GRAPHIC ARTS

Dlaczego marki i konsumenci mają większe zaufanie do materiałów drukowanych niż cyfrowych?

Rozwijaj swoją ofertę, wykorzystując możliwości druku cyfrowego.

POBIERZ PRZEWODNIK

Branża kreatywna dziś i jutro

Branża kreatywna w Europie generuje rokrocznie 535,9 mld euro – odkryj nowe możliwości wykorzystania druku cyfrowego i zdobądź swój udział w tym rynku.

Pobierz przewodnik

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Druk w marketingu – statystyki

Nie ulega wątpliwości, że technologie cyfrowe zrewolucjonizowały sposób realizacji działań marketingowych w firmach, jednakże między innymi z powodu często występujących sytuacji kryzysowych związanych z wykorzystaniem mediów online, zarówno marki, jak i konsumenci postanowili na nowo zorientować się na druk. Co jeszcze przemawia na korzyść tradycyjnych nośników?

  • 60% materiałów marketingowych wysyłanych tradycyjną pocztą jest otwieranych natychmiast po otrzymaniu.
  • Kolejnych 20% jest otwieranych w ciągu 28 dni.
  • Odbiorcy wchodzą w interakcję z tradycyjną przesyłką reklamową średnio około 4 razy.

Roczny raport na temat marketingu bezpośredniego organizacji Joint Industry Committee (JICMAIL) 2018


Druk w marketingu bynajmniej nie pozostał w tyle, lecz zachował swoje znaczenie jako kanał komunikacji z odbiorcami i wciąż ma się dobrze:

  • 79% osób nadal czyta drukowane gazety, a 82% – drukowane magazyny
  • Reklamy w drukowanych magazynach są przez czytelników odbierane jako mniej inwazyjne niż reklamy w internecie – 32% vs 26%.
  • Badania firmy Kantar „Trust in News” z 2017 r. pokazują, że 72% osób ma zaufanie do treści publikowanych w czasopismach informacyjnych.

Graphicarts Promotion Video Still

Technologia zmienia sposób, w jaki ludzie wykonują swoją pracę. Firmy Canon i Microsoft połączyły siły podczas jednego z wydarzeń dla branży marketingu (D&AD Festival 2017), aby pokazać jak innowacyjne technologie mogą ze sobą współpracować, tworząc kreatywne środowisko pracy.

Obejrzyj film

W świecie opanowanym przez fake news, druk buduje większe zaufanie

Z danych branżowych jasno wynika, że druk w marketingu ma się dobrze, nawet teraz, gdy komunikacja z odbiorcami zdominowana jest przez media cyfrowe. Dlaczego konsumenci mają większe zaufanie do druku i w jaki sposób dostawcy usług druku (PSPs) mogą to wykorzystać, aby rozszerzyć swoją ofertę?

– To, co charakteryzuje materiały drukowane to swoista trwałość i wiarygodność, co nie zawsze można odnieść do treści cyfrowych – mówi Ashley Norris, konsultant ds. treści w Content Marketing Association. – Reklamodawcom nadal zależy, aby odbiorcy kojarzyli ich z materiałami wysokiej jakości – dodaje Ashley.

Według danych firmy DMA 56% osób uważa, że najbardziej wiarygodną formą komunikacji marketingowej jest druk. – Tradycyjne materiały drukowane zapewniają konsumentom bardziej spersonalizowane doświadczenie. Stanowią coś namacalnego, z czym można wejść w interakcję, zabierać ze sobą, i do czego można powrócić w dowolnym momencie – mówi Rachel Aldighieri, dyrektor zarządzająca DMA.

– Potwierdzają to wyniki badań zawarte w raporcie rocznym organizacji JICMAIL, które pokazują stopień zaufania, jakim konsumenci wciąż darzą materiały drukowane. Osobiste doświadczenia, jakie wówczas powstają są czymś, czego specjaliści ds. marketingu nie powinni lekceważyć – dodaje Rachel.

Jest to coś, czego cyfrowe nośniki nie są w stanie zaoferować. Dostawcy usług druku (PSP) mogą dostarczać klientom biznesowym doskonałe materiały realizujące cele komunikacyjne.ich marki. Możliwości kreatywnego wykorzystania druku sprawiają, że to, co dotąd szybko lądowało w koszu, może stać się skutecznym narzędziem w rękach marketingu, przyciągającym nowych klientów.

Zaufanie do materiałów drukowanych oraz ich trwałość to cechy, które odróżniają je od treści na nośnikach cyfrowych.

Ashley Norris, konsultant ds. treści w Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Umarł druk, niech żyje druk cyfrowy

Nie jest powiedziane, że druk i technologie cyfrowe wzajemnie się wykluczają. Tak naprawdę tworzą zgrany tandem, zwłaszcza jeśli wykorzystywane są w służbie komunikacji biznesowej. Technologia cyfrowa może pomóc w szybszym, bardziej elastycznym i łatwiejszym zarządzaniu drukiem. Z kolei druk może zapewnić wszystko to, co wiąże się z wieloletnią, sprawdzoną w praktyce autentycznością.
– Najlepsze kampanie obejmują wszystkie rodzaje mediów – mówi Ashley Norris. – Chciałabym widzieć bardziej zintegrowane kampanie, na przykład takie, w których reklama drukowana zawiera wysokiej jakości grafiki, a przekaz zawarty na nośniku tradycyjnym jest po odpowiedniej obróbce serwowany w kanałach cyfrowych.
Wielu członków stowarzyszenia Content Marketing Association (CMA) właśnie tak podchodzi do tematu.

Odkryj możliwości druku, które naprowadzą Cię na właściwą strategię rozwoju.

Podobne rozwiązania

Dodatkowe informacje


Dowiedz się, w jaki sposób technologie druku cyfrowego mogą budować Twoją przewagę nad konkurencją.


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
  • Canon
  • Biznes
  • ...
  • Podejście marek i konsumentów do druku cyfrowego