Kancelaria elektroniczna
Pracuj szybciej, obniżaj koszty, podnoś poziom usług i przetwarzaj korespondencję w bardziej wydajny sposób
Tylko 38% tradycyjnych przedsiębiorstw ma strategię cyfrową – dowiedz się, jak rozpocząć ten proces już dziś.
Transformacja cyfrowa nadal jest modnym tematem. Liczba wyszukiwań tego terminu w Internecie wzrosła w tym roku o ponad 30%, a globalne wydatki na transformacje mają sięgać 1,7 biliona dolarów do końca 2019 roku. Mimo to, badanie dotyczące stanu cyfrowej transformacji firm przeprowadzone przez IDG w 2018 r. ujawniło, że choć 95% start-upów posiada plany związane z wdrożeniem rozwiązań cyfrowych, to liczba ta spada do 87% w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw założonych 50 lat temu lub wcześniej. Co więcej, jedynie 38% tradycyjnych przedsiębiorstw przyjęło strategię cyfrową, co dowodzi, że jej realizacja jest dużym wyzwaniem dla większych firm.
Organizacje, które odniosły sukces, nie boją się zmian. W ciągu ostatnich kilku dekad musiały stawiać czoła licznym wyzwaniom – od wczesnego etapu rewolucji internetowej po rozwój e-commerce. Jak zatem firmy mogą poradzić sobie z kolejnym wielkim wyzwaniem – transformacją cyfrową?
Wszystkie zmiany wiążą się z wyzwaniami, ale zarządzanie transformacją wymaga także specjalistycznych umiejętności i wiedzy. Konsolidacja pilnych potrzeb biznesowych – napędzana przez popyt i wewnętrznych interesariuszy mających długoterminowe ambicje biznesowe – jest kluczem do udanej transformacji.
Cel biznesowy nie musi oznaczać natychmiastowego wprowadzania szeroko zakrojonych rozwiązań cyfrowych. Wymóg totalnej reorganizacji cyfrowej może wywierać nadmierną presję na przedsiębiorstwa, które w efekcie próbują zautomatyzować wszystkie procesy biznesowe w ramach jednego projektu. Takie podejście może prowadzić do realizacji kosztownych i czasochłonnych projektów, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
Warunkiem udanej transformacji cyfrowej jest zidentyfikowanie w pierwszej kolejności obszarów, w których zmiany cyfrowe mogą przynieść najlepsze efekty w krótkim terminie. Wszystko po to, by położyć solidny fundament pod bardziej zaawansowane procesy, umożliwiające na przykład wprowadzenie większej automatyzacji.
Wszystkie działy w firmie liczą na postęp, który obiecują technologie cyfrowe. Od cyfrowych zmian w pracy działu HR po transformację marketingu – nowe możliwości można odnaleźć wszędzie. Nie oznacza to jednak, że wszystko musi się wydarzyć od razu – taki sposób myślenia to błąd, który popełnia zbyt wiele firm.
Ostatecznie, w pewnym momencie we wszystkich procesach będzie można czerpać korzyści z cyfrowej automatyzacji. Jednak próby technologicznej przebudowy całej firmy w ramach jednego projektu mogą w krótkim terminie odbić się na wynikach biznesowych. Transformacja cyfrowa powinna usprawnić system pracy, zoptymalizować istniejące procesy, poprawić jakość obsługi klientów czy zwiększyć wewnętrzną wydajność. Aby tak się stało, musi stanowić część długofalowej strategii umożliwiającej wprowadzanie szeroko zakrojonych rozwiązań cyfrowych. Należałoby przy tym uwzględnić hybrydowy model działania nowoczesnych środowisk biurowych, w którym procesy cyfrowe i analogowe ze sobą współistnieją.
Projekt cyfrowej transformacji wymaga zastosowania wieloetapowego, stopniowego podejścia. Należy się przy tym wystrzegać pokusy poszukiwania natychmiastowych rozwiązań wszystkich problemów, z którymi boryka się organizacja. Podsumowując: firmy nie powinny spieszyć się z wprowadzaniem zmian obejmujących wszystkie działy, jednak powinny rozpoznać obszary wymagające usprawnień i nadać im odpowiedni priorytet.
W rezultacie transformacja cyfrowa powinna umożliwić organizacjom automatyzację i digitalizację kluczowych procesów, a jednocześnie poprawę wydajności tradycyjnych, niecyfrowych systemów pracy. Oczywiście przejście przez projekt transformacji to proces rozłożony w czasie, jednak celem do którego organizacje powinny zmierzać jest dojście do punktu, w którym technologia cyfrowa ostatecznie stanie się domyślnym sposobem działania. Jednak obecnie, w 2018 r., poszczególne procesy po prostu nadal będą się łączyć w sposób, który powoli, ale konsekwentnie będzie zwiększać zadowolenie klientów i pracowników oraz umożliwi firmom usprawnienie działania i uniknięcie zakłóceń podczas szybszego i efektywniejszego tworzenia wartościowych produktów i usług.
Pracuj szybciej, obniżaj koszty, podnoś poziom usług i przetwarzaj korespondencję w bardziej wydajny sposób
Usprawnij proces rozliczania należności dzięki usprawnionym mechanizmom kontrolnym i większej wydajności
Odkryj szybszy system pracy możliwy dzięki wydajnemu przetwarzaniu i łatwemu dostępowi mobilnemu
W jaki sposób przedsiębiorstwa mogą przygotować się do projektu transformacji biznesu, by odnieść sukces?
Poznaj 4 trendy, które mają wpływ na politykę obiegu dokumentów i informacji w miejscu pracy.
Na drodze do cyfrowej transformacji sukces odniosą te firmy, które będą osiągać cele krok po kroku, koncentrując się najpierw na najbardzej kluczowych procesach.
Dowiedz się, jak dzięki wykorzystaniu nowych technologii firmy mogą otrzymywać wyższe noty od klientów.