Dla biznesu

EO Grafiska

Podczas trwania projektu specjaliści z Canon udzielali bezcennych rad i wskazówek oraz chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami. O ile znaliśmy ogólny kierunek — w stronę firmy, w której druk to tylko jeden aspekt działalności — inicjatywy, takie jak EBBP dały nam narzędzia do opracowania konkretnych ofert.

Krister Mellström, Prezes

Założona w 1984 r. firma EO z siedzibą w Skarpnäck, na południe od Sztokholmu, zatrudnia 45 osób i obsługuje wielu klientów, w tym sieć telewizji kablowej Com Hem, Stockholm Capital i grupę finansową Nordea Bank. Druk offsetowy i cyfrowy pozostają podstawą działalności firmy, jednak obecnie EO Grafiska oferuje klientom coraz szerszy zakres usług komunikacji marketingowej — od kampanii reklamowych i korespondencji bezpośredniej, poprzez IT, fotografię i film, aż po opracowywanie, wykonywanie i monitorowanie kampanii wielokanałowych (cross-media).

W 2009 roku głównym wyzwaniem stojącym przed firmą EO Grafiska była reorganizacja obszaru druku cyfrowego. Firmie nie brakowało doświadczenia w dziedzinie produkcji cyfrowej (w 2002 r. przejęła lokalną firmę zajmującą się drukiem cyfrowym, a udział druku cyfrowego w produkcji wzrósł do pokaźnych 25%), jednak na przestrzeni lat inwestycje w rozwiązania cyfrowe nie nadążały za zmieniającymi się wymaganiami klientów firmy.

Firma postanowiła nawiązać współpracę z firmą Canon. Podczas serii regularnych spotkań — na początku cotygodniowych — Canon i EO wspólnie opracowały propozycję dla klientów i określiły inwestycje niezbędne do jej zrealizowania. Wspomagając ten proces, Krister Mellström i inni członkowie kierownictwa wzięli udział w organizowanych przez firmę Canon w ramach programu Essential Business Builder Program (EBBP) seminariach, poświęconych takim zagadnieniom jak postawy reklamodawców wobec druku i sposoby wdrażania usług web-to-print. — To było niezwykle cenne — mówi Mellström. — Na przykład, choć opracowaliśmy już własne rozwiązanie web-to-print, zdobyliśmy szerszą wiedzę na temat sposobów efektywnej reklamy usługi.

„Nowy wizerunek” EO Grafiska znacząco odbiega od walczącej o przetrwanie i skupionej na druku firmy EO sprzed zaledwie czterech lat — to odnosząca sukcesy, rentowna firma z większą liczbą pracowników i dopasowaną do rynku ofertą usług. To, co zaczęło się jako projekt reorganizacji drukarni cyfrowej, doprowadziło do reorganizacji całej firmy.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak współpraca z Canon pomogła firmie EO Grafiska wykorzystać posiadane zasoby z zakresu druku, wzornictwa i IT, aby zaoferować klientom nowe usługi cross-media.

Pobierz opis wdrożenia

Jakich produktów używają i z jakich usług korzystają?

Produkcyjne systemy cyfrowe na papier cięty

Zaprojektowane z myślą o druku komercyjnym i wewnętrznych działach druku, produkcyjne systemy cyfrowe na papier cięty zapewniają doskonałą jakość druku, nowe opcje cyklu pracy i rozbudowane opcje finiszingu.

Oprogramowanie do przygotowania kampanii marketingowych w różnych mediach

Zwiększenie nakładów druku i nowe strumienie przychodów dzięki możliwościom komunikacji wielokanałowej. Firma Canon oferuje szeroki zakres skalowalnych rozwiązań do obsługi wielu mediów, takich jak zdjęcia, filmy, spersonalizowane materiały internetowe, druk cyfrowy.

Kolejne kroki