najlepszefoto.pl case study

Opis wdrożenia Canon Océ Colorado 1640 w Studio Bell

Cel
Usprawnienie produkcji i optymalizacja procesów druku fototapet dla firm. Utrzymanie powtarzalności kolorystycznej i zwiększenie szybkości oraz przejście na technologię ekologiczną.

Wyzwania
• Poprawa szybkości produkcji
• Utrzymanie powtarzalności kolorystycznej każdego brytu fototapety
• Większa niezawodność i ograniczenie błędów podczas montażu
• Optymalizacja kosztów druku

Efekty
4-krotne zwiększenie wydajności druku, osiągnięcie powtarzalności kolorystycznej na każdym brycie fototapety oraz zachowanie ekologiczności wydruków..

Korzyści
• Zwiększenie nakładów produkcyjnych
• Wzrost wydajności
• Powtarzalność kolorystyczna

Początki i wyzwania

Studio Bell powstało jako studio graficzne w 1998 roku w Warszawie. Założona przez Bartosza Świderskiego pracownia, początkowo zajmowała się drukiem materiałów mało- i średnioformatowych. Zaledwie po kilkunastu miesiącach, w 1999 r., Studio Bell zainwestowało w nowe maszyny do produkcji materiałów graficznych w wielkim formacie, dzięki czemu rozpoczęto realizację zamówień wielkoformatowych dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Kluczowymi produktami w ofercie Studia Bell były materiały reklamowe, elementy dekoracyjne dla biur i oznaczenia targowe. Dominującą technologią druku był solwent, który jednak z biegiem lat przejawiał znaczące ograniczenia produkcyjne. W tym samym czasie Studio Bell pozyskiwało coraz więcej zamówień na druk fototapet, które ostatecznie zdominowały ofertę firmy. Wobec ograniczeń technologicznych lateksu i coraz większej świadomości ekologicznej klientów, Świderski rozpoczął poszukiwanie nowej technologii do produkcji profesjonalnych fototapet.

"Mieliśmy problemy z kolorystyką i pasowaniem brytów, także jeśli chodzi o geometrię wydruków. W praktyce pojawiało się coraz więcej niewiadomych, które podczas montażu fototapety mogły nas zaskoczyć i spowodować, że prace będzie trzeba powtarzać".

W maju 2017 r. Studio Bell podjęło decyzję o inwestycji w najnowszy ploter Océ Colorado 1640 z innowacyjną technologią UVgel. Oczekiwania były jasne: zwiększona szybkość druku, lepsza powtarzalność kolorystyczna i ekologiczność.

Nowy rozdział w produkcji fototapet.

"Zdecydowaliśmy się na inwestycję w Colorado jako pierwsi w Polsce. Decyzja była podyktowana tym, że urządzenie to daje nam szansę na eliminację wszystkich wad dotychczasowej technologii lateksowej" - przyznaje Bartosz Świderski.

Océ Colorado 1640 to urządzenie innowacyjne pod względem sposobu nakładania tuszu, który ma postać żelu, nie jest to więc płynna substancja. Jest ona upłynniana tylko i wyłącznie w głowicy na czas formowania kropli, dzięki czemu może być utrwalona już na nośniku.
Utrwalanie odbywa się za pomocą lampy UV LED w niskiej temperaturze, dzięki czemu temperatura medium nie przekracza 30-kilku stopni, co jest wielkim problemem lateksu, gdzie temperatury przekraczają 80 stopni.
"Ponieważ jest to technologia piezoelektryczna, głowica Colorado odznacza się dużą powtarzalnością formowania kropli i celności plasowania tej kropli. Co więcej, średnica kropli jest podawana w setnych milimetra, podobnie jak precyzja jej trafienia - i ta maszyna, przy sporej prędkości druku, osiąga właśnie taką precyzję" - podsumowuje Świderski.
Właściciel Studia Bell docenia również innowacyjny system zasilania w atrament.
"Cały kartridż jest aplikowany jednorazowo - nie ma żadnych pozostałości po zużytych atramentach, co jest dużym problemem w maszynach lateksowych, gdzie atramenty nie są duże i wydrukowanie – za jednym razem – kilkudziesięciu metrów kwadratowych powodowało, że trzeba było wyjmować kartridże z pozostałością poprzedniego tuszu. Co więcej, koniec atramentu w trakcie drukowania był bardzo mocno widoczny na wydruku" - wspomina Świderski.

"Technologia piezoelektryczna odznacza się dużą powtarzalnością formowania kropli i celności plasowania tej kropli. Co więcej, średnica kropli jest podawana w setnych milimetra, podobnie jak precyzja jej trafienia - i ta maszyna, przy sporej prędkości druku, osiąga właśnie taką precyzję"

Rewolucyjna wydajność.

Czy jest uniwersalny przepis na sukces i założenie własnej firmy? Na to pytanie Jurkowska nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Według założycielki maptu.pl jest kilka czynników, które – z perspektywy kilku lat prowadzenia działalności – pomagają w realizacji własnych pasji młodym, przedsiębiorczym osobom, poważnie myślącym o przejściu na swoje. 

„Wydaje mi się, że najważniejszy jest oryginalny pomysł i wiara w swoje możliwości. Jestem osobą zadaniową więc obieram sobie cel i do niego dążę. Ważne, żeby się nie bać, bo ten lęk najczęściej wynika z niewiedzy i strachu przed czymś nowym. Nie możemy unikać nowych wyzwań, dlatego moją złotą zasadą jest uczyć się, rozwijać, szukać i dążyć do celu”.

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje.

Kontakt