Kancelaria elektroniczna
Pracuj szybciej, obniżaj koszty, podnoś poziom usług i przetwarzaj korespondencję w bardziej wydajny sposób
Dowiedz się, jak przeprowadzić projekt cyfrowej transformacji w firmach działających w oparciu o model hybrydowy
Skoro 70% inicjatyw podejmowanych w tym obszarze kończy się niepowodzeniem, co może zrobić dział IT, aby wspomóc realizację programu cyfrowej transformacji?
Technologie cyfrowe nie są już wyłącznie domeną działu IT – większość nowoczesnych firm korzysta obecnie z rozwiązań cyfrowych w ramach całej organizacji. Jednakże, realizacja udanych projektów transformacji wciąż pozostaje w dużej mierze zależna od jego wsparcia. IDC przewiduje, że 70% inicjatyw związanych z wdrożeniem strategii cyfrowej transformacji zakończy się niepowodzeniem. Jak zatem należy przeprowadzić firmę przez proces zmian, aby zapewnić płynne przejście na technologie cyfrowe?
Wdrożenie programu transformacji IT wymaga zrozumienia, że w procesie tym ważna jest nie tylko realizacja samego celu, jakim jest osiągnięcie pełnej cyfryzacji, ale także jego przebieg. Wiele firm funkcjonuje obecnie w środowisku hybrydowym, korzystając zarówno z infrastruktury dostępnej na miejscu, jak również z rozwiązań opartych na chmurze czy usług outsourcingowych. Ponieważ coraz więcej organizacji zmierza w kierunku cyfryzacji procesów biznesowych, jednym z kluczowych zadań działu IT jest połączenie nowego i starego: optymalizacja i aktualizacja obecnych systemów przy jednoczesnym modernizowaniu posiadanych już od dłuższego czasu rozwiązań informatycznych i wdrażaniu nowych technologii.
Firmy, które znajdą sposób, by sprawnie poruszać się pomiędzy systemami opartymi na chmurze a rozwiązaniami dostępnymi w ramach lokalnej infrastruktury, mają duże szanse powodzenia. Przyjęcie modelu hybrydowego będzie również wymagało od firm wypracowania procesów, które pozwolą równoważyć zapotrzebowanie na informacje w formie papierowej i cyfrowej. Rolą działu IT byłoby więc zaprojektowanie rozwiązań, które będą wymuszać na pracownikach korzystanie z właściwego procesu w odpowiednim momencie. Skuteczna strategia sprawi również, że te pozornie rozbieżne procesy zostaną sprawnie zintegrowane.
To wszystko pokazuje, jak ważna jest rola działu IT w procesie cyfrowej transformacji, który nie tylko wspiera firmę na drodze zmian, ale również dba o odpowiednie funkcjonowanie istniejącej infrastruktury na codzień. Dział musi mieć pewność, że system zarządzania zmianami IT jest wystarczająco solidny, by sprawdzić się w przypadku różnego rodzaju presji. Ponadto system musi być na tyle elastyczny, by umożliwiał usuwanie nieprzewidzianych przeszkód.
W miarę osiągania postępów na drodze do cyfrowej transformacji, firmy muszą przygotować się na wzrost poziomu automatyzacji. Dział IT musi być w stanie integrować starsze systemy z nowymi technologiami. Jest to niewątpliwie duże wyzwanie.
Jednak dzięki nowym procesom, które mają odciążać pracowników od powtarzalnych, niewymagających zadań, zespoły mogą zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu. To z kolei pomaga uwolnić ich potencjał i wykorzystać go przy realizacji bardziej kreatywnych, satysfakcjonujących zadań o strategicznym wymiarze dla organizacji.
Jednak te nowe, zautomatyzowane procesy muszą być zgodne z funkcjonującymi już systemami pracy. Dział IT musi ściśle współpracować z kluczowymi interesariuszami, aby cel wdrożenia nowej technologii i sposób jej integracji w ramach codziennej działalności nie budziły żadnych wątpliwości.
Co najmniej 67% tego typu projektów jest wycofywanych lub ocenianych jako porażki. Aby uniknąć typowych pułapek związanych z projektami transformacji cyfrowej, dyrektorzy ds. informacji (CIO) muszą stworzyć odpowiednią strategię, która uchroni ich projekt przed niepowodzeniem. Jasne, oparte na procedurach, wieloetapowe podejście do transformacji systemów IT pozwoli zapobiec licznym problemom, które mogą być trudne do rozwiązania przez niedostatecznie przygotowany zespół.
Pracuj szybciej, obniżaj koszty, podnoś poziom usług i przetwarzaj korespondencję w bardziej wydajny sposób
Usprawnij proces rozliczania należności dzięki usprawnionym mechanizmom kontrolnym i większej wydajności
Odkryj szybszy system pracy możliwy dzięki wydajnemu przetwarzaniu i łatwemu dostępowi mobilnemu
W przypadku 53% organizacji za programem transformacji biznesowej stoi potrzeba optymalizacji procesów wewnętrznych.
Poznaj 4 trendy, które mają wpływ na politykę obiegu dokumentów i informacji w miejscu pracy.
Tylko w tym roku liczba wyszukiwań w internecie haseł związanych z cyfryzacją biznesu wzrosła o 30% i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał spowolnić.
W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą przygotować się do projektu transformacji biznesu, by odnieść sukces?