Współpracując z Canon firma Staples zwiększa dochody dzięki bardziej ukierunkowanemu podejściu do klienta

Staples to jeden z największych światowych dostawców materiałów biurowych, który ma ponad 2000 sklepów detalicznych w 27 krajach.

Pomimo globalnego sukcesu marki dział operacji detalicznych firmy Staples w Holandii stanął w obliczu niskich przychodów i spadającej popularności. W celu zachowania rentowności na konkurencyjnym rynku konieczne było przyjęcie podejścia bardziej ukierunkowanego na klienta. Firma potrzebowała bardziej zintegrowanego sposobu obsługi klientów w celu uzyskania większej spójności między ofertą sklepową i internetową. Rozwinięcie bezpośrednich kanałów marketingowych miało zapewnić personalizację oferty co ułatwiłoby pozyskanie klientów.

W celu przeprowadzenia analizy klientów firma Staples rozpoczęła współpracę z firmą Canon i jej działem CBS. Opierając się na opiniach klientów, firma Canon rozpoczęła tworzenie i rozszerzanie ogólnej wizji.

Staples-image1.jpg

– Potrzebowaliśmy konsultacji, aby poznać czynniki motywujące naszych klientów. Zależało nam na rozwiązaniu i strategii, ale te pojawiły się dopiero po zaangażowaniu specjalistów z firmy Canon.

Richard Houppermans, dyrektor ds. usług biznesowych