Rozgrzewka przed Mistrzostwami Świata IAAF w Moskwie: wskazówek na temat fotografii sportowej udzielił Eddie Keogh, Canon Explorer

Warszawa, 13 sierpnia 2013 r. - Canon, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do przetwarzania obrazu, występuje w roli sponsora zawodów IAAF World Athletics Series podczas Mistrzostw Świata IAAF, które odbywają się w Moskwie w dniach 10-18 sierpnia 2013 r.

Firmie Canon zależy na tym, aby fani z całego świata mogli poczuć atmosferę globalnych wydarzeń sportowych za pośrednictwem fascynujących obrazów. Aby uświetnić tę okazję i podkreślić nasze zaangażowanie w światowy sport, połączyliśmy siły z należącym do grona Canon Explorers profesjonalnym fotografem, Eddiem Keogh, który ujawni tajniki robienia ostrych zdjęć akcji.

Eddie Keogh_image.jpg
fot. Eddie Keogh. Canon Explorer

Oto najważniejsze wskazówki Eddiego Keogh, które pomogą fotoamatorom uwiecznić szybkość, umiejętności i emocje podczas każdych zawodów lekkoatletycznych:

  1. Zatrzymaj akcję. „Do fotografowania sprinterów, takich jak Usain Bolt, niezbędna jest szybka migawka. Dla mnie minimum to 1/1000 sekundy, a przy dobrym świetle można jeszcze bardziej skrócić czas ekspozycji”.
  2. Wysoka czułość ISO. „Podczas fotografowania w słabym świetle będziesz potrzebował wysokiego ustawienia ISO (określającego czułość na światło). Większość współczesnych aparatów robi doskonałe zdjęcia nawet przy ustawieniu 3200 ISO, więc podkręć czułość, aby skrócić czas otwarcia migawki”.
  3. Wyczuj kulminacyjny moment. „Niezależnie od tego czy chodzi o skoczka wygiętego nad poprzeczką, czy o dyskobola wypuszczającego z dłoni dysk, zawsze staraj się uchwycić tę chwilę, w której cały stadion wstrzymuje oddech”.
  4. Długie obiektywy. „Ponieważ nigdy nie możemy być tak blisko akcji, jak byśmy chcieli, długi obiektyw to konieczność – a rozmyte tło podkreśli temat zdjęcia”.
  5. Zawsze sprawdzaj tło. „Nie ma nic gorszego, jak odkryć na ulubionym zdjęciu tyczkę wystającą zza czyjejś głowy albo porządkowych we fluoroscencyjnych kamizelkach”.
  6. Panoramowanie. „Jeśli znajdziesz się z boku akcji, wydłuż czas otwarcia migawki (od 1/10 do 1/60 sekundy) i podążaj za sportowcem płynnym, poziomym ruchem, trzymając palec na spuście”.
  7. Emocje. „Najlepsze zdjęcia są pełne emocji, więc zastanów się, gdzie ich szukać – prawdopodobnie nie na linii mety, ale 10 lub 20 metrów dalej. I choć zdjęcia zwycięzców mogą podnosić na duchu, porażka często ma większą siłę przekazu”.
  8. Różnicuj kąty. „Celuj wyżej, aby pozbyć się kłopotliwego tła lub niżej, aby uchwycić atmosferę na stadionie albo znaleźć ciekawe ujęcie – na przykład sylwetki skoczków wzwyż na dramatycznym tle nieba. Fotografowanie z boku sprawdza się w przypadku biegów przez płotki i skoku w dal, a zdjęcia z tyłu dobrze oddają moment, w którym oszczepnik wykonuje rzut”.
  9. Niech deszcz nie schłodzi Twojego entuzjazmu. „Zabezpiecz aparaty i fotografuj dalej: deszcz często dodaje dramatyzmu sportowym zmaganiom”.
  10. Zdalne sterowanie. „Nadajniki radiowe pozwalają zbliżyć się do akcji bez przeszkadzania sportowcom. Przydaje się to podczas fotografowania wszystkich dyscyplin lekkoatletycznych – w zeszłym roku pewien fotograf zamocował aparat nad dyskobolem i zrobił znakomite zdjęcie”.

image 2.jpg

Eddie Keogh specjalizuje się w fotografii sportowej od ponad 20 lat i fotografował niemal każdą dyscyplinę, jaką kiedykolwiek wynaleziono. Ma na koncie takie osiągnięcia, jak nagroda dla Fotografa Roku Barclays Premier League za 2006 r. oraz nagroda dla Sportowego Fotografa Roku Brytyjskich Redaktorów Graficznych za 2010 r.

spacer
					image
Informacje prasowe
Wiadomości o firmie
Wiadomości dla klientów biznesowych
Wiadomości dla klientów indywidualnych
Wiadomości o Canon Inc
Informacje
Zdjęcia
Kanały RSS
Wiadomości o firmie
Wiadomości dla klientów biznesowych
Wiadomości dla klientów indywidualnych