję [Rename] (Zmień nazwę).

Przywoływanie ustawień z szybkiego menu

Przywołaj zarejestrowane przyciski osobiste/przyciski udostępnione.

  1. Naciśnij opcję [] (Szybkie menu).
  2. Wybierz opcję [Personal] (Osobiste) lub [Shared] (Udostępnione) → naciśnij przycisk, którego chcesz użyć.
  3. Naciśnij przycisk [Yes] (Tak). W przypadku niektórych ustawień sieciowych urządzenia, routera bezprzewodowego i urządzenia przenośnego adres IP urządzenia przenośnego może nie być stały. Jeśli tak jest, w ekranie urządzenia [Scan and Send] (Zeskanuj i wyślij), naciśnij opcję [Details] (Szczegóły) i zmień adres IP wprowadzony w polu [Host Name] (Nazwa hosta).

UWAGA

Jeśli podczas rejestracji ustawień przywołania w szybkim menu zostanie ustawiona opcja [Off] (Wył.) w pozycji <Display Confirmation Screen When Recalling> (Wyświetl ekran potwierdzenia podczas przywołania), po naciśnięciu przycisku nie będzie wyświetlany ekran potwierdzenia.

Nie można skanować

Jeśli do skanowania z urządzenia serii imageRUNNER ADVANCE używana jest funkcja <Scan and Send> (Zeskanuj i wyślij), a nazwa pliku w urządzeniu zawiera znaki diakrytyczne lub pewne symbole, np. znaki dwubajtowe, umlaut i/lub akcenty, dane w aplikacji mogą zostać odebrane nieprawidłowo i w urządzeniu zostanie wyświetlony komunikat o niepowodzeniu transmisji.

Przy określaniu nazwy pliku w urządzeniu należy wprowadzić nazwę pliku, korzystając z jednobajtowych znaków alfabetu łacińskiego lub jednobajtowych symboli (znaki ASCII).

UWAGA

Inne procedury rozwiązywania problemów z drukowaniem znajdują się w plikach pomocy lub na stronie pomocy technicznej aplikacji Canon Mobile Printing. Dostęp do strony pomocy technicznej można uzyskać poprzez dotknięcie opcji [App Support Site] (Strona pomocy technicznej aplikacji) na ekranie pomocy tej aplikacji.

Nie można drukować

  • W celu korzystania z funkcji drukowania należy wcześniej zainstalować w swoim urządzeniu przenośnym aplikację Canon Mobile Printing w wersji 2.0.0 lub nowszej.     - Dostęp do strony pobierania aplikacji Canon Mobile Printing można uzyskać poprzez wyszukanie hasła „Canon Mobile Printing” w serwisie Google Play.   - Jeśli zainstalowana wersja aplikacji Canon Mobile Printing jest nieaktualna, należy wykonać instalację aktualizującą w serwisie Google Play.
  • Aby drukować za pomocą urządzenia, w którym ustawiona jest funkcja zarządzania identyfikatorami działów, należy włączyć funkcję zarządzania identyfikatorami działów dostępną w aplikacji Canon Mobile Printing. Na ekranie [Preview] (Podgląd) aplikacji Canon Mobile Printing > ekran [Print Settings] (Ustawienia drukowania) włącz opcję [Dept. identyfikatorami działów].

Instalowanie/odinstalowywanie w środowisku wielu użytkowników

  • System operacyjny Android 4.2 i nowsze obsługują środowisko wielu użytkowników.
  • Jeśli inny użytkownik ma zainstalowaną aplikację Canon Scanning for Business, nie można zainstalować starszej wersji. Należy zainstalować najnowszą wersję.

Ograniczenia dotyczące korzystania z systemu Android 5.0

Podczas korzystania z tej aplikacji w urządzeniu z zainstalowanym systemem Android 5.0 należy pamiętać o poniższych kwestiach.

  • Jeżeli ta aplikacja zostanie wywołana ponownie w celu wyświetlenia podglądu danych ze wspólnego menu innej aplikacji podczas pracy tej aplikacji, podgląd danych może nie zostać wyświetlony prawidłowo w zależności od aplikacji, z której nastąpiło wywołanie. W takich przypadkach podgląd danych może zostać wyświetlony prawidłowo poprzez wywołanie tej aplikacji z innej aplikacji, gdy jest ona zamknięta.
  • Po ustawieniu opcji [Battery saver] (Oszczędzanie akumulatora) na [ON] (WŁ.) w systemie Android 5.0 operacje wykonywane przez procesor i przetwarzanie danych w tle są ograniczone przy niskim stanie naładowania akumulatora. W takiej sytuacji aplikacja może nie pracować prawidłowo. Należy używać aplikacji przy wystarczającym stanie naładowania akumulatora lub ustawić opcję [Battery saver] (Oszczędzanie akumulatora) na [Off] (Wył.).
  • Ta aplikacja nie obsługuje funkcji [Screen pinning] (Drukowanie zrzutu ekranu) w systemie Android 5.0. W przypadku ustawienia funkcji [Screen pinning] (Drukowanie zrzutu ekranu) na [ON] (WŁ.) i zablokowania ekranu aplikacji nie będzie można z niej korzystać. W takiej sytuacji należy zamknąć aplikację z poziomu listy zadań i uruchomić ją ponownie.
  • Po włączeniu funkcji [Cellular data] (Dane sieci komórkowej) i [Wi-Fi] (Wi-Fi) w ustawieniach sieciowych urządzenia przenośnego w środowisku, w którym nie można nawiązać połączenia z internetem przez Wi-Fi w intranecie, komunikacja z intranetem, wykrywanie urządzeń i skanowanie za pomocą aplikacji mogą być niemożliwe. W takich przypadkach należy wyłączyć funkcję [Cellular data] (Dane sieci komórkowej).
  • Canon
  • Dla biznesu
  • ...
  • Aplikacja skanująca do urządzeń przenośnych (Mobile Scanning App)