BUSINESS BYTES

IoT wzbogaca doświadczenia

  • Opublikowano 2 lat(a) temu
  • 3 min lektury

Internet Rzeczy wydaje się stosunkowo nową koncepcją, choć 9 kwietnia 2015 r. obchodziliśmy już piąty Internet of Things (IoT) Day — ogólnoświatowe wydarzenie dla przedsiębiorców, liderów biznesu i obywateli, podczas którego omawiane są nowe pomysły na jego wykorzystanie.

W trakcie tegorocznych spotkań, w tym konferencji krajowych, globalnych czatów i interaktywnego tweetowania, widać było siłę oddziaływania tej szybko rozwijającej się koncepcji. W jaki sposób firmy i innowatorzy przesuwają granice między produktami i usługami połączonymi z Internetem? W jaki sposób nowa fala IoT wzbogaci doświadczenia konsumentów?

Przygotowania do IoT Day przyczyniły się do nawiązania wielu partnerskich relacji. Firma IBM ogłosiła, że w ciągu pięciu najbliższych lat planuje wydać 5 mld USD na nowy dział IoT. Oprócz tego zamierza nawiązać bliską współpracę z Weather Company, aby w czasie rzeczywistym zapewniać firmom informacje pogodowe i tym samym umożliwić im podejmowanie decyzji opartych na wiedzy. W tym celu możliwości IBM w zakresie danych masowych („big data”) i opracowywania analiz zostaną połączone z wiedzą specjalistyczną i systemem dystrybucji danych Weather Company.

Tymczasem Intel i specjalizująca się w płatnościach firma Ingenico zamierzają połączyć technologie firmy Intel i akceptacji bezpiecznych płatności Ingenico Group na potrzeby Internetu Rzeczy, aby stworzyć tablet mobilny, który będzie obsługiwał płatności EMV i NFC. W ten sposób firmy chcą przygotować grunt pod kolejne usługi o wartości dodanej związane z innymi urządzeniami -, inteligentnymi automatami, kioskami i cyfrowym oznakowaniem.

Wiele z zalet IoT dotyczy korzyści biznesowych, takich jak analiza w czasie rzeczywistym, która umożliwia poprawę procesów w łańcuchu dostaw, a także analiza biznesowa pozwalająca na lepsze dopasowanie stanów magazynowych do potrzeb klientów. Internet Rzeczy staje się naprawdę interesujący i sprzyja poprawie jakości obsługi klienta.

Wytwórnia Disneya używa inteligentnej bransoletki MagicBand do pomiarów telemetrycznych w czasie rzeczywistym, które pozwalają analizować przepływ ludzi w parkach tematycznych. A gdyby tak klienci wiedzieli, kiedy dostępne są określone atrakcje lub kiedy można osobiście spotkać postaci z filmów Disneya? Firma FedEx wdrożyła czujniki sieciowe, aby śledzić paczki i udoskonalić proces dostaw. Oprócz tego zapewnia klientom spersonalizowane informacje o ich cennych przesyłkach.

Bieżące zastosowania pokazują, że Internet Rzeczy zapewnia korzyści zarówno firmom, jak i klientom. Konsumenci stracą zainteresowanie markami, które używały informacji z czujników tylko do rejestrowania, monitorowania, analizowania i promowania kolejnych ofert. Aby w pełni wykorzystać IoT, przedsiębiorstwa muszą poświęcać tyle samo uwagi doświadczeniom klientów, co szerszym korzyściom biznesowym.

Organizacje już teraz muszą zmienić swoje podejście. Intel szacuje, że do 2020 r. będzie aż 200 miliardów połączonych rzeczy, czyli 26 na każdego człowieka na Ziemi. Altimeter Group sugeruje pięć najlepszych sposobów używania czujników przez firmy dla wspólnych korzyści marek i konsumentów w całym procesie obsługi klienta:


  • • Nagradzanie — poprzez promowanie, przekształcanie w grę i rozrywkę.
  • • Informowanie — na potrzeby zakupów, oceny, monitorowania i pozyskiwania wiadomości.
  • • Ułatwianie — uproszczenie zawierania transakcji, uwierzytelniania i interakcji.
  • • Świadczenie usług — w celu prewencyjnej i reaktywnej pomocy oraz zachowywania dotychczasowych klientów.
  • • Wprowadzanie innowacji — w celu pozyskiwania informacji zwrotnych, dostosowywania i rozwoju produktów.

Komunikat przeznaczony dla liderów cyfrowych jest prosty — IoT zapewnia ogromną wiedzę. Organizacje mogą wykorzystać ją do opracowywania usług, które zwiększą zaangażowanie i poprawią jakość obsługi klientów, potwierdzając, że ich zdanie rzeczywiście jest ważne.


[Źródła]

IBM i The Weather Company:
http://www.digitaltrends.com/home/ibm-internet-of-things-push/

Intel oraz Ingenico:
http://www.retailcustomerexperience.com/news/ingenico-intel-to-work-on-products-for-the-internet-of-things/

Informacje o firmach Disney i FedEx:
http://www.forbes.com/sites/teradata/2015/03/13/how-disney-fedex-create-value-at-the-corner-of-customer-experience-and-the-internet-of-things/

Badania firmy Altimeter:
http://www.altimetergroup.com/2015/03/new-research-customer-experience-in-the-internet-of-things/

Badania firmy Intel:
http://www.intel.com/content/www/us/en/internet-of-things/infographics/guide-to-iot.html