Inteligentne książki – przyszłość branży wydawniczej

Dowiedz się, jak nowe modele dostarczania usług, stosowane przez platformy takie jak Spotify czy Netflix, torują drogę do nowych, rentownych źródeł przychodu

POBIERZ RAPORT

Wykorzystaj potencjał wielu platform dystrybucji treści jednocześnie

Dowiedz się, w jaki sposób dostawcy usług druku mogą odkryć książki na nowo i stworzyć nowe źródła przychodów.

Pobierz raport

Man reading book to daughter in a tent at home using phone light

Ewolucja drukowanych książek

My konsumenci jesteśmy coraz bardziej wymagający wobec marek. Oczekujemy, że będą one kształtować swoje oferty pod kątem naszych preferencji. Poza tym stajemy się niecierpliwi: zależy nam na szybkim dostępie, i to w czasie, który nam akurat odpowiada.

Tak wpływają na nas potężne i wszechobecne platformy cyfrowe. Istotny udział w kształtowaniu postaw konsumenckich ma firma Amazon, która w swojej działalności podważa wielowiekowy model handlu detalicznego. Netflix (o rosnącej liczbie 125 milionów subskrybentów) i inne platformy na żądanie zmieniły sposób, w jaki konsumujemy filmy i programy telewizyjne. Po zalogowaniu się do serwisu Spotify (170 mln użytkowników miesięcznie) każdego ranka widzimy spersonalizowane playlisty, „opracowane” na podstawie ostatnio słuchanych przez nas utworów. Firma Airbnb najpierw zrewolucjonizowała pojęcie gościnności, a teraz wprowadza program Airbnb Experiences, który umożliwi podróżującym zwiększenie aktywności podczas wakacji – kurs kaligrafii, naukę tańca malajskiego itp. Prezes Brian Chesky powiedział dziennikowi USA Today, że firma postrzega to jako szansę zaistnienia na rynku w wymiarze podobnym do tego, jaki stał się udziałem firmy Amazon.

Spersonalizowane oferty sprawiają, że czujemy się traktowani wyjątkowo, ale jednocześnie płacimy za to pewną cenę - dzielimy się swoimi danymi osobowymi. Nasza historia przeglądania i sposób robienia zakupów zasilają algorytmy, dzięki którym firmy mogą tworzyć dla nas nowe, spersonalizowane propozycje. Jest to jednak cena, którą większość z nas nie ma oporów zapłacić.

Discover the future of books with end-to-end digital printing solutions that drive new revenue streams.

Nowatorskie podejście do usług drukowania książek

Choć strategia wejścia na rynek detalicznej książki opracowana przez Amazon była rewolucyjna, to interesariusze zaangażowani w szerszy proces wydawania książek jeszcze nie wymyślili formuły na dostosowanie głównego produktu – samej książki – do podbijającej świat indywidualizacji.

Nie chodzi o to, że branża zaniedbała technologię cyfrową. W ostatniej dekadzie wydawcy, dostawcy usług druku i rozwiązań w zakresie technologii cyfrowej utworzyli „trójkąt specjalistycznej wiedzy”, aby zapoczątkować rewolucję w zakresie cyfrowego druku książek. Drukowanie w oparciu o szacunkową ocenę zostało zastąpione zoptymalizowanymi modelami produkcji i dystrybucji na żądanie, które zmniejszają ryzyko i zapobiegają przepełnianiu magazynów.

Co więcej, rozwiewając obawy o przejęcie rynku przez e-booki, drukowana książka przeżywa odrodzenie, ponieważ konsumenci cierpiący na „cyfrowe przeciążenie” doceniają książki w fizycznej formie. Światowy rynek, którego wartość wynosi 151 mld USD, jest trzykrotnie większy od przemysłu muzycznego.

Jednakże, przeszłe i obecne wyniki wydajności nie są wystarczającą gwarancją podobnych rezultatów w przyszłości. Rewolucja w zakresie produkcji cyfrowej zmieniła status quo, ale to nie „restart” będzie napędzał przyszły wzrost. Nowa generacja czytników jest przystosowana do oglądania treści na wielu urządzeniach jednocześnie – w formie tekstowej, dźwiękowej lub filmowej. – Sposób czytania książek znacząco się zmienił. Dotyczy to mediów i formatu, czasu i miejsca, kolejności i spontaniczności, czasu trwania i postrzeganej wartości – stwierdził autor Peter Fisk podczas Future Book Forum, wydarzenia organizowanego przez Canon.

Nasze wyobrażenia o tym, czym jest książka, muszą ewoluować, aby odzwierciedlić te zmiany. Książki jutra zapewnią spersonalizowane wrażenia, łączące w sobie wciągające i namacalne właściwości fizycznej książki z potencjałem formatów cyfrowych, które są natychmiast dostępne, konfigurowalne, wydajne i podlegające aktualizacji.

Książka nie jest już „produktem". Jest „usługą obejmującą treść”, która przekształciła się w „inteligentną książkę”.

Young woman reading book on stool

Co to jest książka inteligentna?

Zadaliśmy to pytanie ponad 300 ekspertom ds. innowacji, wydawcom, drukarzom i technologom podczas Canon Future Book Forum w 2017 roku. Respondenci uznali, że książka inteligentna musi być:

Zorientowana na użytkownika: kształtująca treści według specyficznych potrzeb i preferencji czytelnika, zapewniająca treści w dowolnym miejscu i czasie za pomocą platform fizycznych i cyfrowych.

Otwarta i dostępna: zapewniająca szybki, otwarty dostęp do treści jak najszerszemu gronu odbiorców, ograniczająca bariery związane z wejściem na rynek w kontekście kosztów i położenia geograficznego. Jest wieloplatformowa, typu open source i „zawsze obecna”.

Mogąca odczytać myśli konsumenta: dostarczanie treści powinno być dostosowane do konkretnej osoby, w oparciu o uzyskane przez wydawcę dane dotyczące zachowania, zainteresowań i preferencji. Treść musi być dynamiczna – przestarzałe treści odejdą w zapomnienie.

Wciągająca: fizyczna książka to tylko jeden element w kompleksowym pakiecie usług, trampolina do innych formatów i wątków treści.



SEDNO INTELIGENTNEJ KSIĄŻKI STANOWI DOSTARCZENIE WŁAŚCIWYCH TREŚCI NA CZAS

Peter Fisk, GeniusWorks

Cyfrowy druk książek jest rzeczą fundamentalną

Branża jest jeszcze kilka kroków od tworzenia takich całościowych produktów, ale sposób rozumowania jest niepodważalny: tradycyjne i cyfrowe, statyczne i dynamiczne treści będą się uzupełniać i zapewniać atrakcyjniejsze doznania, a zyski rosnąć. Procesy druku cyfrowego mają kluczowe znaczenie dla procesu wykorzystywania bieżących możliwości. Jednak wydawcy i drukarnie muszą zdać sobie sprawę z następujących rzeczy: po pierwsze druk cyfrowy oferuje coś więcej niż tylko poprawę wydajności; po drugie, odkrycie możliwości związanych z drukiem wymaga jeszcze ściślejszej współpracy między wydawcami i drukarniami.

Dowiedz się, w jaki sposób odkryć książki na nowo i stworzyć nowe źródła przychodów

Podobne rozwiązania

Dodatkowe informacje

Dowiedz się, co zrobić, aby cyfrowy druk książek stał się źródłem nowych przychodów dla Twojej drukarni

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Polityka prywatności
  • Najszybciej jak to możliwe
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +48

Zostaw nam swoją wiadomość. To pomoże nam lepiej przygotować się do rozmowy.

Dziękujemy

Nasz konsultant oddzwoni do Ciebie

[TIME]

Do usłyszenia

Przepraszamy

Błąd